2020-02-25, 07:09
Medlem
Vilket jobb Ni gjort under natten (speciellt de som ska upp till jobb idag)!

Innan mitt sänggående läste jag förhören med HD.

Förutom att jag uppfattade det som att HD var mycket försiktig och tänkte sig noga för hur hon skulle svara så reagerade jag på vad som tidigare sagt i tråden.

Att... LW skulle ha bjudit hem HD för att avslöja SD.

Vad jag uppfattade nu i förhöret hade HD blivit misstänksam när hon via geo upptäckt att SD/LW var i Stockholm samtidigt. Ringde till hotellet där hon visste att SD bodde och hörde sig för om LW bodde där och fick vidimerat att så var fallet.

Hon tog inte upp det först med SD utan ringde till LW för att hon skulle få titta på något till geo-turen.
Så... det var alltså HD som bjöd hem sig till LW och ställde LW "mot väggen".

Längre än så har jag inte läst ännu... återstår dygn för mig att läsa! Får nog sovra lite med hjälp av tips i Era inlägg.

Tack alla än en gång!
Citera
2020-02-25, 07:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Artikel i NA idag om JG, nu borde det vara klart för alla att han aldrig kommer sluta tro på SD. Han begår brott genom att radera meddelanden mitt under förhören.
Han måste ju lagföras för det, fängelse väntar honom för hans försök att dölja sanningen

Fan jag vill spy på kräket

Du skyller på SD för allt LW sagt och gjort de senaste åren av sitt liv. Att det var han som förvandlade henne till den galning vi ser i FUP. Hon har inget eget ansvar för sitt eget beteende enligt dig.

Men andra i SD:s liv ska alltså ta ansvar för sina galenskaper? De kan inte vara förvandlade av SD precis som Lena var?

Hur ska du ha det?
Har SD förmågan att förändra folk i sin omgivning eller inte?
Citera
2020-02-25, 07:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Hej tråden,
hittills har fokus legat på att få ut filerna så snabbt som möjligt, och nu känner jag att det är dags för lite ordning och reda. Här kommer samtliga* aktbilagor som tillsammans utgör förundersökningsprotokollet.

*Aktbilaga 162 är på ingång, den saknar 100 sidor i dagsläget, ingen vits att lägga upp den. Jag kommer att återupprepa det här inlägget när allt är komplett.

Ladda ned hela förundersökningsprotokollet, Örebro TR B 2705-18 Mord, Lena Wesström (exkl aktbilaga 162), zip 1,03 GB

Eller ladda ned vad du är intresserad av:

Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, B2705-18 Mord på Lena Wesström – Ladda ned
Aktbilaga 146 – Förhör, Lena Wesströms anhöriga och kollegor – Ladda ned
Aktbilaga 147 – Förhör, S*tefan D*avidsson – Ladda ned
Aktbilaga 148 – Förhör, S*tefans anhöriga och kollegor – Ladda ned
Aktbilaga 149 – Förhör, H*anna D*avidsson, anhöriga och kollegor – Ladda ned
Aktbilaga 150 – Förhör, bekanta/vittnen – Ladda ned
Aktbilaga 151 – Förhör, anträffande, vittnen, dörrknackning, Gustafsvik – Ladda ned
Aktbilaga 152 – (Sekretess)
Aktbilaga 153 – (Sekretess)
Aktbilaga 154 – HTM, Avlyssning, St*efan och H*anna D*avidsson – Ladda ned
Aktbilaga 155 – Husrannsakan, beslag, Lena, St*efan, H*anna – Ladda ned
Aktbilaga 156 – (Sekretess)
Aktbilaga 157 – Teknisk undersökning, protokoll – Ladda ned Del A | Del B
Aktbilaga 158 – Inspelade samtal, Lena, St*efan, LKC – Ladda ned
Aktbilaga 159 – (Sekretess)
Aktbilaga 160 – NFC, Sakkunnigutlåtanden – Ladda ned
Aktbilaga 161 – Utredningar, Ofredande 2016, Misshandel 2017 – Ladda ned
Aktbilaga 162 – Geocaching och medierapportering – Ofullständig, ny fil kommer
Aktbilaga 163 – IT-protokoll, St*efan D*avidsson – Ladda ned Del A | Del B
Aktbilaga 164 – IT-protokoll, Lena Wesström – Ladda ned Del A | Del B | Del C
Aktbilaga 165 – IT-protokoll, H*anna D*avidsson, övriga – Ladda ned Del A | Del B | Del C
Aktbilaga 166 – Förnyade undersökningar 2019 – Ladda ned
Aktbilaga 167 – Förhör, St*efan D*avidsson 2019 samt diverse – Ladda ned
Aktbilaga 168 – Facebook Messenger, Lena – Ladda ned Del A | Del B | Del C | Del D | Del E

Samtliga filer är "digitaliserade" så de är sökbara. Sidor som legat på tvären är vända så man slipper utveckla nackspärr, och i de fall filen är uppdelad i flera delar, så har jag försökt matcha respektive innehållsförteckning. Jag har inte ändrat någon av de tidigare uppladdade filerna, utan bara döpt om filnamnen så de överensstämmer med innehållet i respektive aktbilaga. Aktbilaga 168 kompletterades 24/2 med "Del B" och "Del C", för er som har de andra delarna sedan tidigare.

