2020-02-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Alla myndigheter är inte lugna. Se på Italien t.ex. Men jag kan lova dig att alla ledare kommer förmedla att allt är lugnt ända fram tills det drabbar deras egna länder hårt. Detta pga att de troligtvis redan vet att ett sådant här virus är ostoppbart, det har gjort simulationer och liknande och slutsatsen har blivit att det ej går att stoppa ifall det väl börjat spridas runt i världen.

Det spelar ingen större roll om folk tvättar händerna eller har masker. Det enda som skulle hända ifall de sade till folk att vidta försiktighetsåtgärder är precis som jag sa, det skulle uppstå kaos, det är så mänskligheten fungerar idag tyvärr.

Precis samma sak har skett vid alla liknande scenarier genom historien, så snälla lär dig av detta och var inte så naiv.
Sveriges regering bör vidta adekvata åtgärder för att lugna befolkningen. Inventera lokaler, organisera personel, återupprätta beredskapslager av medicin, sätta undan pengar som snabbt kan överföras till drabbade regioner.

Att pandemin framstår som oundviklig ger en möjlighet att förbereda oss för vad som komma skall. Alla bör släppa paniken och se till vad vi faktiskt kan göra.
Citera
2020-02-25, 15:09
Medlem
Hur är det med mygg?
Om det smittar via myggor så kommer det smälla rejält i södra europa inom kort.
Citera
2020-02-25, 15:09
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Skojar du? Här ligger siffran limmad sedan 7 dagar. UAE har idag förbjudit sina landsmän att åka till TH. Kuwait har ställt in sina flyg, vi som bor här vet varför inget händer med siffrorna men det skriver jag inte mer om. Mörkning kan det sammanfattas som, skärp dej om möjligt, tack!
Här?
Citera
2020-02-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hoppas alla som kommer tillbaka till Sverige sätter sig i frivillig hemkarantän, jag håller tummarna för det.

Det är något du inte kan förlita dig på. Farsan berättade för två veckor sedan att en kund hade kommit in på hans jobb dagen efter att han hade kommit tillbaka från Thailand....
Citera
2020-02-25, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Han har säkert smittat ner alla dom andra "höjdarna" som står i närheten där. Nu är det riktigt illa.

Inget ont som inte har något gott med sig!
Citera
2020-02-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Här?
Sorry TH är Thailand!
Citera
2020-02-25, 15:12
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Jag tycker det är lite roligt att Kina utlyst en resevarning till USA pga corona-utbrott.
Citera
2020-02-25, 15:13
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Alla myndigheter är inte lugna. Se på Italien t.ex. Men jag kan lova dig att alla ledare kommer förmedla att allt är lugnt ända fram tills det drabbar deras egna länder hårt. Detta pga att de troligtvis redan vet att ett sådant här virus är ostoppbart, det har gjort simulationer och liknande och slutsatsen har blivit att det ej går att stoppa ifall det väl börjat spridas runt i världen.

Det spelar ingen större roll om folk tvättar händerna eller har masker. Det enda som skulle hända ifall de sade till folk att vidta försiktighetsåtgärder är precis som jag sa, det skulle uppstå kaos, det är så mänskligheten fungerar idag tyvärr.

Precis samma sak har skett vid alla liknande scenarier genom historien, så snälla lär dig av detta och var inte så naiv.
Man kan ju se hur ledarna själva agerar. Trump åker med sin fru och dotter till Indien och deltar på ett massmöte med 110.000 indier. Han har stora möten varje vecka i USA, nu på fredag tex, med tio tusen deltagare.
Inte skulle han väl göra det om det var någon större fara?
Citera
2020-02-25, 15:14
Medlem
fernebos avatar
Känns ju betryggande att de ansvariga i Iran inte drabbas av panik:
Citat:

Iranska parlamentsledamoten Mahmoud Sadeghi skriver på Twitter att han smittats av coronaviruset. Han skriver också att han inte tror att han kommer att överleva smittan.
Dessutom vädjar han till landets domstolschef att låta bland annat politiska fångar få lämna sina fängelseceller för att minska spridningen av epidemin.

(Aftonbladet live)
Citera
2020-02-25, 15:15
Medlem
Dödligheten i CLOSED CASES ligger på 9%, ungefär samma som SARS, 15-20% blev allvarligt sjuka i SARS och här är det ca. 20%.

www.worldometers.info/coronavirus/

Läkaren som tragiskt dog sa att detta nya virus var likt SARS, det verkar stämma förutom att det är väldigt mycket smittsammare.
Senast redigerad av Slacker- 2020-02-25 kl. 15:18.
Citera
2020-02-25, 15:15
Medlem
Babydolls avatar
Någon som vet när filmen är från, och vad de säger? Är den från idag? Han ser väldigt febrig ut.

https://mobile.twitter.com/livecrisisnews/status/1232291849689235460
Citera
2020-02-25, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Klart viruset är utom kontroll. Det sprids ju nu med vindens hastighet över flera kontinenter. Viruset verkar smitta väldigt lätt, även innan man har symptom.

Frågan är bara vad som händer nu. Hur stor procent kommer bli sjuka i Sverige och hur stor andel av dem kommer dö?

Under hur många år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in