Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Båda kunde agera i en förundersökning gällande mord på två barn. Det är en intressant kommentar.
"Om någon person är väldigt uppjagad eller orolig tar denne ofta något lugnande."
Ja, precis.
För övrigt kan de väl ha knaprat innan. Hela hösten var säkert som en emotionell roller coster. Tillvänjning ger högre resultat vid provsvar. Resten de intog, burken i köket, bet uppenbart inte.
Suicid via läkemedel är det administrationssätt som föranleder flest misslyckade självmordsförsök. Jag tror att det handlar om dels det som du beskriver (tillvänjning), dels att gränsvärdena för dödlig dos ofta är mycket låg satta som ett skydd för att människor inte ska överdosera av misstag. Detsamma gäller de flesta läkemedel, dvs att de har ett lågt gränsvärde för skaderisker.
Att skriva att någon har
stora doser läkemedel i sin kropp är utan någon som helst tvekan en indikation på att det kan röra sig om ett misslyckat suicidförsök. Att det finns ett avskedsbrev med en tydlig beskrivning att man vill dö, gör inte indikationen svagare.
Det är lite komiskt att se att konspirationsteoretikerna behöver ta till mer och mer grovhuggna fantasier och nu rena lögner för att få ihop sina konspirationsteorier. Jag ställer mig dock den stilla fråga, tror de ens själva på valserna?
Och ja, uttalandet att båda kunde agera gällande mord på två barn är synnerligen talande.