Tack, Puttenot, Krmkr, Picasso2, T34Panzer, nonada, ni vet vilka ni är. Kul grej att pyssla med och nu är det dags att själva få läsa den. Håll tillgodo!

/Z

Jag har nästan inte ord för vilket fantastiskt jobb ni har gjort!
Så mycket jobb och vilket samarbete!

TACK!

Om det behövs ytterligare bidrag till bensin och andra kostnader säg till!
Lite lön för mödan bör ni dessutom ha också!
Citera
2020-02-25, 07:23
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du skyller på SD för allt LW sagt och gjort de senaste åren av sitt liv. Att det var han som förvandlade henne till den galning vi ser i FUP. Hon har inget eget ansvar för sitt eget beteende enligt dig.

Men andra i SD:s liv ska alltså ta ansvar för sina galenskaper? De kan inte vara förvandlade av SD precis som Lena var?

Hur ska du ha det?
Har SD förmågan att förändra folk i sin omgivning eller inte?

Nu har det ju länge varit klart vilken öm punkt du har för särskilt JG.
Men att du skulle gå så långt att du försvarar hans försvårande av en MORD utredning är ett nytt lågvattenmärke även för dig.

Fortsätt du att smutskasta ett mordoffer och försvara mördarens medlöpare, jag är säker på att djävulen sparar en alldeles särskild plats i helvetet åt dig.
Citera
2020-02-25, 07:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Artikel i NA idag om JG, nu borde det vara klart för alla att han aldrig kommer sluta tro på SD. Han begår brott genom att radera meddelanden mitt under förhören.
Han måste ju lagföras för det, fängelse väntar honom för hans försök att dölja sanningen

Fan jag vill spy på kräket

Tänk hur en psykopat agerar.
Allt som kommer i en sådan persons väg kommer att bli exploaterad, manipulerad, använd, känslomässigt förvirrad...

Förödelse för alla.

Citerar lite ur artikeln:

"Mitt under polisförhöret i utredningen om Hjärstamordet går den misstänktes bäste vän ut och raderar meddelanden. Meddelanden finns i en speciell app, Telegram, som han laddat ner på uppdrag av 45-åringen.
– Du tycker inte det här är anmärkningsvärt, säger polisen i ett av de många förhören med bästa vännen.
"

[...]

"Den 26 juni 2018, drygt en månad efter mordet, skaffar vännen den ryska appen Telegram som bland annat har kritiserats för att användas av IS-anhängare. Meddelandena är krypterade och svåra att återskapa. Enligt vännen är det 45-åringen som ber honom att ladda ner Telegram och anledningen är att ”polisen inte har att göra med vad de skriver eller säger till varandra”. De båda vännerna har diskuterat att de eventuellt kan vara avlyssnade."

[...]

"Under ett av polisförhören tar bästa vännen bort saker som han och 45-åringen skrivit till varandra.

– Vi ser att det har raderats i konversationen, säger förhörsledaren. När gjorde du det?

– Eh… i pausen. När jag gick på toaletten, svarar vännen.

– Varför?

– För att jag pratade om pinsamheter… de fanns i chattkonversationen i Telegram… i min mobil.

– Förstår du allvaret i när vi upptäcker att du varit inne och raderat under tiden som vi har ett förhör med dig, säger förhörsledaren.
"

[...]

"Vännen erkänner att det är konversationen med den misstänkte 45-åringen som tagits bort men han menar att de bara diskuterat allmänna, vardagliga saker, inget som har med mordet att göra."

"– Jag vill bara skicka med det, säger förhörsledaren, att det finns en brottsrubricering som heter skyddande av brottsling.

– Jag har inte skyddat någon brottsling, svarar vännen.
"

https://www.na.se/artikel/hjarstamordet-vittne-raderade-meddelanden-fran-45-aringen-i-krypterad-app-mitt-under-polisforhoret-f orstar-du-allvaret
Citera
2020-02-25, 07:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"Klockan är då ca 00:40. Patrullen möter då en man som kommer ut från skogen och har på sig
en pannlampa och en ficklampa. Mannen kommer ut från skogen som är vid hjärstasidan
direkt då patrullen kör över motorvägen på cykelbanan över motorvägen. Mannen kommer
fram till polisbilen och uppger att ungdomar försökt stänga in honom och att han nu letar
efter dessa. Patrullen har inte anträffat några ungdomar alls och jag Insp T Ara uppfattar
mannen som märklig.

