2020-02-22, 12:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vem är den som tror LW kan ha iscensatt försvinnandet själv för att hindra SD och HD från att resa till USA?
Står inget namn på chatten.

Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Jerry

Han visste hur besatt hon var av SD.
Citera
2020-02-22, 12:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är FUP:et vi hackar oss igenom nu; i väl valda och dyrbara bitar: Där framgår av chatten med Mr Sill 180515 att hon ska försöka ta kortare lunch för att kunna komma hem lite tidigare, dagen före avresedagen 16/5: https://forumbilder.com/i/roIC

Jag minns inte om TinnaNinna eventuellt menade att HD skulle sjukanmält sig 14/5.
Har för mig det resulterade i spekulationer om att HD skulle använt dagen till att planera och förbereda inför mordet.
Citera
2020-02-22, 12:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förstår att FUP är på 14 000 sidor om Åkl tar med "indicier" om att S efter att varit misstänkt 7 mån förstår att han är avlyssnad.

Vi behöver väl knappt nämna att Moralens "läckaget" väktare, undervisade honom månader innan dess hur polisen använder hemliga svångsmedel (HÖK/HAK.)

Att ta med det i FUP, fäster uppmärksamheten på frånvaron av bevis till styrkande att han inte utfört gäringen.

.Det finns ingen logik att framföra SD vetskap om att han är misstänkt för mordet som indicium för att han utfört det.

Med sånt resonemang ökar risken att rätten går på försvarets linje

Man kan ju tycka att då du i var och vartannat inlägg använder emojin borde ha bankat in lite vett i skallen och vaknat upp ur dimman.

Google is your friend.
Tror du inte den så googlingsglade Stefan lätt kunnat hitta den informationen själv?
Det är ju ingen statshemlighet. Det är bara att läsa nyhetsblaskorna, tex det I alla medier omtalade Arbogaflallet och dess buggning av såväl Johannas bil som hotellrum. Han som alltid velat bli polis
Han har nog inte levt under en sten? Mannen som googlar på hur man får ett mord på spädbarn att se ut som plötslig spädbarnsdöd.

Ditt resonemang ovan är inget annat än desperat snömos.
Att resonera som du gör baserat på de ynka sidor vi fått tillgång till...tyder inte på en lysande framtid inom juridiken. Vänta med din dom till du har mer underlag. Tids nog kommmer du att kunna läsa hela FUP.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-22 kl. 12:29.
Citera
2020-02-22, 12:14
Medlem
Citat:
Jag minns inte om TinnaNinna eventuellt menade att HD skulle sjukanmält sig 14/5.
Har för mig det resulterade i spekulationer om att HD skulle använt dagen till att planera och förbereda inför mordet.

TN skrev väl vid nåt tillfälle att hon bytt arbetspass från em till fm?

HD verkar inte heller ha något alibi, men är ändå avskriven från delaktighet i mordet. Höras endast 15 min i TR för att hon är närstående SD och inte behöver säga något?
Citera
2020-02-22, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
TN skrev väl vid nåt tillfälle att hon bytt arbetspass från em till fm?

HD verkar inte heller ha något alibi, men är ändå avskriven från delaktighet i mordet. Höras endast 15 min i TR för att hon är närstående SD och inte behöver säga något?
Hon har uppenbarligen valt att vittna.
Citera
2020-02-22, 12:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
En eloge till N@a.

Jg har gjort många riktigt dåliga val. Och nu får han helt enkelt äga detta.

Lenas vänner, bl.a Sh.Holmes, berättade ju att L tog detta svek väldigt hårt, JGs avståndstagande och val att stå vid sin gode vän SDs sida, i vått och torrt.

Som man bäddar får man ligga.

https://forumbilder.com/i/roaW

Instämmer med elogen till N! Vad man kan läsa än så länge så får jag en känsla av att alla inblandade TROR att SD kan vara skyldig, men de gör vad de kan för att inte ta in det. Det känns som alla söker bekräftelse av varandra, men ingen vill vara den som ställer frågan rätt ut: Är det du SD/SD som är skyldig?
Citera
2020-02-22, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har tre psykopater i min absoluta
närhet så jag förstår precis.

Tre psykopater jag inte har valt att ha i
mitt liv och inte kan välja bort
(ursprungsfamilj).

Det enda jag kan göra åt det är att
undvika dem så mycket som möjligt,
aldrig ta kontakt med dem själv.
Och när jag ”måste” träffa dem vid
familjesammankomster så ignorerar
jag dem så mycket som möjligt.
Aldrig ge dem någon personlig info
som de kan använda emot mig.

Jag har varit med i en sektliknande
frikyrka och varit hjärntvättad där.
Hela tiden visste jag innerst inne
att det de sa och gjorde var fel men jag
valde att blunda och inte lyssna till min inre röst.
Tills en dag när jag hade fått nog.
Då öppnade jag ögonen för det jag
egentligen vetat hela tiden och gick
därifrån.
Det finns alltid en liten röst i vårt inre som
talar om vad som är rätt och fel.
Sedan är det upp till var och en om man
väljer att lyssna till den eller inte.

