2020-02-25, 09:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
SD har sagt att han skulle döda LW om hon träffade någon annan. Nu gjorde hon det och i samband med detta så blir hon förmodligen ihjälslagen av honom. Ingen slump om du frågar mig. Sedan tror jag det är dubbelbottnad. Han kan inte kontrollera henne längre. Inte vad hon säger till HD eller vem hon träffar. Därför måste hon bort.

Det är ingenting han sagt i FUP i chattar till Lena iaf. När ska han ha sagt det? Bara rykten och löst snack. Vi har facit i hand nu. Läs.
Citera
2020-02-25, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det ska bli mycket intressant att se vad JG och HD har att förtälja under rättegången.

Läser just nu förhör med H*anna 29 maj-18:
(min fetning)

"F: Vad gjorde han innan det då? Om nu ....klockan 9 prataru om att han skulle på gym..va gör han innan det då?

V: Ja det ve..typ var ju en timma där mellan jobbet o...när han skrev att han var på jobbet fortfarande..va han gör där emellan..vet inte jag. Jag vet inte exakt hela tiden va han gör..

F: Äre nånting ni har pratat om?

V:Näe..

F: Ni har inte pratat om det?

V: Näe..jag har sagt till honom att jag vill veta så lite som möjligt.

F: Va saru..du har sagt att..

V: Nej men asså.. Jag vill inte att vi pratar om det här liksom o spekulerar ihop eller gör nånting sånt för jag har sagt att nej men jag vill inte veta.. eh.. jag vill inte veta vad du tänker om det här.. eh.. det är lka bra liksom att vi håller det var för sig.. du får tänka de du tänker o jag tänker de jag tänker, det här vill jag inte dela.

Det är konstigt att hon tänker så. På något sätt tyder det på att hon ändå kan ha tankar om att han har med det hela att göra?

Tänk själva.

Om du var i HDs kläder, skulle du inte fråga S*tefan rent ut, vilja veta var har han varit, varenda minut? Och om du skulle tro att han är oskyldig så borde du tänka på hur hans alibi ser ut, vem som kan ha gjort det, vad som har hänt borde ju vara den stora frågan att diskutera med SD. Han är ju misstänkt och konsekvenserna är ju enorma, för hela familjen.

Allt är som en stor trollverkstad.

Låter som HD anar att SD är skyldig till mordet.
Citera
2020-02-25, 09:36
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Fullständigt förundersökningsprotokoll, Örebro TR B 2705-18 Mord, Lena Wesström (30 pdf, zip 1,04 GB)

Fristående aktbilagor ur förundersökningsprotokollet:

Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, B2705-18 Mord på Lena Wesström – Ladda ned
Aktbilaga 146 – Förhör, Lena Wesströms anhöriga och kollegor – Ladda ned
Aktbilaga 147 – Förhör, S*tefan D*avidsson – Ladda ned
Aktbilaga 148 – Förhör, S*tefans anhöriga och kollegor – Ladda ned
Aktbilaga 149 – Förhör, H*anna D*avidsson, anhöriga och kollegor – Ladda ned
Aktbilaga 150 – Förhör, bekanta/vittnen – Ladda ned
Aktbilaga 151 – Förhör, anträffande, vittnen, dörrknackning, Gustafsvik – Ladda ned
Aktbilaga 154 – HTM, Avlyssning, St*efan och H*anna D*avidsson – Ladda ned
Aktbilaga 155 – Husrannsakan, beslag, Lena, St*efan, H*anna – Ladda ned
Aktbilaga 157 – Teknisk undersökning, protokoll – Ladda ned Del A | Del B
Aktbilaga 158 – Inspelade samtal, Lena, St*efan, LKC – Ladda ned
Aktbilaga 160 – NFC, Sakkunnigutlåtanden – Ladda ned
Aktbilaga 161 – Utredningar, Ofredande 2016, Misshandel 2017 – Ladda ned
Aktbilaga 162 – Geocaching och medierapportering – Ladda ned
Aktbilaga 163 – IT-protokoll, St*efan D*avidsson – Ladda ned Del A | Del B
Aktbilaga 164 – IT-protokoll, Lena Wesström – Ladda ned Del A | Del B | Del C
Aktbilaga 165 – IT-protokoll, H*anna D*avidsson, övriga – Ladda ned Del A | Del B | Del C
Aktbilaga 166 – Förnyade undersökningar 2019 – Ladda ned
Aktbilaga 167 – Förhör, St*efan D*avidsson 2019 samt diverse – Ladda ned
Aktbilaga 168 – Facebook Messenger, Lena – Ladda ned Del A | Del B | Del C | Del D | Del E

Aktbilagorna 152, 153, 156 samt 159 är sekretessbelagda i sin helhet.

Denna ligger nu på min cloud. Se min signatur för länk. Dessa ligger i mappen Sammanslagna bilagor (sökbara)
Citera
2020-02-25, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är ingenting han sagt i FUP i chattar till Lena iaf. När ska han ha sagt det? Bara rykten och löst snack. Vi har facit i hand nu. Läs.

Ja jag har läst. Har du läst förhören med deras närmsta vänner? Verkar inte så. Plus att jag känner till ytterligare ett par graverande detaljer för SD som jag än så länge inte sett i FUP. Kan vara att jag inte hittar de ännu bara. Mycket att läsa igen.

Att han smugit runt och fotat in hos henne när mgl var på besök och kontrollbehovet ökade varje gång hon började träffa någon annan känns också väl klarlagt.
Citera
2020-02-25, 09:38
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du datasnille. Går det att lägga upp andra delen av FUP så den blir sökbar och att det går att kopiera ut valda stycken för presentation i tråden. Som i den sökbara filen i första delen ? Jättetack till dig om det går att ordna.

