2020-02-24, 12:13
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Jag vet inte men fick känslan av att SD skämtar/kör jargong med LW här?? På fråga om Karin var framför eller bakom så får LW till svar att Karin var med och hade strap-on på.
Med tanke på HDs profil så är jag tveksam till om detta är sant, och inte bara ett "uppenbart skämt" mellan LW och SD, ett sätt för honom att slingra sig ur obekväma frågor om sitt och HDs sexliv?
Men vad vet jag?

Kan även vara så att han säger som det är, för att LW ska "lugna" sig, för hon verkar ju inte skriva i affekt när hon ställer frågorna direkt. Det är märkligt, men det kanske kommer fram om detta.
Citera
2020-02-24, 12:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Dagens dagboksblad

https://minfil.com/pfi6Acc0o9/_rebro_TR_B_2705-18_Dagboksblad_2020-02-24_pdf

Obekräftat.
En fågel har viskat att Adv Backman skall ha inkommit med en lunta med nåt.
Undra med vad i så fall.

Har mailat Örebro Tingsrätt med en begäran att få ut den inlagan, vi får se om de svarar idag eller vad som händer, vore ju trist om det endast skulle bli en pappersinlaga som lämnas ut men med tanke på hur TR har gjort hitintills så vete fan om det inte blir så.
Citera
2020-02-24, 12:14
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hej alla!

Idag sätter vi stopp för bankinbetalningarna. I dagsläget, vi kollade på morgonen, har vi mer än väl till Puttenots soppapengar. Det är stora avstånd att köra för att hämta och lämna i två omgångar. Inte nästgårds, om man säger så.

Vi är imponerade vilket engagemang det blev! Det har skänkts lite större belopp och lite mindre. Allt efter egen kassa. Många bäckar små.

När vi känner att bankerna kört sina filer, tror det blir på onsdag (i övermorgon) så redovisar vi varenda krona.

Andra halvan av fupen - hur går det med den då? Jo, Puttenot ringer tingsrätten idag och hör om fupen är färdigtryckt. Puttenot rapporterar förhoppningsvis - eller så gör jag det. Men då hämtas denna och körs till Krmkr, som glädjande nog, får ytterligare 8-9 timmar framför scannern.

// Picasso2 och Krmkr

Återigen, tack för alla era insatser!! Känns självklart att bidra med en peng 👍😊. Blir det en ny insamling för den andra halvan av FUP?
Citera
2020-02-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Återigen, tack för alla era insatser!! Känns självklart att bidra med en peng 👍😊. Blir det en ny insamling för den andra halvan av FUP?

Nej, detta är pröjs för två omgångar körning för Puttenot m partner. Typ 160 mil, drygt, totalt. Samt lite till fupen om det blir något över.
Citera
2020-02-24, 12:17
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Alla som nu skriver om trekant och strap-ons:

Har ni någon annan källa på att det verkligen har hänt annat än att SD skriver i chatt till LW? Bekräftas det av HD eller tredje påstådda deltagaren? Annars sitter ni och förvandlar en SD-historia till fakta....han kanske bara "mind-fuckar" LW med påhittat skit.

Men läs gärna inläggen, jag påtalar att jag tänkt tanken att SD hittar på, men eftersom LW varken blir förvånad, upprörd eller äcklad tyder det på att hon hört det förut, vet om det.
Citera
2020-02-24, 12:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag tycker det passar in i bilden.
Lenas mobil stängdes av vid 01.40- tiden och den hade inte ändrat position.
Han hade nog Lenas mobil i påsen.

Ja, men jag förmodar att försvaret kommer att hacka sönder detta.

Jag förmodar att det är vid tiden för mordet som det första vittnet ett en man i slänten, men nu har vi ingen tidpunkt här.

Då kan SD sprungit först hem, bytt om för att sedan göra sig av med pinaler (även mobilen).

Annars kan vara vid samma tidpunkt. Den sista aktiviteten på L*enas mobil registrerades 23.38. Låg mobilen kvar och SD hämtade den? Eller gör han något med inställningarna så att positionen inte kan följa hans flykt?

Från FUP:
"”Den sista dokumenterade punkten från den 14 maj 2018 registrerades klockan 23:38:43.
Den aktiva enheten befann sig då precis utanför området intill fyndplatsen med koordinaten 59.2893317, 15.1859535. Lena Wesströms mobiltelefon kopplas ner 2018-05-15 klockan 01:41:37 enligt Telia."

