2020-02-23, 21:45
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkarbarainte
Källa på det? En (trovärdig) räcker.

Här kan du läsa mera om det

https://lawline.se/answers/foraldrars-underhallsplikt-vid-vaxelvis-boende

Observera att underhållet inte går till mamman, det går till barnet, kläder, leksaker, ridläger etc
Inte smink och kläder till mamman.
En vanlig missuppfattning är att mamman kan tvinga till sig ett bättre liv för att pappan är rik eller tjänar bra.
Citera
2020-02-23, 21:48
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Gör hon? Det känns ju sådär trovärdigt. Hon verkar ha spårat ur litet i ljugandet, det börjar bli skrattretande absurt.

Hon säger ”I ended my relationship” och beskriver samtidigt händelser som skedde i samma veva som det tog slut med Erik.

https://i.imgur.com/BYwuxoZ.png
Citera
2020-02-23, 22:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkarbarainte
Källa på det? En (trovärdig) räcker.

Varsågod! Citat från lawline.se , standardtillägg heter det visst! Jag vet detta för jag hade kunnat tvingas betala många sköna tusenlappar extra i månaden om klimpens morsa känt till detta och ansökt!

"Utöver ett schablonbaserat underhållsbidrag kan en förälder bli skyldig att betala så kallat "standardtillägg". Domstolen prövar då om den bidragsgivande förälderns ekonomiska situation är sådan att det är motiverat att barnet har rätt till ett högre bidrag. I sin prövning beaktar domstolen utöver förälderns inkomst och förmögenhet även om den standard barnet har i sin uppväxtmiljö skiljer sig från den bidragsgivande förälderns levnadsstandard. I tillägg beaktas om barnet uppnått en ålder att det kan tillgodogörs sig standardtillägget. Desto äldre barnet är desto mer motiverat är standardtillägget."

Det är dock ytterst tveksamt om Blondinbella som har det förhållandevis gott ställt skulle kunna driva igenom ett standarftillägg av Balder Balle!

Men nu är hon ju inte gravid!
Citera
2020-02-23, 23:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otagetalias
På Insta-stories skriver hon att hon gjort ECT...
Visst, hon har gjort en ECT.
Trams. Det behövs flera behandlingar för att få effekt. Man gör alltid en serie.
För att fått ECT måste hon ha varit väldigt djupt deprimerad, vilket jag betvivlar att hon varit med tanke på hur hon agerat.
Men låt oss för skoj skull anta att Bellsan verkligen genomgått ECT vid ett tillfälle så är det minst sagt underligt att hon pratar om det på det här sättet. Varför blev det inte fler och hur kan det komma sig att hon inte ligger på sjukhus eller talar om medicinering.

Dom vanligt ljuger Bellsan. Hon har snappat upp att det finns något som heter ECT och som folk som mår riktigt dåligt får. Ingen kan ju syna hennes kort, men hon tar i alldeles för mycket och är inte tillräckligt smart för att ljuga trovärdigt.
Citera
2020-02-24, 00:11
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Här kan du läsa mera om det

https://lawline.se/answers/foraldrars-underhallsplikt-vid-vaxelvis-boende

Observera att underhållet inte går till mamman, det går till barnet, kläder, leksaker, ridläger etc
Inte smink och kläder till mamman.
En vanlig missuppfattning är att mamman kan tvinga till sig ett bättre liv för att pappan är rik eller tjänar bra.

Man kan ta Björn Borg som exempel. När han dumpat Jannike så hade de Robin tillsammans. Björn köpte då en lite lägenhet på Östermalm åt henne. Jag antar att de hade Robin varannan vecka och Björn bodde ju själv på Östermalm, så jag antar Robin även gick i en skola i närheten. Jannike hade väl aldrig arbetat i hela sitt liv så för att bekosta sitt festande antar jag hon fick veckopeng av Björn också.

När Robin fyllde 18 vet jag inte om han fick behålla lägenheten eller om han flyttade hem till farsan. Jannike fick börja jobba i vården och flyttade till nån söderförort. Nu har jag hört att hon är mat-tant på en skola i norrland. Apanaget tog slut. Man kan tänka sig någon liknande för Blondinen. Om hon nu är gravid och pank. Men det lär väl snart visa sig.
Citera
2020-02-24, 00:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Man kan ta Björn Borg som exempel. När han dumpat Jannike så hade de Robin tillsammans. Björn köpte då en lite lägenhet på Östermalm åt henne. Jag antar att de hade Robin varannan vecka och Björn bodde ju själv på Östermalm, så jag antar Robin även gick i en skola i närheten. Jannike hade väl aldrig arbetat i hela sitt liv så för att bekosta sitt festande antar jag hon fick veckopeng av Björn också.

När Robin fyllde 18 vet jag inte om han fick behålla lägenheten eller om han flyttade hem till farsan. Jannike fick börja jobba i vården och flyttade till nån söderförort. Nu har jag hört att hon är mat-tant på en skola i norrland. Apanaget tog slut. Man kan tänka sig någon liknande för Blondinen. Om hon nu är gravid och pank. Men det lär väl snart visa sig.

