2020-02-24, 00:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Aktbilaga 163 del 10 s. 522

Stefan har sparat Lenas mobilnummer som "mamma". 🤮

Lena skriver den 1/4-18
"Är du inte angelägnare än så att göra rätt?
Kom in i chatten prick nu och ge respons.
Du har några minuter på dig. Du hittar
någonstans att stanna till".

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
+4670473350* ?

*=6
B2705-18 Aktbilaga 163 sid.447 bl a.

Där på s. 522 är det iaf Lena som är "mamma".
Citera
2020-02-24, 00:50
Medlem
Citat:
Nej, så oerhört sorgligt.
Kom hon ens igång med en psykolog? Det är ju bara en psykoterapeut från kyrkan som ska vittna.

Jag har bara läst aktbilaga 100 och där framgår att hon gick till terapeut inom kyrkan under våren 2018 i väntan på tid inom sjukvården, vilket skulle ta flera månader. Hon beskrev för väninnan hur hon gradvis brutits ned av SD och stod ut att förödmjukas för att få lite närhet. Hon var också väldigt rädd att förlora fler av sina GC vänner, eftersom de var den familj hon behövde. Och hon erkände att hon inte ens klarat att vara trogen mot ML vilket hon hade dåligt samvete för. Och att SD tydligen fortfarande periodvis gav henne förhoppningar och lovord om att hon var ”den bästa”.
Citera
2020-02-24, 00:52
Medlem
Netherworlds avatar
Lite annat jag reagerat på:

Aktbilaga 163, del 9

Den 28 september 2016 så pratar HD och SD om Lena. Trodde själv inte att HD visste om otroheten redan 2016, men så är det alltså:

SD: "Inte så mycket med din vän Soft. Otippat…"

SD: "Inget alls antar jag"

HD: "Soft är inget passande namn tycker jag

Senare även:

HD: "Verkligen inte passande namn. Finns inget mjukt. Hårda skelettdelar som sticker ut och vass i samtal"

SD: "Vi tycker olika. Men av det du berättade om förrgår kväll var obra. Ska prata med henne om det"

HD: Helt ärligt vet jag inte. Så länge du vill vara med henne blir det bara jobbigare om hon undviker mig. Er relation blir då bara en större belastning för mig. Hade tyckt att det varit bra om hon satt sig där och kunde neutralisera saker"

senare:

HD: Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte att hon gjort något fel. Det påverkar inte mer vad du "får" göra."

Generellt: Tydligt att SD skiter fullständigt i vad HD vill och känner. Hon vädjar om att SD inte ska lägga sig i, men han skiter i vad hon känner och kommer ändå göra som han vill. På något sjukt sätt vill han dessutom få det till att han gör det för HD:s skull, fast att HD verkligen inte vill. Så obehaglig typ denna SD. Bryr sig heller inte att HD har fysiskt ont och inte kan paddla. Hon ska ut och paddla ändå, för att han har bestämt det. Sammantaget än så länge; bland det värsta jag läst om en mgm i sådana här relationsbaserade brottsmål.
Citera
2020-02-24, 00:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan ju vara så att hon sett vem han var sedan barndomen, och att han växt upp till en falsk skitstövel? Såna som känner ens riktigt onda sidor brukar inte uppskattas.

Har du koll på VAR han nämnde henne? (Vet, nästan omöjlig fråga).

Förlåt jag slarvade. Inte syster, det var kusin!
Citera
2020-02-24, 00:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Lite annat jag reagerat på:

Aktbilaga 163, del 9

Den 28 september 2016 så pratar HD och SD om Lena. Trodde själv inte att HD visste om otroheten redan 2016, men så är det alltså:

SD: "Inte så mycket med din vän Soft. Otippat…"

SD: "Inget alls antar jag"

HD: "Soft är inget passande namn tycker jag

Senare även:

HD: "Verkligen inte passande namn. Finns inget mjukt. Hårda skelettdelar som sticker ut och vass i samtal"

SD: "Vi tycker olika. Men av det du berättade om förrgår kväll var obra. Ska prata med henne om det"

HD: Helt ärligt vet jag inte. Så länge du vill vara med henne blir det bara jobbigare om hon undviker mig. Er relation blir då bara en större belastning för mig. Hade tyckt att det varit bra om hon satt sig där och kunde neutralisera saker"

senare:

HD: Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte att hon gjort något fel. Det påverkar inte mer vad du "får" göra."

Generellt: Tydligt att SD skiter fullständigt i vad HD vill och känner. Hon vädjar om att SD inte ska lägga sig i, men han skiter i vad hon känner och kommer ändå göra som han vill. På något sjukt sätt vill han dessutom få det till att han gör det för HD:s skull, fast att HD verkligen inte vill. Så obehaglig typ denna SD. Bryr sig heller inte att HD har fysiskt ont och inte kan paddla. Hon ska ut och paddla ändå, för att han har bestämt det. Sammantaget än så länge; bland det värsta jag läst om en mgm i sådana här relationsbaserade brottsmål.

Det är inte vänskapsrelationen mellan SD och LW hon stör sig på då? De umgås kanske väl mycket för vad som är lämpligt för vänner enligt HD?
Citera
2020-02-24, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
En imponerande och trovärdig analys!

Det fetade i ditt inlägg:

Endast 2 månader efter mordet skrev han i en logg:

”Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd.”
Bild: https://forumbilder.com/i/rdWh

”Skön hämnd”...det var nog vad han upplevde bakom bullerplanket....

