2020-02-23, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ne19
Står att dom spårat hans gps till något vattendrag och sökt där flera gånger utan resultat och därför ger upp sökandet nu.

Kan inte allmänheten hjälpa till att finkamma området där då? Dom som har möjlighet.

När tex Madelene ekfalk försvann så hittades hon ju sen på samma plats som dom redan sökt av...
Lätt o missa något.
O om man hjälpas åt o finkamma det området kanske man kan hitta något spår..

Känns så tragiskt att dom ska sluta leta...

Håller med dig här! Kan inte sluta tänka på inlägg har i tråden som visar bilden på aftonbladet där polismannen kommer ut från MGM2's hus med massa bruna påsar med undersöksmaterial till NFC. Blir vansinnig när jag ser honom gå FÖRBI EN SPADE!!! Hur kan man inte ta den DIREKT PRIO1. Den står där helt ensam lutad mot väggen. Det står visserligen en pall med gatstenar eller plattor men inget tydligt grävarbete på tomten precis. Var, vad, varför, vem hade använt den sist?
Kanske inte viktig alls men stör mig!
Nu är det väl för sent om de inte tagit den då.

Bild:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8vpaa/polisen-undersoker-ny-bostad-i-wilma-fallet
Citera
2020-02-23, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Det är huvudet som hittats

Jasså... källa på det?
Citera
2020-02-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Tyvärr lär MGM gå fri i brist på bevis.
Ytterligt små chanser att åklagaren klarar av att driva ett indiciemål hela vägen med framgång

Håller med dig till 100%!

Jag har själv skrivit det tidigare att jag tror inte att åklagaren får någon dömd för mord.
Citera
2020-02-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Tyvärr lär MGM gå fri i brist på bevis.
Ytterligt små chanser att åklagaren klarar av att driva ett indiciemål hela vägen med framgång
Ja men då har han väl iallafall haft tur, killen. Wilma hade maximal otur i livet.
Citera
2020-02-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
I fallet Marina Johansson, Spekeröd hittades kroppen gömd långt senare och då kunde mördaren fällas. Blev resning i HD om jag inte minns fel.
Tror ni att T är kvar i Sverige om det skulle bli på samma sätt i det här fallet? Hur skulle det kunna bli resning i det här fallet om T skulle lämna landet och gjort sig oanträffbar tex.?
Citera
2020-02-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Tänkt samma tanke. Om polisen fick anvisa plats och låta FIKK/MP organisera, låt säga att det gick att få ihop 1000 personet. Tror att det går att få ihop med lite annonser. Fast det måste ju finnas någonstans för polisen att sätta in dessa på. Är ju meningslöst att bara ge sig ut och leta på måfå.
Konstigt att det inte talas om att djur kan ha ätit upp kroppen.
Citera
2020-02-23, 18:59
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag skrev om det i början, visserligen om vildsvin då men ja vem vet? 😕
Att han åkt till samma vattendrag kan ju vara för att förvilla eller någon flyttat delarna.
Nu när det varit högvatten så många ggr utan att något flutit upp 😳
Önskar man var synsk och kunde ”se” vart hon finns.
Citera
2020-02-23, 19:06
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter

Även om djur har ätit av kroppen så borde det finnas stora skelettdelar kvar.
Citera
2020-02-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Olika budskap:

Expressen: https://www.expressen.se/gt/krim/aklagaren-inga-planer-pa-nya-sokningar-efter-wilma/

"Vi har inte hittat kroppen och inga nya eftersökningar är planerade. Men jag har inte gett upp hoppet om att hitta den, säger åklagaren Jim Westerberg"

Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2Gk4Qq/aklagaren-har-gett-upp-hoppet-om-att-hitta-wilmas-kropp

"Åklagaren: Har gett upp hoppet om att hitta Wilmas kropp.
– Vi har inte hittat kroppen och inga nya eftersökningar är planerade, säger Jim Westerberg."

Jag vet inte heller vad det säger att åklagaren pratar om "kropp". Det borde väl betyda att de inte har hittat bålen?
För om det hade varit bålen de har hittat, och de letar efter armar, ben och/eller huvud, då borde han väl ha sagt att han inte har gett upp hoppet om att hitta "resten av kroppen"?

Och om det är så att de inte har hittat bålen, då måste det nästan vara så att de har hittat huvudet, eller annan livsnödvändig kroppsdel/organ. För de har ju konstaterat att hon är död, och det kan man inte göra med hundra procent säkerhet om man bara har hittat armar och/eller ben. För en människa kan ju få båda sina armar och ben amputerade och ändå överleva.
Och det finns sjuka människor i Sverige, seriemördartyper, och människor kan ha inspirerats av olika kriminalserier/filmer. Men det finns också religioner som tillämpar amputation som straff:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Amputation

"I vissa delar av världen används amputation som ett straff, exempelvis länder som tillämpar Sharia."
Ja, jag tror Aftonbladet hittade på sin egen tolkning, som åklagaren hann se innan intervjun med GT och därför passade på att bemöta. Supertråkigt när en stor tidning pysslar med desinformation.
Citera
2020-02-23, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Det är huvudet som hittats
Det är inte alltför otänkbart - men det finns inga källor som bekräftar detta.
Citera
2020-02-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag skrev om det i början, visserligen om vildsvin då men ja vem vet? 😕
Att han åkt till samma vattendrag kan ju vara för att förvilla eller någon flyttat delarna.
Nu när det varit högvatten så många ggr utan att något flutit upp 😳
Önskar man var synsk och kunde ”se” vart hon finns.
Japp, vi får nog sluta hoppas på att stormar och översvämningar löser fallet nu.

SPEKULATIONER NEDAN:

Kanske åkte han i omgångar på ett eller annat sätt. Möjligt att han gömde undan kroppen i området först och hämtade delar för bortforsling i efterhand.

Eller också var han full av funderingar och återvände till platsen av för oss outgrundliga skäl - kanske har platsen inte alls med brottet att göra, utan att det var en plats dit han åkte för att tända en cigg, titta ut över vattnet, tänka. (med risk för att en Uddevallabo slår mig på fingrarna och hävdar att det är en ful och otrevlig plats att vistas på, jag har ingen aning)

Det vi inte vet är i vilka intervall han åkte dit. Flera gånger under mordkvällen, en gång om dagen fram till gripandet? Vi vet inte heller exakt vart det var, förutom att det var vid Bäveån.

Nä, det uttalandet skapar fler frågor än svar tyvärr.
Senast redigerad av Olbars 2020-02-23 kl. 19:34.
Citera
2020-02-23, 20:30
Medlem
Med tanke på rådande förundersöknings sekretess och extra åtkomstskydd..

Varför skulle åklagaren "läcka" till aftonbladet att gps trafik om bils resor?
Det skulle ju var en mycket viktig detalj i ett åtal.

Ser inte nyheternas sälja lösnummer som så särskilt tillförlitlig.

Bara en tanke.

När T skulle bli omhäktad så blev pappa o kvinna anhållna,för att inte kunna eventuellt närvara vid häktnings förhandlingen?.

Är aftonbladets detalj, egentligen något av en annan agenda? Har ett syfte??

Lugnet före..

Bra att utredningen har gått så fort framåt.
Senast redigerad av Snoken19 2020-02-23 kl. 20:31. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in