Blondinbella serverar lapskojs iförd vit rock och immiga glasögon!
Citera
2020-02-24, 02:26
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Trams. Det behövs flera behandlingar för att få effekt. Man gör alltid en serie.
För att fått ECT måste hon ha varit väldigt djupt deprimerad, vilket jag betvivlar att hon varit med tanke på hur hon agerat.
Men låt oss för skoj skull anta att Bellsan verkligen genomgått ECT vid ett tillfälle så är det minst sagt underligt att hon pratar om det på det här sättet. Varför blev det inte fler och hur kan det komma sig att hon inte ligger på sjukhus eller talar om medicinering.

Dom vanligt ljuger Bellsan. Hon har snappat upp att det finns något som heter ECT och som folk som mår riktigt dåligt får. Ingen kan ju syna hennes kort, men hon tar i alldeles för mycket och är inte tillräckligt smart för att ljuga trovärdigt.
Googlade ECT och depression
ECT (Electroconvulsive Therapy) verkar ju vara gammaldags elchock-behandling som på sinnessjukhusen förr i tiden?
Många har gissat att något är mer sinnessjukt än ADHD och depression eftersom Isabella riktar en global (Le Monde) strålkastare på alla sina misslyckanden och eftersom hon misslyckas totalt och på så många olika plan också
Det är berättigat nu att oroa sig väldigt mycket för Isabella och för hennes barn och fråga sig hur sinnessjuk Isabella är
ADHD och depression är allvarliga sinnessjukdomar som man måste sköta om och ta på allvar själv eftersom dom t.ex. leder till kraftigt förhöjd risk för okontrollerad aggressivitet, speciellt ifall mamman ibland knaprar piller och halsar vin dygnsvis, även om det bara sker ibland
Aven om Isabella ljuger om ECT-behandlingen så kan det ses som ett sinnessjukt påhitt, eftersom sådana lögner återspeglas på Isabellas nära och käraspeciellt barnen som får lida i skolan
Det finns många exempel på patienter som tyckt att det var kul att skämta och överdriva, och som sedan blivit inspärrade mer eller mindre permanent
Senast redigerad av qutm 2020-02-24 kl. 02:35.
Citera
2020-02-24, 02:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Hon säger att det var hon som gjorde slut med Erik.

En kvinna som håller på att konka helt och hållet gör slut med sin pojkvän Erik som är mångmiljardär?

Hur troligt är det på en skala från ett till tio?
Citera
2020-02-24, 03:31
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Googlade ECT och depression
ECT (Electroconvulsive Therapy) verkar ju vara gammaldags elchock-behandling som på sinnessjukhusen förr i tiden?
Många har gissat att något är mer sinnessjukt än ADHD och depression eftersom Isabella riktar en global (Le Monde) strålkastare på alla sina misslyckanden och eftersom hon misslyckas totalt och på så många olika plan också
Det är berättigat nu att oroa sig väldigt mycket för Isabella och för hennes barn och fråga sig hur sinnessjuk Isabella är
ADHD och depression är allvarliga sinnessjukdomar som man måste sköta om och ta på allvar själv eftersom dom t.ex. leder till kraftigt förhöjd risk för okontrollerad aggressivitet, speciellt ifall mamman ibland knaprar piller och halsar vin dygnsvis, även om det bara sker ibland
Aven om Isabella ljuger om ECT-behandlingen så kan det ses som ett sinnessjukt påhitt, eftersom sådana lögner återspeglas på Isabellas nära och käraspeciellt barnen som får lida i skolan
Det finns många exempel på patienter som tyckt att det var kul att skämta och överdriva, och som sedan blivit inspärrade mer eller mindre permanent
Bellsan blir bara mer och mer skruvad. Det är synd om hennes barn och övriga anhöriga som måste hantera alla dessa påhitt och lögner.
Vem vet, hon kanske lider av mytomani på riktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En kvinna som håller på att konka helt och hållet gör slut med sin pojkvän Erik som är mångmiljardär?

Lika troligt som att hon är gravid och längtar efter ett enkelt liv utan boendestödjare och privatget med sina barn i en gul liten stuga 😁.
Citera
2020-02-24, 05:15
Medlem
HansErics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Hon kan hävda att det var hon som gjort slut för Bella vet att Erik Selin är en man som skyr media och inte går till pressen för dementi av hennes blåljug.
Citera
2020-02-24, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
ECT… som i vad; elektrokonvulsiv behandling?

Varför inte? Det brukar man göra på svåra depressioner, mani, psykos, bipolär depression mm. Där jag jobbade tidigare körde vi 5-10/dag på vardagar. Man kom in, fick en stöt och gick hem några timmar senare...
Citera
2020-02-24, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF

Jag tror att hon har gjort en serie ECT i samband med att hon la upp massa bilder från omgivningen kring Danderyds sjukhus. Hennes engelska är så dålig att hon inte kan uttrycka sig grammatiskt korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in