Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jaha, så Hanna var värdig en bättre gubbe men inte Lena själv?
Tragiskt att Lena inte kände att även hon förtjänade bättre.
Känns väl mer logiskt att LW ville att HD och LDs äktenskap skulle krascha en gång för alltid så hon kunde bli nummer 1. Om HD inte vill ha SD så blir han ju tvungen att nöja sig med 2an LW. Narcissisten SD klarar inte att hålla i förhållandet till någon efter att ha blivit lämnad av HD, varken HD, LW eller barnen. Allt kraschar och ansvarig i hans värld för allt är LW som drabbas av hans "ljuva hämnd" där bakom planket.
Kan tyvärr inte läsa fup för tillfället pga datorproblem men finns det chattloggar för tiden efter mord och resförsök? Man har läst i tråden att HD och SD umgåtts väldigt mycket och gjort mycket tillsammans så kanske att mordet fungerade som någon slags bisarr botgöring? En tyst acceptans möjligtvis.....? Eller har HD under tiden mellan mordet och insatsstyrkans besök 2019 inte haft romantiska förbindelser med gamle gode SD? Borde finnas chatt/smsloggar som besvarar allt detta.
Sen tycker jag det med datorn som används vid tiden för mordet är lite intressant. Mest troligt är väl att SD förprogrammerat eller fjärrstyrt den, alternativt manipulerat tidsloggen på något sätt. Men om någon använt den under tiden för mordet så finns bara en möjlig alibikonspiratör som jag ser det: HD. Hon har bevisligen varit inne i tråden och försökt sprida desinformation och anklaga oskyldiga för att vara misstänkta mördare. Att det är SD som sitter och klickar på datorn betraktar jag som 100% omöjligt och min åsikt är att endast en idiot kan tro på hans oskuld efter allt som uppdagats. Men givetvis en annan sak om han blir dömd eller ej.