2020-02-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeltass
”Dagens eko kvart i fem är dagens viktigaste sändning och har omkring två miljoner lyssnare.”

Så runt 2 miljoner svenskar fick höra att t.ex Italien har inför två isolerade zoner som man inte får resa in eller ut ifrån. På grund av Coronaviruset.

Jag säger inte att alla har koll, men många.

Ja p1 lyssnade jag faktiskt på ända fram tills för ett år sedan. Men sen dess är det bara sjörapporten som inte politiserats så det är meningslöst att fortsätta.
Citera
2020-02-23, 22:12
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
BBC och CNN motsvarar inte Aftonbladet

Ni påstår hela tiden att Sverige mörkar. Aftonbladet är en av Sveriges största tidningar. Den har nyheten på förstasidan. Vad ska vi jämföra BBC och CNN med tycker du?

https://sverigesradio.se har en nyhet om Italien högst upp.
https://www.svt.se har en nyhet om det en bit ner.
https://www.svd.se har det högst upp.

SvErIgE mÖrKaR!!!111
Citera
2020-02-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Jag säger endast att jag inte köper att det är två unga flickor som är drabbade av Covid-19 fören jag har sett en trovärdig källa. Det är med andra ord troligare att det rör sig om någonting annat. Antingen från Irak eller Syrien. Jag menar, den andra flickan ser sminkad ut, vem sminkar sig om man är svårt sjuk i Covid-19? En kemisk attack är mer sannolikt.

Plus att de har vanliga kläder. Är man febersjuk brukar man ha pyjamas och liknande. Är man sjuk i luftvägsinfektion brukar man läggas i sjukhuslakan, inte placeras ovanpå i all hast. Har några nyheter ens kommit om coronasjuka barn i Iran?

Jag tror flickorna på bilden är krigsoffer från Syrien.
Citera
2020-02-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag kollar lite på John Hopkins sida och ser att det är extrema mängder som har recovered från sjukdomen i kina och knappt några nya fall. I princip är det bara utomlands som det sprids mer nu så tror vi kan dra en lättnadens suck för detta. Kina räddade åter världen igen, har vi tur kanske vi kan be Kina skicka foreign support för att kombatera detta.

Jag tror inte att detta har spridits från någon fladdermus utan är någon form av biologiskt vapen som släppts fritt.

Lättnadens suck... jadu.

Du kan ju upplysa Kina om att de inte behöver bygga sina 19 tillfälliga sjukhus, bara i Wuhan då.
Du ser inga som helst konstigheter? När artikeln släpptes, var det 397 nya fall det dygnet. Ända ska de öka vårdplatserna till 30 000. Lustiga kineser, de kanske bara gillar att bygga saker.

https://www.globaltimes.cn/content/1180377.shtml
Citera
2020-02-23, 22:15
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumprullet
På vilket sätt är vi underbemannade. Sveriges problem handlar inte om bemanning. Vi är 4 i världen på läkare per capita och 11 på vårdpersonal per capita. Svensk sjukvårdsnproblem handlar om att resurser går till annat än att träffa och behandla patienter.

Underbesängade är mer rätt uttryck. Minst antal sjuksängar i OECD per 1000 invånare. Runt 2,2-2,5 sängar.
Citera
2020-02-23, 22:15
Medlem
Österrike stoppar italienska tåg (norska dagbladet).
Citat:
Østerrike stopper italienske tog:

De østerrikske statsbanene ÖBB stanser all togtrafikk til og fra Italia etter at to passasjerer som mistenkes for virussmitte, ble stanset på grensa.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=27743
Citera
2020-02-23, 22:16
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vill inte adda smiley för detta... Vad är det för outbildade mongon som anställs???
Försöker ge tyngd åt arguementationen genom att använda ett ord han inte förstår innebörden av. Jössus...
Det där är en artikel som kan ha felciterat Tegnell. Det är troligare att journalisten inte förstår ordets innebörd.
Citera
Medlem
Känns inte bra att Italien passerat Japan inom loppet av några dagar ...
Smittan i Japan har ju grasserat betydligt längre eller är det anmälningsbenägenheten som ökat bara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Du tar en tweet som sanning utan att ifrågasätta hur legitim den är. Hur vet vi att Iran sålde alla sina masker till Kina? Hur vet vi att dessa två flickor lider av Covid-19? Gå tillbaka till grundkällan och be om verifiering istället. Troligare att det där rör sig om flickor utsatta för en gasattack i Irak eller Syrien.
Nu var det ju faktiskt du som plötsligt påstod att det var senapsgas. Visa källa på den kommentaren för helvete utan att slingra dig. Du gör så här gång på gång.
Citera
2020-02-23, 22:17
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Ja p1 lyssnade jag faktiskt på ända fram tills för ett år sedan. Men sen dess är det bara sjörapporten som inte politiserats så det är meningslöst att fortsätta.

Du hänger ju här och får information, så dig går det nog ingen nöd på.
Dessutom sänds nämnda kvart i fem-sändning i både P1 och P4.
Men P4 har väl bara dragspelen kvar som inte politiserats, kanske nån tycker.
Citera
2020-02-23, 22:17
Medlem
kato85s avatar
Det är ganska tydligt att det inte har existerat någon karantän för "friskförklarade" vilket gör att de har kunnat resa direkt efter att ha blivit "friska" och sedan smitta nya personer på andra kontinenter.

Just Italien är kinesernas favoritresmål, så det är ingen överraskning att just detta land har drabbats så hårt...
Citera
2020-02-23, 22:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Ngn som har kompisar i Kina? Fungerar whatsup, Facebook etc där eller har man klippt det?
Porrkontot som skrev mycket här i tråden förut ser man inte av nu. Hen bor i Kina. Så något är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in