Jag har efter mordet på Lena W vaktar misstänktes hem och då sett foto på misstänkte. Den
misstänkte är mycket väl överensstämmande i utseende med den person jag såg vid den
aktuella platsen och tillfället.
Insp T Ara"

Intressant. Har han blivit påkommen under rek inför mordet och skyller sitt märkliga beteende slentrianmässigt på några ungdomar?? Jävligt märkligt,

Edit: Det var 20180512

Det var nog reket inför själva huvudakten. Var det dom tre ”mystiska männen.” som han berättade i förhör? Som han gladeligen smög på på (han gillade ju att spana, och alltid velat bli polis)?
När en polis säger att någon ”uppträdde märkligt” då är det verkligen nåt som är fel.
Stefan i sin ”nattuniform”...precis som grannen berättade om som lös med ficklampa in i folks fönster. Han är sjuk och så obehaglig.

Och jag tror inte att HD stannat enbart för att hon nedtryckt utan jag tror att de levt i en symbios. Nu i förhören med henne framträder en annan person, som är hård och ljuger obehindrat. Delen om det 2 tim långa trivsamma sexsnacket, hennes minutiösa rengöring av Stefans golvbrunn/vattenlås (viker gick stick i stäv med hennes rengöring sin egen) och hennes benhårda vägran att prata om varför hon på FB ljugit om en person, en bekant tillika, och försökt kasta misstankar mot denne...allt för att skydda Stefan.

De har levt ihop i över 20 år och jag tror det är mer som binder dom samman än barn
De fungerar bra ihop, det var inte förrän den andra otrohetsomgången kom på tapeten som hon slutligen drog - men då hade hon redan bakom ryggen på Stefan ersatt denne med Sillen. Jag tror att hon och Stefan har väldigt mycket gemensamt, och är rätt skrupelfria båda två.

Ett under att ÅK avskrev misstankarna mot henne.
Jag tror att hon varit införstådd med vad som hänt och att hon hjälpt till att städa och sedermera i förhör ljuga för att rädda sig själv och Stefan.

Skyddande av brottsling
Underlåtenhet att avslöja brott.
Citera
2020-02-25, 07:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tänk hur en psykopat agerar.
Allt som kommer i en sådan persons väg kommer att bli exploaterad, manipulerad, använd, känslomässigt förvirrad...

Förödelse för alla.

Citerar lite ur artikeln:

"Mitt under polisförhöret i utredningen om Hjärstamordet går den misstänktes bäste vän ut och raderar meddelanden. Meddelanden finns i en speciell app, Telegram, som han laddat ner på uppdrag av 45-åringen.
– Du tycker inte det här är anmärkningsvärt, säger polisen i ett av de många förhören med bästa vännen.
"

[...]

"Den 26 juni 2018, drygt en månad efter mordet, skaffar vännen den ryska appen Telegram som bland annat har kritiserats för att användas av IS-anhängare. Meddelandena är krypterade och svåra att återskapa. Enligt vännen är det 45-åringen som ber honom att ladda ner Telegram och anledningen är att ”polisen inte har att göra med vad de skriver eller säger till varandra”. De båda vännerna har diskuterat att de eventuellt kan vara avlyssnade."

[...]

"Under ett av polisförhören tar bästa vännen bort saker som han och 45-åringen skrivit till varandra.

– Vi ser att det har raderats i konversationen, säger förhörsledaren. När gjorde du det?

– Eh… i pausen. När jag gick på toaletten, svarar vännen.

– Varför?

– För att jag pratade om pinsamheter… de fanns i chattkonversationen i Telegram… i min mobil.

– Förstår du allvaret i när vi upptäcker att du varit inne och raderat under tiden som vi har ett förhör med dig, säger förhörsledaren.
"

[...]

"Vännen erkänner att det är konversationen med den misstänkte 45-åringen som tagits bort men han menar att de bara diskuterat allmänna, vardagliga saker, inget som har med mordet att göra."

"– Jag vill bara skicka med det, säger förhörsledaren, att det finns en brottsrubricering som heter skyddande av brottsling.

– Jag har inte skyddat någon brottsling, svarar vännen.
"

https://www.na.se/artikel/hjarstamordet-vittne-raderade-meddelanden-fran-45-aringen-i-krypterad-app-mitt-under-polisforhoret-f orstar-du-allvaret

Jag skulle gissa på att detta förhör när han raderade var ganska tidigt in på utredningen.
Nu verkar JG vittna för åklagaren med tanke på att hon satt upp 2h för honom.

