2020-02-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Undrar om en av dessa är en från Kungsängen?
Minns inte om denne fyllt 40, men däromkring.
Och namnet minns jag inte alls, tyvärr.

Du kanske menar Regn? Han bor numer i Bro sedan 1,5-2 år.
Han har ingen inkomst alls så han är inte en av dessa tre herrar.
Dock hoppas jag att han och hans patetiska klotterpolare åker fast
eftersom polis o åklagare jobbar hårt med att sätta dit fler.

Regn är en stor skithög, kaxig som få och har haft en jävla tur som inte
åtalats fler ggr. En småtjuv och missbrukare som anser sig "ha rätt" att
vägra jobba och leva på bidrag så han kan klottra på helltid. Mannen är
snart 40 men tror han är 20.
Citera
2020-02-24, 22:24
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Låter som Holknekt

Oh my goodness! PRECIS vad jag tänkte!
Citera
2020-02-24, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ska vi tippa på några som vill legalisera cannabis? Spontant tänker jag mig vuxna som aldrig blivit riktigt vuxna: skateboard, "tuffa" och helrätt kläder, samlar vinylskivor och jobbar med något där Macbook:en är ett viktigt verktyg - kanske inom reklam eller musikproduktion...?

Inget av ovanstående intresse eller yrke är fel, såklart, men allt i kombination (+klotter) blir bara töntigt.

-Huvudet på spiken,och självklart blir det en clickbite hos Msm-VD.Hallå =)
Citera
2020-02-24, 22:50
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
men som har kört en comeback sista året för skojs skull - inte konstigare än reklambyrågubbarna som kör en vända i skejtparken i Rålis en sommar för att känna sig lite unga igen. Aftonbladet sensationaliserar ju bara.

Blir en dyr reunion..
Citera
2020-02-24, 22:53
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Mm, men nu handlar det ju om personer med över 500k i årsinkomst.

Medianlönen för män i Sverige 2018 var 32 200 kr, så dryga 40 000 kr/mån är väl ingen "märkvärdig" lön?
Citera
2020-02-24, 22:56
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Oavsett om 500k är mycket eller lite så är det inte från ett företag som startats upp för 25 spänn.

Varför inte?
Aktiekapitalet har ingenting med förmågan att omsätta pengar tillträckligt för att betal ut en sådan lön.
En vanlig konsult som fakturerar en 1000 lapp i timmen kommer upp i minst 1,5 miljoner på ett år.
Citera
2020-02-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja livet bland 12miljoners villorna kan nog ta ut sin rätt och göra att man känner att man måste få flippa ur lite ibland för att orka med skiten.

Finns ju även motsvarighet bland dom där som gillar att slåss i samband med att dom ska titta på fotboll.

Det skulle vara roligt att veta om det är akademiker.

Du är sjukt besatt av akademiker, är du medveten om att brottslingar finns i alla samhällskikt och merparten är inte akademiker.
Citera
2020-02-24, 23:01
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Inte riktigt. Du kan skapa ett eget företag utan medel men ett AB kräver 50-tusen i aktiekapital.

Nej, 25 tusen räcker från 1 jan 2020.
Citera
2020-02-24, 23:03
Medlem
Hursomhelstings avatar
Det var fan vågat gjort att dra ut VIP personer och deras byk i ljuset.

Det finns garanterat narkotika med i bilden, det är en drogkultur och förmodligen så kom man in på dem via den vägen.

Sköna typer som lurar där i generation Y, vänsterliberaler, fejk hela bunten, bi check feminist check social check, likes check slick som en ål check OK!

Ja när man är med dem så att en del, att man ser det, en människa som är så tillrätta gjord, så grundligt potttränad, den mår inte bra i själen.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-02-24 kl. 23:08.
Citera
2020-02-24, 23:05
Medlem
Krickerts avatar
En ren gissning är att det är FY,AM eller PMS.

Jag åker sällan kommunalt numera men dessa har tidigare varit extremt produktiva.
Citera
2020-02-24, 23:16
Avslutad
Dessa vandaler skall gripas, dömas, och straffas. Är själv ute och joggar regelbundet, har alltid koll efter eventuella klottrare. Har vid flera tillfällen kännt lukten av sprayfärg och då ringer jag alltid till polisen och SL:s trygghetsnummer och informerar om att brott begås i realtid.
Citera
2020-02-24, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Dessa vandaler skall gripas, dömas, och straffas. Är själv ute och joggar regelbundet, har alltid koll efter eventuella klottrare. Har vid flera tillfällen kännt lukten av sprayfärg och då ringer jag alltid till polisen och SL:s trygghetsnummer och informerar om att brott begås i realtid.

Ringer du snuten om någon fimpar en cigg på gatan också eller?

Rökning dödar, kostar, och skadar i en mycket större omfattning än lite klotter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in