Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Vi har ingen aning om vilken stämplingstid som är den korrekta. Vilken tid PU har som den korrekta. I hovrättsförhandlingen säger SE 23:23, vilket passar bra in i min alternativa teori (SE är egentligen inte min mördare). En stämpeltid på 23:23 kan vara det som gjorde att SE skrevs av på 80talet.
Ja den stämplingstid han anger blir senare och senare. Men där kanske han egentligen är sanningsenlig. Om polisen har stämplingstiden. 23:19 kan han ju inte ljuga och säga den var 23:23. Men han kan alltid ljuga och säga han kom ut och hörde skotten.
Direkt efter mordet kan han framstå som lugn pga adrenalin och överlevnadsinstinkt. 23:40 kan han spela skakad. Han har ju så insett att hans måste bli mordvittne.
Iskall och upprörd, lögnaktig och sanningsenlig? För mycket på en gång. SE framstår som mycket, men kallblodig psykopat, nej.
Jag kan bara konstatera att vittnet väktaren H uppger att SE lämnar ca. 23:20 och återkommer 23:40. Se är lugn vid 23:20, upprörd vid 23:40. Chefen på Skandia, Roland B, uppger i förhör att SE ringt och frågat honom om den rätta tiden redan den 1/3 1986 och då fått beskedet att stämpelklockan när SE stämplat ut stod på 23:20, men gick en minut fel och den riktiga tiden var 23:19. Palme mördas strax efter 23:21. Varför senarelägger då SE kontinuerligt tiden han stämplar ut? OM SE är GM är det mycket mera troligt att han genomför dådet EFTER att han lämnar Skandia och sen ljuger om tiden för att skapa sig själv ett alibi när han väl förstår exakt när mordet inträffat.