Det var nog nyttigt för honom att SD häktades och JG fick komma bort från honom och rensa huvudet de senaste 6 månaderna.
Citera
2020-02-25, 07:39
Bannlyst
Citat:
Jag vet, tack! Men nu var det från 162 jag menar. I 162 saknas 100 sidor, nummer 100-199 Som om det saknas en del mellan del 1 och del 2 av det du laddade upp tidigare.

Hej.
Då var jag på jobbet igen ...... he he he

Innan hade jag blandat ihop 160 del 2, och 161.

Men nu är det rätt. 161 ligger i rätt mapp. 160 del 2 lägger jag ut här.
Så nu stämmer det i alla fall.

https://minfil.com/F3Q7Mbc8o0/Aktbilaga_160_del_2_pdf

Då skall vi bara se vad som kan vara fel med 162..
Citera
2020-02-25, 07:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Hej tråden,
hittills har fokus legat på att få ut filerna så snabbt som möjligt, och nu känner jag att det är dags för lite ordning och reda. Här kommer samtliga* aktbilagor som tillsammans utgör förundersökningsprotokollet.

*Aktbilaga 162 är på ingång, den saknar 100 sidor i dagsläget, ingen vits att lägga upp den. Jag kommer att återupprepa det här inlägget när allt är komplett.

Ladda ned hela förundersökningsprotokollet, Örebro TR B 2705-18 Mord, Lena Wesström (exkl aktbilaga 162), zip 1,03 GB

Aktbilaga 151 – Förhör, anträffande, vittnen, dörrknackning, Gustafsvik – Ladda ned
Aktbilaga 165 – IT-protokoll, H*anna D*avidsson, övriga – Ladda ned Del A | Del B | Del C
Aktbilaga 168 – Facebook Messenger, Lena – Ladda ned Del A | Del B | Del C | Del D | Del E

Samtliga filer är "digitaliserade" så de är sökbara. Sidor som legat på tvären är vända så man slipper utveckla nackspärr, och i de fall filen är uppdelad i flera delar, så har jag försökt matcha respektive innehållsförteckning. Jag har inte ändrat någon av de tidigare uppladdade filerna, utan bara döpt om filnamnen så de överensstämmer med innehållet i respektive aktbilaga. Aktbilaga 168 kompletterades 24/2 med "Del B" och "Del C", för er som har de andra delarna sedan tidigare.

Tack, Puttenot, Krmkr, Picasso2, T34Panzer, nonada, ni vet vilka ni är. Kul grej att pyssla med och nu är det dags att själva få läsa den. Håll tillgodo!

/Z

Tack för att du bringat ytterligare reda i den gigantiska ”filröran”.
Du är en hjälte!

Att det nu blev beskrivningar av aktbilagornas innehåll är kanon!!

Jag antar att dessa kommer att hamna på nonadas Jottacloud?
Citera
2020-02-25, 07:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nu har det ju länge varit klart vilken öm punkt du har för särskilt JG.
Men att du skulle gå så långt att du försvarar hans försvårande av en MORD utredning är ett nytt lågvattenmärke även för dig.

Fortsätt du att smutskasta ett mordoffer och försvara mördarens medlöpare, jag är säker på att djävulen sparar en alldeles särskild plats i helvetet åt dig.

Det är anmärkningsvärt att SD ber JG installera Telegram, som är krypterad och som raderas och svårt att återskapa. SD har ju pratat med JG om hur man kan undgå att bli avlyssnad.

Ligger efter i all läsning, men läste lite förhör med H*anna i går.

Och ser där att förhörledarna säger till H*anna under förhöret i augusti- 19 att JG och SD har sagt polisen borde kolla HDs hus. 😪

Det var som jag spekulerade om. Att SD skulle peka ut HD.

Är inte färdig med förhören ännu som Puttenot lagt ut, men det blir bara värre och värre...

Tar det inte slut snart?
Citera
2020-02-25, 07:47
Medlem
Läst en hel del ur Aktbilaga 150. SD har sagt till en annan Geocachare att han tror det handlar om ett ”rasistmord”.

Vidare så är jag numera fullt övertygad återigen om att SD är skyldig och att motivet är svartsjuka/kontrollbehov. Om nu inte HD också är med och är drivande på något sätt.
Citera
2020-02-25, 07:48
Medlem
Citat:
Hej tråden,

/Z
Stort tack! Snyggt samlat. Wow vilket jobb. Jag är stolt över att få hänga med på den här resan i slutet. Vilket samarbete! Ska läsa ikapp nattens diskussioner under dagen.

Tack it-nördar, bilförare, scannare och alla andra... tillsammans är allt möjligt.,14000-sidor tycktes omöjligt att lägga vantarna på. Men det gick. På tre-fyra dygn... fantastiskt.

God morgon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in