Det är inte bara min uppfattning. Jag har
läst mycket om hjärntvättning och
avprogrammering. Anhöriga får rådet att
försöka nå fram till ”the core” av personen
för där finns den äkta människan kvar.

LW gick ju i psykoterapi. Undrar hur länge
hon gjort det och om psykoterapeuten
jobbade med att avprogrammera henne
från SD?

@Glorious
I ditt inlägg avslutar du med:
”LW gick ju i psykoterapi. Undrar hur länge
hon gjort det och om psykoterapeuten
jobbade med att avprogrammera henne
från SD?”

Jag har inte hunnit se om någon mer än jag har funderat på och reagerat varför du innan avslutningen berättar om DIG och att du har tre psykopater i släkten. Det låter det som ett genetiskt arv…Har ni alla fått genomgå psykiatriska kontroller och fått diagnoser eller är det så att det är Din upplevelse att de tre är psykopater?

Det du berättar om dig med sektmedlemskap, hjärntvätt, avprogrammering o s v har ju ingenting med mordet på LW att göra. Kanske du istället bör söka kontakt med MH och diskutera liknande upplevelser om sekter eller läsa boken hon medverkat i? Manipulering Pågår. Finns att beställa för endast 95 kr https://www.bokborsen.se/view/Harriet-Svenhard/Manipulering-P%C3%A5g%C3%A5r-Avsl%C3%B6jande-Erfarenheter-Fr%C3%A5/8188389

Det är så tragiskt att inga råd eller tips kan ta bort faktumet att LW är och förblir mördad av en väldigt kallhamrad människa. Det måste bli en RPU på SD innan dom ska beslutas och då kanske det abnorma hos SD framträder och förklarar en del av hans beteende?
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att hon skickar över en bild på en cache antyder att de under helgen hade kommit överens om att sätta upp den tillsammans denna kväll?
- Bilden skickas som en påminnelse?
Det är troligtvis chatten som avses.
Samma här: - somnade du ifrån chatten i går kväll?

Jag tror också att bilden på cachen är något de kommit överens om sedan tidigare. Förmodligen på hans förslag, eller iaf att han har föreslagit just den dagen eftersom han ska resa bort sen (och då planerar att utföra mordet).

Och hennes påminnelse, med bild 23.01 blir och förblir hängande i luften, då han inte på något sätt visar varför han inte varken har meddelat henne att han inte kommer, varför eller något annat som förklarar hans frågor om varför hon inte kom in mer (i chatten).

Han säger att han inte har träffat henne till polisen, varför frågar han förstkl 00.29, eller snarare konstaterar att hon inte kom in mer?

Kanske har han inte raderat text, men normalt sett borde han antingen meddela henne att nu är han klar med arbetsmail och måsten(om han inte gått ner till henne för att träffa henne, vilket han ju säger sig inte ha gjort) och kommer, eller det är för sent te x, jag kommer inte. Eller ev sagt att jag somnade ifrån.

Vad som hänt är att han har gått ner till henne efter bilden skickades 23.01.
Men han har inte täkt på att den lucka som uppstår, och det obesvarade messet, blir underligt.

Hans tystnad mellan dessa tider är ju konstig. Inget bevis, men ser inte bra ut.
Att han inte svarar men inte undrar heller varför hon inte hör av sig, vilket hon i normala fall borde ha gjort om hon levde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är FUP:et vi hackar oss igenom nu; i väl valda och dyrbara bitar: Där framgår av chatten med Mr Sill 180515 att hon ska försöka ta kortare lunch för att kunna komma hem lite tidigare, dagen före avresedagen 16/5: https://forumbilder.com/i/roIC

Jo tack, det är mycket nu😊

Det är lite otydligt med datum ibland men ett superjobb görs 🤗
Citera
2020-02-22, 12:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Alla kan skylla på att de blivit hjärntvättade.
Ingen behöver ta något eget ansvar.
Så smidigt.

Precis som du själv då?
Du har ju också varit hjärntvättad.

Som du själv skriver ”Jag har varit med i en sektliknande frikyrka och varit hjärntvättad där.”
Har du tagit något eget ansvar eller har också skyllt på hjärntvätt.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Och du verkar ha väldigt lite förstående och empati för andra medmänniskor trots att du ” läst mycket om hjärntvättning och avprogrammering.”
Citera
2020-02-22, 12:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Vem är den som tror LW kan ha iscensatt försvinnandet själv för att hindra SD och HD från att resa till USA?
Står inget namn på chatten.

Lägg gärna upp den buld som avses så att alla förstår vad du hänvisar till

Nåt jag rekommenderar till alla i tråden då det annars riskerar att bli en massa onödiga missförstånd och gissningar!
Citera
2020-02-22, 12:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ja, men det verkar hon inte ha gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in