2020-02-22, 20:45
Medlem
Hursomhelstings avatar
Som lite så med ont om pengar så ska man lägga sig lagom, en hel o ren lagom bil som ej sticker ut.
Det finns inget mer patetiskt än en fattig looser som kommer med en premiumbil då alla kan läsa av vad personen är för någon och inom ett yrke så kommer den sorten ingenstans då man har läst av att snubben är en lätting som inte ska ha något ansvar.

Hel o ren lagom bil gör ett större intryck och särskilt när det kommer till den unga familjen, en fin beg svenne bil typ Volvo kombi det ger bra vibbar, dom tänker rätt.

Kommer man in med en feting på 24 tums fälgar då tänker folk jaha en idiot eller håller med nå kriminellt.
Citera
2020-02-22, 21:18
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Var på vippen att skriva att ingen tjej jag nånsin träffat bryr sig om vilken bil en kille kör, men det hade varit fel, för det finns de som faktiskt är intresserade, men om de väljer killar efter bil så är de förstås inget att ha i vilket fall. Men det kanske är 1 av 10 som är intresserade och 1 av 100 som väljer kille beroende på bilen. Det finns så många andra, viktigare, saker som avgör om man får tjejer eller inte.

OnT: Det finns billiga och snygga bilar, billigt behöver inte vara en Picanto, det finns ju andra modeller och märken. Bara att kolla runt på vad som finns.

Tjejer tycker om fin bil, ej töntig men som sagt fin, hel o ren och gärna modellen större.
Min första bil den höll jag i tip top och fick positivt av kvinnor i alla åldrar, den var fräsch och luktade rent och jag tror att den bilen bidrog till en del eskapader, bilen den säger en del om ägaren och att tjejen blir nyfiken, ja väldigt som jag minns det.

Undrar jag om det lika vanligt idag som förr att tjejer går i gång i bilar?
Jag känner att den vibben är bortbyggd i moderna bilar som i allt annat, säkerhet, säkerhet, display GPS och automat, lägg i autopiloten och sova sött.

Jag misstänker att det är annat som gäller idag än bil, en bil är som en vitvara, att det kunde likväl vara en tvättmaskin.
Citera
2020-02-22, 21:23
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kör på snygg bil! Om du kan få en. Man lever bara en gång. Brudarna gillar ju också om man har en finare bil.
Hm,upplever snarare att Killar uppskattar en "frän" bil mer...

Ska du använda bilen att "fixa brudar",så välj en liten röd,det brukar tjejer gilla!😄👍
(Skämtsamt menat..)
Citera
2020-02-22, 21:32
Medlem
DeepThroat007s avatar
Du kan vara sparsam o köpa en bes. rishög för kanske 5 lax.

Eller,

Köp/leasa en fet Jagga på kredit o var kung i din stadsdel.

Mitt råd är att du lägger energin o stålarna på dig själv istället för någon bil.
Citera
2020-02-22, 21:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren

Ska du använda bilen att "fixa brudar",så välj en liten röd,det brukar tjejer gilla!😄👍
(Skämtsamt menat..)
Ja, jag tror att man har lika stor chans hos brudar med en rentvättad (röd) Miata som med en Ferrari som kostar tio ggr så mycket.
Citera
2020-02-22, 22:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren

(Skämtsamt menat..)

Nix. Liten små sak. Nej brudar gilla stora saker. Desto större desto bättre. Det är hur man fixar brudar. Finast bil vinner och får den finaste bruden.
Citera
2020-02-22, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
I min situation handlar det inte om kvinnor det handlar om att jag känner mig som att jag bortkastar mitt liv i att åka i en tråkig bil är 27år

Herregud, 27 år bara och bryr dig om sådana saker?
Jag är själv 38 år. Har haft begagnade skitbilar större delen av mitt liv för att jag inte haft råd med mer.
Först 2015, för 5 år sedan skaffade jag min första helt nya bil och det var en billig bil för knappt 200 000.

Nu 2019 skaffade jag min andra nya bil för drygt 400 000 kr, men det är för att jag har råd med det.
Hade jag inte haft råd så skaffar man inte en ny eller dyr bil.

Det är inte värt att leva på nudlar och oroa sig över räkningarna för en bil. Då är det bättre att köra i en begagnad bil för 20 000 kr och ha råd att göra annat i livet.
Citera
2020-02-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Herregud, 27 år bara och bryr dig om sådana saker?
Jag är själv 38 år. Har haft begagnade skitbilar större delen av mitt liv för att jag inte haft råd med mer.
Först 2015, för 5 år sedan skaffade jag min första helt nya bil och det var en billig bil för knappt 200 000.

Nu 2019 skaffade jag min andra nya bil för drygt 400 000 kr, men det är för att jag har råd med det.
Hade jag inte haft råd så skaffar man inte en ny eller dyr bil.

Det är inte värt att leva på nudlar och oroa sig över räkningarna för en bil. Då är det bättre att köra i en begagnad bil för 20 000 kr och ha råd att göra annat i livet.

Köpte du bilen kontant?

För alla har väl egentligen ”råd” med en bil för 400-500 000kr. Frågan är bara hur det finansieras.

Skulle själv kunna ha en bil för 300 000+ Men har inget intresse av bilar överhuvudtaget.
Citera
2020-02-22, 23:12
Medlem
jagnickars avatar
Finns ganska schyssta bilar för ett billigt pris. Inte måste man åka fult för att bilen är billig.
Citera
2020-02-22, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinderPlus
Köpte du bilen kontant?

För alla har väl egentligen ”råd” med en bil för 400-500 000kr. Frågan är bara hur det finansieras.

Skulle själv kunna ha en bil för 300 000+ Men har inget intresse av bilar överhuvudtaget.

Nej jag tog ett lån som de flesta andra. Men det betyder inte att alla har råd med det. Om man ska ha råd att avbetala en bil i samma takt som den förlorar sitt värde, vilket går ruskigt snabbt, så måste man betala ganska mycket per månad. Flera tusen kronor i alla fall.

Har man inte råd med det så kanske det känns lockande att ta avbetalningen på många fler år, men då kanske man står där sen med ett lån som fortfarande har säg 200 000 kr kvar på, men man kan inte sälja den för mer än 100 000 kr. = bad deal.

Jag siktar på att efter 3 år kunna sälja bilen och inte gå back, d.v.s. sälja bilen plus minus noll eller gå med plus.
Citera
2020-02-22, 23:19
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Nix. Liten små sak. Nej brudar gilla stora saker. Desto större desto bättre. Det är hur man fixar brudar. Finast bil vinner och får den finaste bruden.
Om det är ytliga plasthoror och engångsligg du söker så är det ett bra knep med en flådig bil.
Citera
2020-02-22, 23:27
Medlem
Citat:

Konstigt, när jag var i 20-25 års åldern så hade jag hela tiden billiga skitbilar och låg med nya tjejer varje helg. Bilen var inte ens inblandad kan jag tillägga, utan man gick på fester där man av naturliga skäl inte kör bil och sen drog man med sig en tjej hem.

Varför skulle en bil spela någon roll i det? Kan kanske vara om man är nykterist och aldrig går på fester och bara träffar andra nykterister, då kanske en bil kan spela roll, men har aldrig gjort det för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in