Hela FUP finns som sökbar. Dom filerna ligger på min share. Se min signatur och kolla i mappen "Sammanslagna bilagor (sökbara)"
Citera
2020-02-25, 09:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja jag har läst. Har du läst förhören med deras närmsta vänner? Verkar inte så. Plus att jag känner till ytterligare ett par graverande detaljer för SD som jag än så länge inte sett i FUP. Kan vara att jag inte hittar de ännu bara. Mycket att läsa igen.

Att han smugit runt och fotat in hos henne när mgl var på besök och kontrollbehovet ökade varje gång hon började träffa någon annan känns också väl klarlagt.

Vad vänner säger är hörsägen och behöver inte vara sanning och det borde du veta.
Det finns ingenstans i FUP där SD säger att han ska döda Lena för att hon träffar andra. Däremot att han ska döda henne och Ar*n om hon avslöjar honom m.m.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-25 kl. 09:43.
Citera
2020-02-25, 09:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Undrar vad det är för "pinsamheter " den ryggradslösa JG inte vill ska komma ut?
Sin homorelation med Steffe? En "natural" strapon )
Eller är det mer konkreta saker kring mordet och åtgärder han hjälpte till med kanske.

PORRSURNING men också att konversationen med SD visar att han medvetet hållit tyst om bl.a SDs planer på familicid.....

Karlj@veln är så pinsam så det finns knappt på kartan.
Citera
2020-02-25, 09:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasquinel
Aktbilagorna som har sekretess - finns det någon notering om vad dessa avhandlar?
Obduktionsbilder bl.a
Citera
2020-02-25, 09:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Hej, oj, vänta lite med det där. Jag håller på och laddar upp nya filer. Jag postar om samma inlägg igen strax, minus lite onödig text...

Jag lägger upp en uppdaterad variant - så hojta till när du är klar )
Citera
2020-02-25, 09:53
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
BÅDA linjerna kommer de nog köra på tror jag absolut!

Lena var sjukt jobbig, krävande och dramatisk dygnets alla timmar i flera år (hundratusentals sms, meddelanden, videosnuttar av gråt, telefonsamtal, krav om att träffas) vilket provocerade SD enormt, tryckte på alla hans knappar, fick igång alla hans vredes-cylindrar. Hon kunde inte förmå sig att sluta att ömsom böna och be, ömsom skrika och skälla, gråta hysteriskt, "hota" att berätta för fru och vänkrets om att han varit ett otroget svin i många många år.

Som många män med empatibrist och undertryckt aggression innan honom kunde SD till slut inte stoppa sig själv från att explodera i våldsamhet mot den "provocerande" kvinnan. Han slog henne sönder och samman till sin död.

Bakomliggande till det dödliga våldet är ju troligen OCKSÅ att HD inte verkar vilja flytta hem igen pga LW-affären, SAMTIGT som LW simultant är jättejättejobbig OCH också börjar ligga med/söka sig mer till andra, utan att tona ner på "jobbigheterna". Det blir totalt errror i SDs huvud av alla dessa lager och aspekter.

Det jag fetat, jag har varit skeptisk till att SD skulle kunna utföra ett sådant våldsbrott som det verkar handla om. Vissa skribenter har ihärdigt framfört att LW-agerandet kan förklara det hela, har inte tidigare köpt den bilden men får nog nu medge att de antagligen legat och ligger nära sanningen.

Den där selfien från augusti 2017 med SD/HD i bakgrunden ser jag med andra ögon nu. Tidigare trodde jag i min naivitet att det bara var en glad "oss-kompisar-emellan-bild".
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-25 kl. 09:55.
Citera
2020-02-25, 09:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det ska bli mycket intressant att se vad JG och HD har att förtälja under rättegången.

Läser just nu förhör med H*anna 29 maj-18:
(min fetning)

"F: Vad gjorde han innan det då? Om nu ....klockan 9 prataru om att han skulle på gym..va gör han innan det då?

V: Ja det ve..typ var ju en timma där mellan jobbet o...när han skrev att han var på jobbet fortfarande..va han gör där emellan..vet inte jag. Jag vet inte exakt hela tiden va han gör..

F: Äre nånting ni har pratat om?

V:Näe..

F: Ni har inte pratat om det?

V: Näe..jag har sagt till honom att jag vill veta så lite som möjligt.

F: Va saru..du har sagt att..

V: Nej men asså.. Jag vill inte att vi pratar om det här liksom o spekulerar ihop eller gör nånting sånt för jag har sagt att nej men jag vill inte veta.. eh.. jag vill inte veta vad du tänker om det här.. eh.. det är lka bra liksom att vi håller det var för sig.. du får tänka de du tänker o jag tänker de jag tänker, det här vill jag inte dela.

Det är konstigt att hon tänker så. På något sätt tyder det på att hon ändå kan ha tankar om att han har med det hela att göra?

Tänk själva.

Om du var i HDs kläder, skulle du inte fråga S*tefan rent ut, vilja veta var har han varit, varenda minut? Och om du skulle tro att han är oskyldig så borde du tänka på hur hans alibi ser ut, vem som kan ha gjort det, vad som har hänt borde ju vara den stora frågan att diskutera med SD. Han är ju misstänkt och konsekvenserna är ju enorma, för hela familjen.

Allt är som en stor trollverkstad.
Hon är säker på att han är mördaren men talar tydligt om att hon inte vill att han bekräftar det till henne.
Så tolkar jag de här kommentarerna.
Citera
2020-02-25, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag lägger upp en uppdaterad variant - så hojta till när du är klar )

Tack, det behövs inte, det ligger redan en slutgiltig och uppdaterad variant här: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hoppas du tycker den ser ok ut, eller var det något fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in