2020-02-23, 17:20
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
En plattjordare som försökte i alla fall, det får man ge honom. Problemet var att hans höjdmål var 1500 meter, han hade fått ut mer av att bara ta ett charterplan. Årets Darwin?
Vill man komma riktigt långt upp så borde ju gasbalong vara bäst. Baumgartner flög ju upp till 39 000 meter med en sådan. Långt högre än vad flygplan klarar.
Vill man upp till 1500 meters höjd så är det ju bättre att köpa en vanlig flygbiljett.
Citera
2020-02-23, 22:43
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Han kom för nära sanningen, så eliten var tvungna att eliminera honom.
Det finns ju säkert många som tror det.
Fattar inte hur vissa kan vara så sjuka i huvudet som tror på platt-jord o.s.v.
Finns det verkligen ingen diagnos för sån här skit?
"Vanföreställningar" ligger nog närmast?
Citera
2020-02-24, 02:23
Medlem
Citat:

Ha-ha. Snarare Platt-jordarna som skulle vilja eliminera honom när poletten trillade ner hos dem i så fall.

Han "kom ut" som plattjordare för några år sedan efter att han misslyckats med att crowdfunda sin ångraket.
Då gick det genast bättre för en massa tomtar ville plötsligt ge honom pengar så att han skulle kunna ta en bild av pannkakan.

Om han trodde att jorden var platt så skall jag äta upp min gamla hatt.
Citera
2020-02-24, 20:19
Medlem
FN:s logotyp är flat earth-kartan.
Det är heller inte den världskartan som visas på nasas bilder
Citera
2020-02-24, 20:44
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doyousmile
Nej. det är en karta projicerad från nordpolen på globjorden.
Det finns ingen plattjord-karta som stämmer med verkligheten.
Citera
2020-02-24, 23:17
Medlem
IceEyess avatar
Citat:

Folk "runt om" i världen sörjer honom
Citera
2020-02-25, 09:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doyousmile
Det är heller inte den världskartan som visas på nasas bilder

Du tycker inte att avståndet tvärs över den eurasiatiska kontinenten ser lite kort ut på FN-flaggan? Det är känt att det är över 700 mil från centrala Europa till östraste Sibirien, men på FN's logga är den sträckan mycket kortare än t ex bredden på Australien - vars avstånd som bekant är ca 400 mil.

Nasa publicerar mängder av bilder, men just kartor är väl inte så vanliga där, eller?
Citera
2020-02-25, 11:34
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Är jorden platt, egentligen? Döljer regeringen verkligen sanningen från oss, och har gjort så i flera hundratals år?

FAQ på Flart Earth Society's hemsida:
http://theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=11211.0

Lever du i en biblisk värld också? Tror du att världen är 6000 år gammal? Det är oerhört enkelt att även logiskt förstå att jorden är rund och inte platt. Se grundläggande astronomi, där hittar man inga "planeter" som är platta plattor, utan planeterna ser runda ut.

Hur off track måste ens världsbegrepp vara för att man ska bli osäker på detta? Jag tycker det är synd att religionen förvränger folks huvuden och verklighetsbegrepp så mycket.
Citera
2020-02-25, 12:02
Medlem
Just nu befinner jag mig ute på gasplattformen Troll A.
Den ligger ca 5-6 mil ut från närmaste land, och vi har ca 7-8 mil till Bergen (staden alltså) i sydöst.

Idag är det klart väder och vi ser fjällen bortom havets horisont hela vägen från nordöst ner till öst, sydöst. Men, vi kan inte se själva kustlinjen, eller de samhällen vi vet finns där, inte ens på natten kan vi se ljusen från dem. Därför att de är bortom, och nedanför havets horisont, men vi ser alltså fjällen bakom dem torna upp sig.

Ibland under gynnsamt väder kan man på nätterna se skenet från dessa samhällen som ljusare fläckar på molnens undersida, men vi kan inte se ljusen direkt från samhällena.

Exakt det vi kan förvänta oss, och som stämmer exakt med en rund jord
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2020-02-25 kl. 12:04.
Citera
2020-02-25, 12:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Lever du i en biblisk värld också? Tror du att världen är 6000 år gammal? Det är oerhört enkelt att även logiskt förstå att jorden är rund och inte platt. Se grundläggande astronomi, där hittar man inga "planeter" som är platta plattor, utan planeterna ser runda ut.

Hur off track måste ens världsbegrepp vara för att man ska bli osäker på detta? Jag tycker det är synd att religionen förvränger folks huvuden och verklighetsbegrepp så mycket.

Personen du svarar har inte varit aktiv på Flashback under snart ett decennium.
Citera
2020-02-25, 15:59
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Personen du svarar har inte varit aktiv på Flashback under snart ett decennium.

Haha, tack, tanken slog mig inte att checka hur gammalt inlägget var. Kommentaren är riktad till andra som känner sig osäkra över denna sak då istället.
Citera
2020-02-25, 16:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Haha, tack, tanken slog mig inte att checka hur gammalt inlägget var. Kommentaren är riktad till andra som känner sig osäkra över denna sak då istället.

Du anar inte vilka saker de behöver hitta på för att försvara sin tro. Och ja, man kan anta att det finns bokstavstroende kristna bland plattjordarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in