Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarumy
Nu har vi svart på vitt att SD, HD och JG alla har varit inne här i tråden och härjat.
Spontant känner jag varför?
Vore jag oskyldig skulle jag ge blanka fan i vad folk skriver här.
Nä de har vetat hela tiden, eller anat, både JG och HD.
Instämmer. Har försökt påminna och peka på trådoroligheterna och aggressiviteten/hot/konstigheter i och utanför tråd som ofta eskalerat just då HD och i viss mån JG synats i sömmarna. Anledningarna till det ser jag antingen som att de a) är involverade och har lika mycket att förlora på att SD åker in som honom själv eller att b), något mer långsökt att någon vill få dem ännu mer i blickfånget. Tror dock mer på alternativ a. Som du säger, oskyldiga beter sig inte så.
Jag tänker mig att om man är oskyldig och mot sin vilja dras in offentligt i en sådan härva lögner så är det så klart naturligt att känna starkt obehag, olust, frustration och irritation över snacket här. Men det som däremot inte känns naturligt för en oskyldig är att gå till aktiv handling genom att försöka på olika sätt sprida felaktig information, etablera trådsanningar om inblandade, aggressivt hota folk i pm, tråd och utanför IRL, försöka kartlägga, identifiera och outa användare. Så gör ingen oskyldig. Jag har funderat över varför Järngänget verkar bete sig som att de är lika rädda för att SD granskas som om de själva hade något att förlora på det. Tror tyvärr inte att alla runt SD är bara offer och utan delaktighet men hoppas att detta inte innebär att han går fri (från sin del som antagligen är stor). Det jag kanske reagerar mest på och som ör mest i ögonfallande är att så många blir mer arga över att SD granskas som MGM än att någon de känt och en granne är brutalt mördad samt att hennes barn förlorat sin mamma. Vad än LW gjorde för felval i livet pga att hon inte mådde bra så finns det inget som rättfärdigar det hon fick möta.
Får känslan av att JG snarare fiskar information i sina chattar med vänner till LW än visar genuin oro. Samt att han ev fiskar info från SD senare om/då han ev inlett någon form av samarbete med utredningen. Blir f ö förvirrad av att han nämner L*na tills jag inser att hans sambo delar namn med BO.
En helt annan fundering. Kan LW ha försökt skydda sin yngste son den där sista hemska natten? Nu då vi kan läsa om att SD riktat hot mot specifikt LW och A*on så kanske det var vad som hände och förklarar varför hon frivilligt följde med ut och sedan till planket? Alltså att hon lockat ut SD för att han inte skulle skada sonen? Har bara läst enstaka delar av FUP men framkommer andra hot från SD mot barnen W? Finner just hotet mot A särskilt gränslöst.