2020-02-25, 19:04
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberepix
då var det väl ändå inte ett coronafall... hur tänkte du där.

Det jag menar är att människor sitter och ljuger i tråden.
Citera
2020-02-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Hur har så mycket fall i Italien framkommit på så kort tid? Är det primärt folk som uppsökt vård eller har de testats på båtar, tåg osv?

Det är smittspårning, de har testat folk som varit i kontakt med bekräftade fall osv. Därför har det ökat så snabbt.
Det var också spridning via det första kända fallet, som gick till sjukhus och troddes ha vanlig influensa och på akutmottagningen där han var blev några också smittade.
Citera
Medlem
Med tanke på att det mesta verkar gå pearshaped med detta virus finns ju fortfarande ett tidsfönster att indela landet i zoner innan viruset har fått fäste. Och stänga gränserna innan det är försent. Sen kan total anarki utbryta. Vi har en militär som mest bara snackar om hotet från ryssen som aldrig kommer att invadera. Vi ser hur Iran har drabbats. Beyond repair. Vi har ju inte 100000 ICU.
Bara ett förslag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Vaccin redo att testas på människor.

https://www.nasdaq.com/articles/modernas-new-covid-19-vaccine-ready-for-human-trials-stock-up-15-2020-02-25

Ber till Gud att de kan få fram ett vaccin snabbt, då menar jag inom en månad. Vissa säger att det inte går, men vill man så går det nog!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den presskonferens som Xehke har länkat och hänvisat till flera gånger under de senaste timmarna men som domedagsprofeterna har ignorerat fullständigt.

Jasså den från WHO, ja den pratade vi om en hel del igår, vad domedagsprofeterna gjorde vet jag inte dock, gamla nyheter sprider sig sakta bland lobotomerade tydligen.

Citera
2020-02-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad f-n ska man nu göra med de svenskar som varit/är i Italien och de trakterna över sportlovet?

Vet flera som varit där. Känns inte bra när dessa börjar komma hem nu. Blir irriterad! Kan dröja 2 v innan symptom visas. Jag ska inte träffa dessa iaf, säga vad de vill.

problemet är att som hyfsat frisk så kommer man bara bli dålig, men man kan smitta nära å kära som redan har sjukdom. som ligger i riskzonen. det är det som suger
Citera
2020-02-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Stad?

Ligger omkring Stockholm.
Citera
2020-02-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Den presskonferens som Xehke har länkat och hänvisat till flera gånger under de senaste timmarna men som domedagsprofeterna har ignorerat fullständigt.

Och vad är det med den presskonferensen som du finner lugnande? WHO har ingen trovärdighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einsturzende
Är det någon som sett någon information om någon har tittat på virusets gensekvens nu i ett senare skede? Det borde ju kunna ge en åtminstone vag uppfattning om och hur snabbt det muterar, om man jämför mot den initiala sekvensen.
Det är sedan länge sekvenserat, Det ger ingen ledning till hur pass benäget det är att mutera. Däremot är coronavirus RNA-virus vilka man vet ofta muterar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Enligt rykten är en kollega i hem-karantän efter att ha umgåtts med smittade på skidsemester i Italien. Men knäpptyst om det i media.
Jag är riktigt stressad över dessa hemvändare. Tror de kommer att sprida smittan i Sverige nu😖
Citera
2020-02-25, 19:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Jasså den från WHO, ja den pratade vi om en hel del igår, vad domedagsprofeterna gjorde vet jag inte dock, gamla nyheter sprider sig sakta bland lobotomerade tydligen.

Ni pratade alltså om en presskonferens som hölls idag under gårdagen?
Citera
2020-02-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag är riktigt stressad över dessa hemvändare. Tror de kommer att sprida smittan i Sverige nu😖

Lönt att oroa dig över något du inte har någon som helst kontroll över??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in