2020-02-25, 15:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ska bli intressant att se om dina frågor går samma öde till mötes som alla andra frågor som ställts till skribenten i fråga, ignorering. Problemet är väl att fakta inte biter på Fallskärmen. De egna konspirationerna får större bäring oavsett om det handlar om pedagoger, medicinare eller poliser som uttalat sig. Jag har sällan sett någon som så fullständigt fastnat i sina egna villfarelser, skapade av egentligen ingenting mer än lösryckta fantasier. 9/11, chemtrail och Flat earth society framstår som skickliga och flexibla vetenskapsgrupper i jämförelse. Jag vet inte hur många gånger som Fallskärmen blivit ertappad med felaktigheter vilka alla bemöts med en axelryckning eller ett "tänkte inte på det.."
Ja, jag väntar. Vederbörande ljög om vad mamman till en ME-sjuk dotter sa så vi får väl se om det blir källhänvisning.
Citera
2020-02-25, 15:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ordagranns sa S Svennson på Pressträffen följande:

"Vi kan också vid den rättsmedicinska undersökningen konstatera att båda föräldrarna hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar; dock inte dödliga doser, och dock inte så mycket så att de inte heller har kunnat agera."

Om någon person är väldigt uppjagad eller orolig tar denne ofta något lugnande.

Det sker naturligtvis ytters sällan att någon gör detta med syfte att ta sitt eget liv.
Framför allt inte om man håller sig till doser som inte påverkar förmågan att agera och utföra saker.
Kan man agera är dosen alldeles för låg för att ens vara i närheten av toxisk dos eller livshotande dos.
Båda kunde agera i en förundersökning gällande mord på två barn. Det är en intressant kommentar.

"Om någon person är väldigt uppjagad eller orolig tar denne ofta något lugnande."
Ja, precis.
För övrigt kan de väl ha knaprat innan. Hela hösten var säkert som en emotionell roller coster. Tillvänjning ger högre resultat vid provsvar. Resten de intog, burken i köket, bet uppenbart inte.
Citera
2020-02-25, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Båda kunde agera i en förundersökning gällande mord på två barn. Det är en intressant kommentar.

"Om någon person är väldigt uppjagad eller orolig tar denne ofta något lugnande."
Ja, precis.
För övrigt kan de väl ha knaprat innan. Hela hösten var säkert som en emotionell roller coster. Tillvänjning ger högre resultat vid provsvar. Resten de intog, burken i köket, bet uppenbart inte.

Suicid via läkemedel är det administrationssätt som föranleder flest misslyckade självmordsförsök. Jag tror att det handlar om dels det som du beskriver (tillvänjning), dels att gränsvärdena för dödlig dos ofta är mycket låg satta som ett skydd för att människor inte ska överdosera av misstag. Detsamma gäller de flesta läkemedel, dvs att de har ett lågt gränsvärde för skaderisker.

Att skriva att någon har stora doser läkemedel i sin kropp är utan någon som helst tvekan en indikation på att det kan röra sig om ett misslyckat suicidförsök. Att det finns ett avskedsbrev med en tydlig beskrivning att man vill dö, gör inte indikationen svagare.

Det är lite komiskt att se att konspirationsteoretikerna behöver ta till mer och mer grovhuggna fantasier och nu rena lögner för att få ihop sina konspirationsteorier. Jag ställer mig dock den stilla fråga, tror de ens själva på valserna?

Och ja, uttalandet att båda kunde agera gällande mord på två barn är synnerligen talande.
Citera
2020-02-25, 15:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ordagranns sa S Svennson på Pressträffen följande:

"Vi kan också vid den rättsmedicinska undersökningen konstatera att båda föräldrarna hade stora doser lugnande läkemedel i sina kroppar; dock inte dödliga doser, och dock inte så mycket så att de inte heller har kunnat agera."

Det sker naturligtvis ytters sällan att någon gör detta med syfte att ta sitt eget liv.
Framför allt inte om man håller sig till doser som inte påverkar förmågan att agera och utföra saker.
Kan man agera är dosen alldeles för låg för att ens vara i närheten av toxisk dos eller livshotande dos.

Jag tror inte att de höll sej till någon speciell dos. Svårt att veta innan hur man skulle reagera på 1, 5, 10, eller 20 tabletter. Jag tror de tog allt de hade. Fanns nog inga tabletter kvar i köket.
Citera
2020-02-25, 15:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Suicid via läkemedel är det administrationssätt som föranleder flest misslyckade självmordsförsök. Jag tror att det handlar om dels det som du beskriver (tillvänjning), dels att gränsvärdena för dödlig dos ofta är mycket låg satta som ett skydd för att människor inte ska överdosera av misstag. Detsamma gäller de flesta läkemedel, dvs att de har ett lågt gränsvärde för skaderisker.

Att skriva att någon har stora doser läkemedel i sin kropp är utan någon som helst tvekan en indikation på att det kan röra sig om ett misslyckat suicidförsök. Att det finns ett avskedsbrev med en tydlig beskrivning att man vill dö, gör inte indikationen svagare.

Det är lite komiskt att se att konspirationsteoretikerna behöver ta till mer och mer grovhuggna fantasier och nu rena lögner för att få ihop sina konspirationsteorier. Jag ställer mig dock den stilla fråga, tror de ens själva på valserna?

