2020-02-24, 08:58
Medlem
oro för global pandemihttps://www.expressen.se/nyheter/oro-for-global-pandemi-mystiskt-utbrott-i-italien/
Citera
2020-02-24, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Mycket djuplodande analys. Du blåser faran och det var ett biovapen. Inga konsigheter, ett fantastiskt inlägg.

Ett par saker du kan penetrera nu när faran är över: läget i Iran, Sydkorea och Italien. Några analyser?

Ja en annan skribent skrev att den eminenta engelskspråkiga tidsskriften Global Times(Får the economist att se ut som något några skolpojkar har skrivit) har bevisat att detta virus minsann inte kommit från att man haft levande fladdermöss på någon färskmatsmarknad i Wuhan.

Ja varken itallienare, perser eller koreaner har en kultur som är 6000 år gammal och är inte lika renliga av sig. Är ganska smutsigt i Seoul jämfört med Peking eller Shanghai men där var det även någon tokig sekt som inte vet hygien eller smittspridning.

Men många kineser ska stämpla in på sina jobb nu för att ta ansvar för världsekonomin. Inte hade kina gjort det om det inte är säkert utan man vet vad man gör och har agerat starkt och resolut för att lösa detta till skillnad från övriga länder.

Man kan i princip säga att kusten är klar i kina, där återgår till livet i normalt medan vi nu smutsiga europeer får lära oss att hantera, men om vi ber Kina kommer någ Kina skicka resurser för att hjälpa oss.
Citera
2020-02-24, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag har inga skyddskläder, jag använder ingen mask, jag sitter inte i ett rum dagarna i ända, jag har ingen bil. Ändå blir jag inte smittad. Konstigt! Enligt dig borde jag vara död nu.
Men ge dig nu, de är super för dig att du inte är smittad.. Men faktum är att detta är ett väldigt smittsamt virus. O nej alla kommer inte dö men de räcker med att väldigt många blir sjuka för att lamslå ett samhälle och därigenom påverka allas våra liv ekonomiskt mm.
Så bara för att du inte är sjuk just nu gör inte detta till ett harmlöst virus, där insjuknande kan stoppas av att man tränar, tvättar händerna o lagar sin egen husmanskost.
Citera
2020-02-24, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Motionera kan jag inte göra pga hjärtfel. Det andra är dock möjligt. Men hjälper det verkligen tror du?

Försök göra en dag på jobbet utan att röra i något utan att tvätta händerna efteråt. Lycka till med den!

Men har du ett hjärtfel ligger du i riskzonen och ska inte arbeta om det föreligger en förhöjd fara. Sen kan man ju använda handskar i värsta fall om man måste röra saker. Men följer du de övriga punkterna så kommer du troligen leva ett långt och hälsosamt liv. Svensk husmanskost är mycket bra för din kropp. Att leva på chips, pizza, kebab och Coca Cola är inte så bra för kroppen.
Citera
2020-02-24, 09:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tänker mig att folk som har släkt här tar sin tillflykt hit från berörda länder.

Du befarar att vi får folk från tex iranska städer som försöker ta sig till Sverige för att de tror de är smittade o hoppas på att kunna få vård här.

Coronaflyktingar.

En intressant tanke.

Jag tror inte på det men vi får se. Svensk kvalitetssjukvård är ju bara 6-7 timmars flygresa bort.
Citera
2020-02-24, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donkallot
Men ge dig nu, de är super för dig att du inte är smittad.. Men faktum är att detta är ett väldigt smittsamt virus. O nej alla kommer inte dö men de räcker med att väldigt många blir sjuka för att lamslå ett samhälle och därigenom påverka allas våra liv ekonomiskt mm.
Så bara för att du inte är sjuk just nu gör inte detta till ett harmlöst virus, där insjuknande kan stoppas av att man tränar, tvättar händerna o lagar sin egen husmanskost.

Det är inte så jävla smittsamt som folk tror. Och jo, att leva på det sättet stoppar dessa sjukdomar effektivast. Bättre än någon medicin.
Citera
2020-02-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Du befarar att vi får folk från tex iranska städer som försöker ta sig till Sverige för att de tror de är smittade o hoppas på att kunna få vård här.

Coronaflyktingar.

En intressant tanke.

Jag tror inte på det men vi får se. Svensk kvalitetssjukvård är ju bara 6-7 timmars flygresa bort.

Plus tretton timmars väntetid på akuten.
Citera
2020-02-24, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Det är inte så jävla smittsamt som folk tror. Och jo, att leva på det sättet stoppar dessa sjukdomar effektivast. Bättre än någon medicin.
Men då kanske du ska informera WHO om dina banbrytande insikter så kanske vi kan få stopp på detta redan nästa vecka.
Citera
2020-02-24, 09:09
Medlem
Citat:
Lamslå ett samhälle, lägg av! 😂
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Coronaflyktingar.

En intressant tanke.

Tänkte mer för att undvika smitta men de kan ju redan vara smittade.
Citera
Medlem
Citat:
Men då kanske du ska informera WHO om dina banbrytande insikter så kanske vi kan få stopp på detta redan nästa vecka.

Detta är inget banbrytande. Det fick man lära sig i grundskolan på 70-talet redan. Du kanske borde börja skolan?
Citera
2020-02-24, 09:13
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
oro för global pandemihttps://www.expressen.se/nyheter/oro-for-global-pandemi-mystiskt-utbrott-i-italien/

Jasså, nu är det dags att hålla den första pressträffen? Jag köpte aldrig snacket att det här är någonting som bara pågår i Kina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in