Ja, det är en aning surrealistisk tanke men undermedvetet misstänker jag att han ansåg hon behövde bestraffas slutgiltigt då hon tog sig rättigheter hon egentligen inte hade. Att avslöja hans dubbelspel för Hanna för andra gången var inget gränsfall, utan överskred den med råge. Nu måste hon raderas, som om hon aldrig existerat. Ungefär som att deras gemensamma historia aldrig ägt rum. I hans värld hade hon dessutom varnats innan. Kanske såg han det som en plikt att återställa kaos till ordning?
Citera
2020-02-24, 01:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Man kan ju inte skrika ut saker som inte händer heller. Skulle hon säga "vad f-n knoggnuggar du och stryper mig för!!" när SD bara knuffat på henne vad tror du han svarar på det? "Vad f-n säger du!! Har jag väl inte gjort heller!! Är du galen eller".

Så man kan inte "live-rapportera" saker som inte händer om man inte vill att den andra parten ska tro man är spritt språngande galen och reagera tillbaka.

Kan kan man väl? Framför allt om syfte skulle vara att vilja iscensätta något som inte stämmer med verkligheten. Då krävs ju att man gör sken av att verkligheten är en annan. Det är väl det som du, glorious, och det snoriga äcklet
menar har skett här?; LW sätter på sin mobil på inspelning med syfte att iscensätta något som kan leda till att hon kan göra en polisanmälan.
Citera
2020-02-24, 01:04
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Jaha, så Hanna var värdig en bättre gubbe men inte Lena själv?
Tragiskt att Lena inte kände att även hon förtjänade bättre.

Känns väl mer logiskt att LW ville att HD och LDs äktenskap skulle krascha en gång för alltid så hon kunde bli nummer 1. Om HD inte vill ha SD så blir han ju tvungen att nöja sig med 2an LW. Narcissisten SD klarar inte att hålla i förhållandet till någon efter att ha blivit lämnad av HD, varken HD, LW eller barnen. Allt kraschar och ansvarig i hans värld för allt är LW som drabbas av hans "ljuva hämnd" där bakom planket.

Kan tyvärr inte läsa fup för tillfället pga datorproblem men finns det chattloggar för tiden efter mord och resförsök? Man har läst i tråden att HD och SD umgåtts väldigt mycket och gjort mycket tillsammans så kanske att mordet fungerade som någon slags bisarr botgöring? En tyst acceptans möjligtvis.....? Eller har HD under tiden mellan mordet och insatsstyrkans besök 2019 inte haft romantiska förbindelser med gamle gode SD? Borde finnas chatt/smsloggar som besvarar allt detta.

Sen tycker jag det med datorn som används vid tiden för mordet är lite intressant. Mest troligt är väl att SD förprogrammerat eller fjärrstyrt den, alternativt manipulerat tidsloggen på något sätt. Men om någon använt den under tiden för mordet så finns bara en möjlig alibikonspiratör som jag ser det: HD. Hon har bevisligen varit inne i tråden och försökt sprida desinformation och anklaga oskyldiga för att vara misstänkta mördare. Att det är SD som sitter och klickar på datorn betraktar jag som 100% omöjligt och min åsikt är att endast en idiot kan tro på hans oskuld efter allt som uppdagats. Men givetvis en annan sak om han blir dömd eller ej.
Senast redigerad av drunknar 2020-02-24 kl. 01:14.
Citera
2020-02-24, 01:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Kan kan man väl? Framför allt om syfte skulle vara att vilja iscensätta något som inte stämmer med verkligheten. Då krävs ju att man gör sken av att verkligheten är en annan. Det är väl det som du, glorious, och det snoriga äcklet
menar har skett här?; LW sätter på sin mobil på inspelning med syfte att iscensätta något som kan leda till att hon kan göra en polisanmälan.

Tror inte att hon försökte iscensätta något overkligt snarare provocera fram ett bråk och få honom att tappa humöret. Men visst tycker jag att hon kan ha haft en tendens att överdriva men det är inte samma som att ljuga.
Det är dessutom inte ovanligt att överdriva i hennes situation, så djupt besviken och frustrerad som hon var på SD.
Citera
2020-02-24, 01:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
I någon av dessa källor ska det stå. Minns tyvärr inte exakt i vilken.

Om jag ska gissa är det nog aktbilaga 164 del 1 och 2 där Lena och SD pratar mycket om hans relation med HD.

Tack! Har inte hunnit komma till 164:an, är på slutet av 163:an nu (blev tvungen att rycka ut på jourjobb i helgen)
Citera
2020-02-24, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske för att se vilka av hennes cacher som folk loggar?

Han söker även upprepade gånger på hennes cache "My Real Six-string". Detta sägs ju vara samma koordinater som BP/FP. Vill han ha koll på om någon geocachare gått dit för att logga mysten?

Vid det tillfället sökningen gjordes var cachen redan flyttad till Varbergaskogen några kilometer bort. Den låg bara tio dagar på det ursprungliga stället.

Det är för övrigt fel i bilaga 166 sid 55 där JG uppger att de personer som loggat cachen i slutet av mars då besökt platsen där Lena hittades. Informationen som ges vid detta tillfälle känns nästan avsedd att leda misstankarna åt andra håll.
Citera
2020-02-24, 01:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Det fetade: Jag tolkade det som att han blev satt i någon arrest nu senast när dom skulle resa in till USA? Han skrev "mindre än ett dygn". Men jag kanske tolkar fel.

Men de kom väl aldrig till USA, de blev ju stoppade på Heathrow?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in