2020-02-25, 12:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Kratom är väl inte olagligt?

Jo:
https://lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2011/8-nya-amnen-narkotikaklassade/
Citera
2020-02-25, 12:28
Medlem
kattvraks avatar
Från BTCX

Hej kära kund

Plånboksadressen du har angivit förekommer i Polisens förundersökningsmaterial kopplat till darkweb. Btcx tar krafttag mot denna typ av transaktioner och kommer att för närvarande avbryta affärsrelationen med dig. Du kommer inte kunna genomföra några transaktioner hos oss. Inga frågor om ditt ärende kommer att kunna besvaras via telefonsupporten.

Vi har i samband med detta gjort en återbetalning av dina pengar.

Vänligen
BTCX

Kompis som skickade direkt till FS 3.0
Senast redigerad av kattvrak 2020-02-25 kl. 12:35.
Citera
2020-02-25, 12:39
Avslutad
Hur kan man tro att man är hemlig på darkweb, polisen kan ju själva sätta ut en annons "köp av mig vadsomhelst-halva priset" så lär det väl rasa in beställningar.
Citera
2020-02-25, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Hur kan man tro att man är hemlig på darkweb, polisen kan ju själva sätta ut en annons "köp av mig vadsomhelst-halva priset" så lär det väl rasa in beställningar.

Är det konstigt? Det finns en uppsjö med sidor och Youtube klipp som menar att man är anonym. Hela browserns grundidé är anonymitet. Skitsamma.. Vi är ett gäng som gjort ett grovt misstag och sotar för det nu. Då behöver man inte ha vissa av er som predikar eller är skadeglada.
Btw det du pratar om kan klassas som brottsprovokation och sist jag kollade så är det inte heller lagligt.

Gällande ämnet, jag har inte fått några samtal, brev eller några besök. Jag bor i södra Sverige. Mår riktigt dåligt över detta.. ni anar inte. Står på jobbet och tänker att kommer in nån som haffar mig när som. Känner mig spyfärdig och vet inte vad jag ska ta mig till.

Någon som har hört något mer? Någon som fått husrannsakan?
Senast redigerad av Zestful 2020-02-25 kl. 12:59.
Citera
2020-02-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gifora
Vad jag förstått det som är det olagligt. Ämnet Mitragynin som finns i kratom är narkotikaklassat i Sverige. Jag har även köpt svamp D:

Som sagt känns väldigt extremt att dem ska komma och knacka på. Läst om flera som fått liknande meddelanden från olika bitcoins siter så det skulle ju vara en jävligt stor insats om de ska plocka in några 1000 på förhör för att de skickat bitcoins till darknet men fan vad nojig man blir när man får ett sånt här meddelande.
Du är en knarkare, hoppas du åker dit.
Citera
2020-02-25, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zestful
Är det konstigt? Det finns en uppsjö med sidor och Youtube klipp som menar att man är anonym. Hela browserns grundidé är anonymitet. Skitsamma.. Vi är ett gäng som gjort ett grovt misstag och sotar för det nu. Då behöver man inte ha vissa av er som predikar eller är skadeglada.
Btw det du pratar om kan klassas som brottsprovokation och sist jag kollade så är det inte heller lagligt.

Gällande ämnet, jag har inte fått några samtal, brev eller några besök. Jag bor i södra Sverige. Mår riktigt dåligt över detta.. ni anar inte. Står på jobbet och tänker att kommer in nån som haffar mig när som. Känner mig spyfärdig och vet inte vad jag ska ta mig till.

Logiskt sett så borde dom rikta in sig på de som sålt och börja med de som sålt mest.
Alla tusentals som köpt lite för eget behov kan nog vara rätt så lugna.
Vid en husrannsakan måste de ju hitta något, såvida de inte ska upprätta några speciallagar, dom hoppas väl på att många ska bli livrädda och erkänna att de mottagit olagliga varor.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Brottsprovokation
Senast redigerad av pe11e 2020-02-25 kl. 13:34. Anledning: Tillägg
Citera
2020-02-25, 13:19
Medlem
Nu får ni ju fan sansa er. Hälften av alla som skriver om ämnet på fb och flugforum är ju snutar som sitter och trollar. Ni har skickat bitcoins.. So what? Ni skickade ju bara pengarna till adressen eran vän uppgav.

Finns inget kopplat mellan bitcoinutskick och faktisk leverans av droger. Blir ni nervösa av detta så skulle ni ju implodera om ni fått ett brev beslagtaget.
Citera
2020-02-25, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zestful

Du kommer inte få någon som knackar på. Andas ut, så länge du inte beställt ett kilo kokain med din hemadress i beställningen så är du inget intresse.