Och ja, uttalandet att båda kunde agera gällande mord på två barn är synnerligen talande.
Ja, va skulle de med krossade sömntabletter till annars mitt i alla självmordsplaner och mördade barn? Sova lite längre på lördag..
Citera
2020-02-25, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ja, va skulle de med krossade sömntabletter till annars mitt i alla självmordsplaner och mördade barn? Sova lite längre på lördag..
Min favvo är den vältränade alkoholisten som satt i sängen, tittade på tvn med ett öga, sjöng och drack o'boy. Helnöjd. Nästan 5 promille.
Ja, här är ett annat exempel på en lastbilschaufför med 7.72 i promille som varken kunde prata eller gå, men köra det kunde han! Vi andra hade varit döda för länge sen (ja, kanske inte Avd.9 förresten).
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1bdAX/lastbilschauffor-stoppad-med-772-promille
Citera
2020-02-25, 16:16
Medlem
Citat:
Ordagrant sa S Svennson på Pressträffen följande:

Det var inte frågan om något lugnande. Det var Stilnoct. Det är ett potent beroendeframkallande läkemedel. Det handlar inte om något "lugnande" som man har hemma ifall man skulle känna sig orolig och behöver något lugnande. Jag har länkat till en hel tråd med vittnesmål om effekterna vid överdosering och det råder ingen tvekan om att man kan vara påverkad till nära på medvetslöshet men man kan ändå agera.
Citera
2020-02-25, 16:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, här är ett annat exempel på en lastbilschaufför med 7.72 i promille som varken kunde prata eller gå, men köra det kunde han! Vi andra hade varit döda för länge sen (ja, kanske inte Avd.9 förresten).
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1bdAX/lastbilschauffor-stoppad-med-772-promille
Ja, allt är relativt. Det beror på vilken kropp det är i. Jag skulle tippa att de tog det som fanns men snabb önskad effekt uteblev. Kan mycket väl ha varit desperata.
De ville väl dö direkt om de mördat barnen.
Citera
2020-02-25, 16:38
Medlem
Citat:
Ja, allt är relativt. Det beror på vilken kropp det är i. Jag skulle tippa att de tog det som fanns men snabb önskad effekt uteblev. Kan mycket väl ha varit desperata.
De ville väl dö direkt om de mördat barnen.
Jag skulle vilja veta om dom tog medicinen före eller efter dom tog livet av barnen? Med tanke på effekterna av benso så är det lite märkligt att ingen medicinkunnig ännu har dragit slutsatsen att tabletterna kan vara orsaken till dådet. Märkligare saker har hänt.
Citera
2020-02-25, 16:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var inte frågan om något lugnande. Det var Stilnoct. Det är ett potent beroendeframkallande läkemedel. Det handlar inte om något "lugnande" som man har hemma ifall man skulle känna sig orolig och behöver något lugnande. Jag har länkat till en hel tråd med vittnesmål om effekterna vid överdosering och det råder ingen tvekan om att man kan vara påverkad till nära på medvetslöshet men man kan ändå agera.
Stilnoct är en benbrytartablett. Risk att ramla, risk för collum.
Lätt förvirrade äldre är det ingen hit att ge med andra ord om de inte har det sen innan.
Kan fladdra omkring vaken men vet inte ett dugg dagen efter.
För övrigt snabbt insättande men kort halveringstid.
Citat:
Jag skulle vilja veta om dom tog medicinen före eller efter dom tog livet av barnen? Med tanke på effekterna av benso så är det lite märkligt att ingen medicinkunnig ännu har dragit slutsatsen att tabletterna kan vara orsaken till dådet. Märkligare saker har hänt.
Låter konstigt iom att avskedsbrev och testamente var klart den 3:e.
Senast redigerad av develi 2020-02-25 kl. 16:46.
Citera
2020-02-25, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Den medicinska kompetensen är hos personen du citerar låg och även så hos många andra i tråden. Därför är det uppskattat att du rätar ut missuppfattningar och myter kring bensodiazepinbesläktade läkemedel. Sen är det förvånande att somliga kastar ut sig tvärsäkra påståenden om saker som är så enkla för alla att kontrollera för. Ett tydligt tecken på desperation.
Senast redigerad av Krmkr 2020-02-25 kl. 16:56.
Citera
2020-02-25, 16:53
Bannlyst
Citat:
Stilnoct är en benbrytartablett. Risk att ramla, risk för collum.
Lätt förvirrade äldre är det ingen hit att ge med andra ord om de inte har det sen innan.
Kan fladdra omkring vaken men vet inte ett dugg dagen efter.
För övrigt snabbt insättande men kort halveringstid.
Låter konstigt iom att avskedsbrev och testamente var klart den 3:e.
Ja, att föräldrarna hade vägen utstakad för sig vet vi bla via testamente och avskedsbrev. Att det hände precis när det hände och hur det gick till skulle kunna vara ett resultat av benzon. O hade trots allt ett planerat seminarie några dagar senare där han var den stora stjärnan. Kanske fanns någon annan som inte hade lika stor anledning att leva nån vecka till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in