Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Att hon skickar över en bild på en cache antyder att de under helgen hade kommit överens om att sätta upp den tillsammans denna kväll?
- Bilden skickas som en påminnelse?
Det är troligtvis chatten som avses.
Samma här: - somnade du ifrån chatten i går kväll?
Jag tror också att bilden på cachen är något de kommit överens om sedan tidigare. Förmodligen på hans förslag, eller iaf att han har föreslagit just den dagen eftersom han ska resa bort sen (och då planerar att utföra mordet).
Och hennes påminnelse, med bild
23.01 blir och förblir hängande i luften, då han inte på något sätt visar varför han inte varken har meddelat henne att han inte kommer, varför eller något annat som förklarar hans frågor om varför hon inte kom in mer (i chatten).
Han säger att han inte har träffat henne till polisen, varför frågar han först
kl 00.29, eller snarare konstaterar att hon inte kom in mer?
Kanske har han inte raderat text,
men normalt sett borde han antingen meddela henne att nu är han klar med arbetsmail och måsten(om han inte gått ner till henne för att träffa henne, vilket han ju säger sig inte ha gjort) och kommer, eller det är för sent te x, jag kommer inte. Eller ev sagt att jag somnade ifrån.
Vad som hänt är att han har gått ner till henne efter bilden skickades 23.01.
Men han har inte täkt på att den lucka som uppstår, och det obesvarade messet, blir underligt.
Hans tystnad mellan dessa tider är ju konstig. Inget bevis, men ser inte bra ut.
Att han inte svarar men inte undrar heller varför hon inte hör av sig, vilket hon i normala fall borde ha gjort om hon levde.