2020-02-24, 22:08
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Jag har levt under en sten några år, och har inte följt med i Corona-infon som ges.

Måste fråga:

Vad får en Corona-smittad för vård av sjukvården?
Allt från ingen vård alls (pga milda symptom) till avancerad intensivvård inklusive ECMO (Extracorporeal Membran Oxygenering, kan liknas vid en sorts variant av hjärtlungmaskin) har skildrats i de studier som citerats i tråden.
Citera
2020-02-24, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Jag har levt under en sten några år, och har inte följt med i Corona-infon som ges.

Måste fråga:

Vad får en Corona-smittad för vård av sjukvården?

Respirator (andningshjälp), dropp, febernedsättande och möjligtvis antivirala mediciner samt antibiotika mot potentiella bakteriella följdsjukdomar är vad jag skulle gissa på.
Citera
2020-02-24, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Denna tråd vimlar det ju av alarmister och det blir ju självklart att de hejar på alla uttalandet som stämmer med deras egna. Att som Björn Olsen påstå att 1/3 behöver avancerat sjukvård är ju en sådan sak, men när man granskar i den hittills största studien som gjorts så stämmer det alltså inte.
¨
Problematiskt att sjukvården i storstäderna redan har svårt att ge den vård befolkningen behöver. När det dyker upp patienter som behöver isolering och intensivvård så blir det kris . Den sannolika utvecklingen blundar myndigheterna för. Eller väljer att inte kommentera då de såklart inte har några bra svar.
Citera
2020-02-24, 22:09
Medlem
HGs avatar
Apropå munskydd. WHO:s Bruce Aylward ledde ett team som besökte Wuhan under helgen och inte konstigt nog kör han med ett standard medicinskt munskydd. Med andra ord är det helt rätt att använda munskydd för att minska risken för att bli smittad eller smitta andra. Se bild:

https://cdn.i-scmp.com/sites/default/files/styles/1200x800/public/d8/images/methode/2020/02/25/cfd267ec-5711-11ea-b438-8452af50d521_image_hires_010837.jpg?itok=V9ZMPfmO& v=1582564124

Hoppas att vi nu kan komma överens om att svenska myndigheter ljuger i frågan. Om några veckor kommer vi alla att knalla omkring med våra olika munskydd.
Senast redigerad av HG 2020-02-24 kl. 22:12.
Citera
2020-02-24, 22:11
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Skulle inte förvåna mig ifall Olsen är Tegnells efterträdare, vem vann debatten?
Nu har jag inte hört debatten, men vinnaren kan väl inte koras förrän om ett par månader.
Vann statens ansvarige representant Tegnell eller den frifräsande alarmisten Olsen. Vi får se!
Citera
2020-02-24, 22:11
Medlem
Xehkes avatar
Verkar som Remedisivir är medicinen som gäller.

https://edition.cnn.com/2020/02/24/investing/gilead-sciences-coronavirus-who-remdesivir/index.html
Citera
2020-02-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Varför inte? Om corona för de allra flesta uppträder som en influensa eller förkylning kommer man inte att söka vård. Jag har aldrig sökt vård för influensa någon gång. Man kurerar sig hemma.

Eftersom att ett antal procent (5-15%) får kraftiga symptom. D.v.s skulle vi ha 1000 smittade skulle ett 100-tal ha behövt åka in akut med andningssvårigheter etc. Motsvarande om vi hade ett 100-tal skulle det vara väldigt osannolikt att ingen av dessa fick kraftiga symptom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Slemhinnor. Grejen är ju att de flesta pillar i ansiktet med fingrarna otaliga gånger varje dag medvetet eller omedvetet. Har man då virus på fingrarna så hittar det lätt in i mun, näsa eller ögon. Därav handskarna.
Ser ut att bli jobbigt för snusare😀
Citera
Medlem
Bubba00s avatar
Antalet bekräftade inrapporterade fall i Kina har avtagit. (Jag tillskriver inte den officiella statistiken någon större trovärdighet men jag utesluter inte att den trend som den officiella statistiken delger oss är den riktiga trenden) Har man ingen möjlighet att testa fler misstänkt smittade, mörkas statistik av regimen eller är spridningen under kontroll? Någon som kan bringa klarhet?
Citera
2020-02-24, 22:13
Medlem
Larasofts avatar
En fråga: Har kvinnan i Sverige tillfrisknat?
Citera
2020-02-24, 22:14
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Eftersom att ett antal procent (5-15%) får kraftiga symptom. D.v.s skulle vi ha 1000 smittade skulle ett 100-tal ha behövt åka in akut med andningssvårigheter etc. Motsvarande om vi hade ett 100-tal skulle det vara väldigt osannolikt att ingen av dessa fick kraftiga symptom.

Det kanske de har fått. Det får vi iallafall inte veta. Jag är nyfiken på vad som ligger bakom överbelastningen på SÖS i helgen.
Citera
2020-02-24, 22:14
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Ser ut att bli jobbigt för snusare😀

Skärpning. Det är sedan gammalt att snus steriliserar bakterier och dyl. Det finns knappt en snusare med hål i tänderna... Om något så är snuset rena rama hälsokuren.

INGEN köper din snus-fientliga propaganda.

Fria svenska män snusar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in