Jag måste säga att jag inte förstår varför mobilen inte registrerar position efter 23.38 när den stängs av/batteritorsk 01.41.

Jag har inte orkat läsa den delen noggrannare eftersom den kräver mer tid. Hinner ändå varken läsa i tråd eller FUP riktigt.
Citera
2020-02-24, 12:18
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej just vid ett försvinnande kan en anhörig vara så orolig att den inte kan tänka klart och komma på mer och mer information efter hand. Men i SD:s fall var det ju knappast av oro för Lena utan för att åka fast som han lade till ny info 🤮

Det du har beskrivit har hänt, men då har dessa personer som ska förhöras varit i något slags chocktillstånd vid inledande förhör. Nästan alla de fallen har varit pga. att den hörde även upplevt brottet ifråga. Inget av det är ju aktuellt i det här fallet. Eller jo. Det sistnämnda iofs om SD mördade LW.

Men ponera att SD hamnat i ett chocktillstånd pga. att han mördade LW, inte omöjligt, men sådant märks tydligt när förhöret tas vid, och då brukar förhöret avbrytas.
Citera
2020-02-24, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Har mailat Örebro Tingsrätt med en begäran att få ut den inlagan, vi får se om de svarar idag eller vad som händer, vore ju trist om det endast skulle bli en pappersinlaga som lämnas ut men med tanke på hur TR har gjort hitintills så vete fan om det inte blir så.
Det blir papper, och du får betala 0 kr för de första nio, 50 kr för den tionde och därefter 2 kr per papperskopia. Bj*rn Lind*en har gjort klart att inget kommer ut digitalt. Vi har överklagat två gånger, flera av oss. Nix pix.
Citera
2020-02-24, 12:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Sånt här har de ofta fått med sig sen sin uppväxt. Hade varit intressant att få veta hur SDs uppväxt var - från barnsben tills han flyttade hemifrån. För NÅNSTANS har han lärt sig denna manipulation. Det är inget man föds med.

Ja man lär sig oftast manipulationsteknik som barn. Det är enda sättet till överlevnad då.
På samma sätt som Lenas barndom präglat henne så har även skett med SD.
Citera
2020-02-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Kan även vara så att han säger som det är, för att LW ska "lugna" sig, för hon verkar ju inte skriva i affekt när hon ställer frågorna direkt. Det är märkligt, men det kanske kommer fram om detta.

SD och LW verkar ha haft en hel del diskussioner om olika typer av regler för sitt förhållande, och det går rätt snabbt för LW att komma upp i affektnivå när SD trotsar dessa, eller en del mycket mer godtyckliga regler hon sätter upp. Jag tänker t.ex. på diskussionen när hon försöker förmå SD att stanna en viss tid hos henne innan han kommit dit, och han försöker freda sig med att hon i så fall måste specificera exakt hur länge (mellan 21-03, eller 23-05). Det ser lite ut som ett skämt om man läser det som en vanlig konversation mellan två socialt fungerande människor, men inom ramen för SD och LWs bisarra förhållande leder det snabbt till kaos. Jag tror faktiskt bara att SD är oerhört dålig på konflikthantering och försöker skoja till det för att slippa svara.
Citera
2020-02-24, 12:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det blir papper, och du får betala 0 kr för de första nio, 50 kr för den tionde och därefter 2 kr per papperskopia. Bj*rn Lind*en har gjort klart att inget kommer ut digitalt. Vi har överklagat två gånger, flera av oss. Nix pix.

Du missuppfattade nog mitt inlägg, jag vet ju att FUP är endast papper men undrade om Backmans inlaga också blir i pappersform eller om de kan leverera den digitalt, den kan ju knappast vara på 14000 sidor

Halva FUP har jag ju redan hämtat tack vare dig och de andra men det vore väl fan om även de inlagor som Backman kommer med också vore pappersbundna.
Citera
2020-02-24, 12:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Alla som nu skriver om trekant och strap-ons:

Har ni någon annan källa på att det verkligen har hänt annat än att SD skriver i chatt till LW? Bekräftas det av HD eller tredje påstådda deltagaren? Annars sitter ni och förvandlar en SD-historia till fakta....han kanske bara "mind-fuckar" LW med påhittat skit.

Nu har jag inte läst det där om trekanten med K*ain, men det skulle absolut kunna vara SD som njuter av att plåga henne med sådant.

Läste någonstans i chatt mellan LW och SD att han säger ungefär; Jag hade en med knottror på. Helt klart en onödig sak att säga om man inte vill plåga någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in