Det som tråden egentligen handlar om är att BTCx troligtvis försöker ta ett krafttag i att stoppa narkotikahandel via deras tjänster, då de säkerligen har fått en massa press ifrån både skattemyndigheter i olika länder men också polismyndigheter.
Det är BTCX själv som nekar TS beställning då mottagaren i sig tycks vara under polisutredning - vilket vi inte heller kan vara säkra på.

Bara att hoppas att ni ej köpt för stora mängder och att era adresser och identiteter är lagom krypterade hos butiken.

Så länge dom inte ertappar dig med det du har köpt så har dom ingen grund i att gripa eller väcka åtal.
Det är samma sak med tullbrev man får hem om de hittar något olagligt.
Du får ett brev där dom ber dig höra av sig till dom, skippar du att höra av dig gör dom absolut ingenting. Däremot om du får ett eller två till så har dom en grund till att ana kontinuerligt drogköpande och mer bevis. Men t.om då är det svårt för dom, de kan ej bevisa att du har fått hem produkten eller att just du beställt.
Citera
2020-02-25, 14:11
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Nu får ni ju fan sansa er. Hälften av alla som skriver om ämnet på fb och flugforum är ju snutar som sitter och trollar. Ni har skickat bitcoins.. So what? Ni skickade ju bara pengarna till adressen eran vän uppgav.

Finns inget kopplat mellan bitcoinutskick och faktisk leverans av droger. Blir ni nervösa av detta så skulle ni ju implodera om ni fått ett brev beslagtaget.
Pretty much.

Cant do the time? Dont do the crime!

Fått saker beslagtagna i tullen förut, även inrikes har det försvunnit nått paket.
Aldrig haft problem med myndigheter innan och då har det varit bra mycket enklare att bevisa.

Såhär skrev polaren:

Hände mig samma sak nu när det skulle handlas mer btc, det knasigaste var att jag bara inte kunde logga in, inte fått nått mail eller nått.

Så försöker logga in, funkar ej, skickar mail till supporten, får inget svar då det är mitt i natten, ser att man kan beställa via "express". Gör det. Betalar för mig. Får orderbekräftelse från express.

Jag antar att allt är lugnt och att dom haft problem med inloggningen bara.

Får då ett ofullständigt sms där det står nått dravel om penningtvätt och användarvillkor. Dock inget om någon förundersökning.
Alltså, smset var nog automatiserat.
Direkt efter det får jag ett sms där det står att ordern inte accepterats. Fick även då mail om förklaringen på ordern samt att mitt konto blivit blockerat.

Loggar in på mitt gamla safellokonto för att kika hur det ser ut där och samma sak där.

Alltså man blir ju rädd när man ser att polisens namn dyker upp sådär, men samtidigt, finns inget tyngre än ringa jag kan åka på.

Sen har jag nästan aldrig nått hemma, håller inte på med annat fuffens och har det rätt städat överlag.

Någon som fått nån husis än? Som fick det innan?
Citera
2020-02-25, 15:29
Medlem
russiaroulettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gifora
Halloj! Brukar ibland köpa hem kratom pga ryggsmärtor som jag har och nu tänkte jag fylla på det och jag fick ett SMS att min adress är kopplad till Darknet och är med i någon förundersökning hos polisen.

Jag vet inte riktigt hur orolig jag ska vara? Kommer polisen komma stormandes med husrannsakning nu eller? Har en grinder hemma, lite svamp och så klart mitt kratom då. Bör jag göra mig av med allt? Känns lite väl extremt att de skulle komma stormandes men det där SMSet känns lite läskigt faktiskt.

Brukar inte handla ofta och brukar ändra adressen så fattar inte hur de fick reda på att den var kopplad till en svart marknad :/

Mitt namn är ju kopplad till adressen antar jag eftersom jag beställt med hjälp av bankid.

Hur orolig bör jag vara tror ni?

Kan snuten lagat ett fake konto och du rent av beställt från snuten? Dom kan komma och hälsa på men lite svamp och kratom är inget att oroa sig för men visst släng om du inte vill ha lite böter/prick i registret. Grindern är inte olaglig men hittar dom våg kan dom fälla dig för att du säljer om dom hittar nån viss mängd
Citera
2020-02-25, 15:32
Medlem
russiaroulettes avatar
ett alternativ är att någon du has beställt av har blivit raidad av snuten och dom hittat din address i hans dator
Citera
2020-02-25, 16:17
Medlem
Lånar tråden lite.
Köpte nyss bitcoins för 2300 till flugsvamp.
Betalade med swish och ordern bekräftades som om allt va bra, 1 sekund senare får jag ett mail och sms där det står att ett problem uppstod med ordern, och att jag ska kontakta deras support.
Ser inte heller insättningen på fs, nån som vet om pengarna är förlorade eller ska man kontakta dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in