2019-08-02, 19:45
Medlem
Ingen som har hört något nytt?
Citera
2019-08-02, 20:06
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StinaLisa82
Ingen som har hört något nytt?
Inte mer än att Trelleborgs kommun skulle låta någon annan kommun utreda fallet åt kommunen.
Citera
2019-08-12, 15:20
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Inte mer än att Trelleborgs kommun skulle låta någon annan kommun utreda fallet åt kommunen.
Det låter väldigt klokt att så sker!
Alla misstag som märkbart begåtts under en längre tid av olika berörda inblandade instanser, samt all bristande aktivitet i detta tragiska fall borde utmynna i en Lex RenZo!

V.I.F. Theo, och kram ifrån oss alla Flashbackare!
Citera
2020-02-21, 16:57
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0n7W40/barn-dodades-av-mamma--kommunen-kritiseras

"Mamman dödade sin son i tioårsåldern och tog sedan sitt liv. Före händelsen i juli förra året hade psykiatrin gjort flera orosanmälningar kring mamman och barnet, men socialnämnden hade inte utrett barnets behov av stöd och skydd trots dessa anmälningar, rapporterar Trelleborgs Allehanda. Kommunens socialnämnd får nu kritik av Inspektionen för vård och omsorg (Ivo)."
Citera
2020-02-22, 09:33
Moderator
intermittentexplosivitets avatar

Citat:
Kvällen den 18 juli i fjol pratade Mattias och Theo med varandra för sista gången.

Under veckan hos sin mamma hade Theo fyllt år. Över telefon planerade far och son hur de skulle fira åttaårsdagen under pappaveckan.

– Han önskade sig frozen cheesecake, som vi skulle göra. Jag sa att jag hade en överraskning till honom och han var jätteexalterad, berättar Mattias.

Följande dag körde han de tre milen till Trelleborg. I bakluckan låg presenten – en BMX-cykel. Under färden ringde och sms:ade Mattias om att han strax var framme, utan att få något svar.

– När jag kom dit satt en handskriven lapp på dörren. ”Gå inte in. Dörren är olåst. Tillkalla polis och ambulans.” Jag blev helt kall och visste inte vad jag skulle göra.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/mamman-dodade-theo-sedan-tog-hon-sitt-liv/
Citera
2020-02-22, 10:04
Bannlyst
Finns bild på mamman?
Citera
2020-02-22, 12:23
Medlem
Tuvtramps avatar
Vilken idiot;
Citat:
Ursprungligen postat av femnummer
Om jag går via magkänsla och erfarenhet så luktar det som övergrepp från pappans sidan. Helt klart sexualla övergrepp med tanke på att mamman valde att ta sonens liv med.
Ni ska veta hur svårt det är med dessa pedofiler som härjar runt om i Sverige. Dom är otroligt många och dom har även starka nätverk. Känns som att mamman försökt skydda pojken och den enda lösningen, efter många år av trakasserier och hjärnspöken, var att ta livet av dom båda. Hellre det än att pappan får vårdnaden av sonen och stackars pojke vågar aldrig säga ett ord utav rädsla.
....sådana som du förstör precis lika mycket som faktiska brottslingar gör!
Hoppas verkligen inte du jobbar med människor och håller dig långt borta från barn då du verkar vara riktigt dum i huvudet.
Citera
2020-02-22, 15:16
Medlem
What-the-hecks avatar
Matthias jag jag beklagar djupt din förlust. Det berörde mej väldigt djupt. Jag fick information om det först idag av en slump genom mainstream medias upptvingade information. Tack för att du vågar delge oss din djupa sorg.

Du var min största konkurrent men den bästa kollegan på grund av din professionalism. Jag älskade våran europatid tillsammans. Vi tillhörde den absoluta eliten. Jag tänker ofta på den tiden.

När du träffade R var du som i himmelen och du anpassade ditt liv för att bilda familj. Du gav upp det du älskade mest, det jobb du hade. Jag förstår dig, är familjen allt offrar man sitt tidigare liv utan att blinka.

För några år sedan hade jag ett uppdrag med din parhäst I, han berättade att ni mer eller mindre att ni tappat kontakten. Det gjorde mig ledsen men samtidigt konfunderad. Ni var som skönhet o odjuret. Vem som var vem ska vara osagt. Men jag hoppas ni har hittat tillbaka till varandra.

Sista gångerna vi pratades vi saknades din glöd, din starka entusiasm du alltid haft. Jag vet av erfarenhet att livet förändras och ibland händer det mycket snabbt. Jag förstod att allt inte var som det skulle vara. Det du levde för var din pojk.

Jag är så jävla ledsen för din skull. Hoppas du hittar tillbaka till livet.
N
Citera
2020-02-22, 20:26
Medlem
Beklagar Matthias. Oerhört stark berättelse. Mardröm för varje förälder. Blicka framåt.
Citera
2020-02-25, 11:52
Medlem
Har fup kommit?
Citera
2020-02-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slodderback
Har fup kommit?

Vem ska åtalas menar du?
Citera
2020-02-26, 21:55
Medlem
TheX-s avatar
Kritik ska dom ha!

Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0n7W40/barn-dodades-av-mamma--kommunen-kritiseras

"Mamman dödade sin son i tioårsåldern och tog sedan sitt liv. Före händelsen i juli förra året hade psykiatrin gjort flera orosanmälningar kring mamman och barnet, men socialnämnden hade inte utrett barnets behov av stöd och skydd trots dessa anmälningar, rapporterar Trelleborgs Allehanda. Kommunens socialnämnd får nu kritik av Inspektionen för vård och omsorg (Ivo)."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in