2020-02-25, 16:52
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Det är sant att det är ett rykte, ett löst sådant men en bekants tant jobbar på sjukhuset och på den vägen. Tänker att om det finns någon substans så borde någon annan läcka snart.

Det är nästan så att jag hoppas att det är sant, Sverigr vaknar aldrig innan fan står vid dörren. Tyvärr så tror jag det kommer bli kaos på många ställen och vi riskerar att personal strejkar - med all rätt om man inte kan tillgodose skyddsutrustning. Riksdagen kan gå direkt in och ta första ronden utan utrustning.

Jag vet tyvärr att det är väldigt många som varit/är och åker skidor i närområden i Italien sen går de direkt till jobb. Det behövs tydligare direktiv innan vi får ett ”Italy on steroids”.

Men folk är fortfarande så jävla korkade. Läste på Aftonbladets chat, en frågade om hon och familjen kunde åka ”på sin sportlovssemester” och de skulle bo på ett HOTELL 2KM ifrån det som sattes i karantän på Teneriffa.

In i det sista så är tanken bara på sol och bad. Vidriga människor, hoppas dem åker och blir fast på ”Corona”-ön.
Citera
2020-02-25, 16:52
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Irans vice hälsominister är smittad och hur många som avlidit och smittats i Iran kommer inte heller bli sanningen.
Sedan undrar jag varför ingen berättar hur det gick för den kinesiska unga kvinnan som insjuknade i Jönköping och hade Corona. Är hon frisk? Avliden? Någon som vet?

https://www.jp.se/article/extra-bekraftat-fall-av-coronaviruset-i-jonkoping/

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/irans-vice-halsominister-har-testats-positivt-for-coronaviruset

Iom att kvinnan i Jönköping inte är registrerad hos WHO som friskförklarad måste man anta att hon fortfarande är sjuk och fortfaerande vårdas på sjukhus.
Citera
2020-02-25, 16:53
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Irans vice hälsominister är smittad och hur många som avlidit och smittats i Iran kommer inte heller bli sanningen.
Sedan undrar jag varför ingen berättar hur det gick för den kinesiska unga kvinnan som insjuknade i Jönköping och hade Corona. Är hon frisk? Avliden? Någon som vet?

https://www.jp.se/article/extra-bekraftat-fall-av-coronaviruset-i-jonkoping/

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/irans-vice-halsominister-har-testats-positivt-for-coronaviruset
Fråga på du bara, på sjukhuset hänvisar man till patientsekretessen ...
Citera
2020-02-25, 16:53
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Kan det bero på att man blandar infekterade- och karantänpatienter i stora provisoriska sjukhus med tusentals sängar och med ytterst få sjukvårdpersonal?

Diamond Prinsess 2.0.

Upp till 27 dagars inkubation. Smittan finns redan på de flesta ställen i världen.

Kanske om de stängt städerna redan i november/december när de första var medvetna om det...
Citera
2020-02-25, 16:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Dessutom så verkar han helt ha missförstått sin uppgift. Vad som händer i eller med Iran är inte hans ansvarsområde. Han är inte nån jävla biståndsminister. Hans enda uppgift är att hålla koll på epidemiska sjukdomar i Sverige. Att ge råd till politiker. Att utarbeta metoder för att minska smittspridning. Att bistå vid smittspårning osv..

Vem fan tror han att han är?

Det indikerar att han är politiskt styrd.

Myndighetens uppgift är inte att ta ekonomiska eller utrikespolitiska hänsyn.

Folkhälsomyndigheten skall värna svenska medborgares hälsa, ingenting annat.

Det massiva resandet till och ifrån bland annat MENA är en konsekvens av den ansvarslösa migrationspolitiken. Just därför har vi nu flygningar som ett ohanterbart problem.

Jag sa tidigt att Sverige kommer att få smittan ifrån MENA, jag står fast vid det.

Hoppas att de som har hejat på öppna gränser är de som dör först.
Citera
2020-02-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hoppas alla som kommer tillbaka till Sverige sätter sig i frivillig hemkarantän, jag håller tummarna för det.
Hur gör du när du "håller tummarna eller bara hoppas" för att det skall få någon effekt? Ser dessa uttryck väldigt ofta i just Sverige och sen brukar det låta "vi såg det inte komma". Upplys oss gärna så vi kan hjälpa till för det vill man ju så gärna!
Citera
2020-02-25, 16:56
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Det massiva resandet till och ifrån bland annat MENA är en konsekvens av den ansvarslösa migrationspolitiken. Just därför har vi nu flygningar som ett ohanterbart problem.

Jag sa tidigt att Sverige kommer att få smittan ifrån MENA, jag står fast vid det.

Klart att han är politiskt styrd. Dessutom av politiker med extremt låg talang.
Citera
2020-02-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Malta
och danmark
Citera
2020-02-25, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Sverige klarade sig relativt bra från Spanska sjukan just för att vi var någorlunda isolerade här uppe och folk inte reste i alls samma utsträckning på den tiden. Skulle däremot den här sjukdomen slå till ordentligt så tror jag tyvärr Sverige 2020 kommer vara ett av de värst drabbade länderna i hela den utvecklade världen.

Edit: I alla fall i städerna. Vi har det glesbefolkat på landsbygden så där kanske man klarar sig hyfsat. Men i städerna ser jag inte mycket till hopp.
Senast redigerad av Utspilld 2020-02-25 kl. 17:01.
Citera
2020-02-25, 17:01
Medlem
naturtvåls avatar
“The United States is deeply concerned by information indicating the Iranian regime may have suppressed vital details about the outbreak in that country,” Pompeo told reporters, as he also criticized Beijing for what he characterized as the censorship of media and medical professionals.

“All nations, including Iran, should tell the truth about the coronavirus and cooperate with international aid organizations,” he said.

Att Iran och Kina säger sannigen är det bara Anders Tegnell som tror på. Arma Sverige😨
Citera
2020-02-25, 17:02
Avslutad
Är verkligen inte alarmist som tror att världen går under snart, men jag tycker ändå att prepping är en ganska kul sak, typ en hobby? Men är man en fattig student som bor litet så blir det svårt att shoppa massa saker. Får bli några proteinbars och måltidsersättare så kanske jag överlever en vecka vid total kaos

Tror också fö som många andra nämnt redan att viruset finns nog redan i de flesta länder, men eftersom det tar en stund o insjukna så återstår det att se helt enkelt
Citera
2020-02-25, 17:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Snygg pudel. Nu behöver man inte skylta med att man egentligen borde ha gjort detta tidigare.
Bekvämt att kunna skylla på andra när man själva har slarvat med tester och kontroller.

Citat:
Folkhälsomyndigheten har uppgraderat risken för att coronaviruset får spridning i Sverige, eftersom smittfallen ökar i Sydkorea, Iran och norra Italien.

– Det är mycket möjligt att vi upptäcker fall i Sverige där personer smittats utomlands, säger biträdande statsepidemiolog Anders Wallensten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K377RX/okad-risk-att-coronaviruset-far-spridning-i-sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in