Citat:
Ursprungligen postat av
Lagertha
Det är sant att det är ett rykte, ett löst sådant men en bekants tant jobbar på sjukhuset och på den vägen. Tänker att om det finns någon substans så borde någon annan läcka snart.
Det är nästan så att jag hoppas att det är sant, Sverigr vaknar aldrig innan fan står vid dörren. Tyvärr så tror jag det kommer bli kaos på många ställen och vi riskerar att personal strejkar - med all rätt om man inte kan tillgodose skyddsutrustning. Riksdagen kan gå direkt in och ta första ronden utan utrustning.
Jag vet tyvärr att det är väldigt många som varit/är och åker skidor i närområden i Italien sen går de direkt till jobb. Det behövs tydligare direktiv innan vi får ett ”Italy on steroids”.
Men folk är fortfarande så jävla korkade. Läste på Aftonbladets chat, en frågade om hon och familjen kunde åka ”på sin sportlovssemester” och de skulle bo på ett HOTELL 2KM ifrån det som sattes i karantän på Teneriffa.
In i det sista så är tanken bara på sol och bad. Vidriga människor, hoppas dem åker och blir fast på ”Corona”-ön.