2020-02-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja varför inte? SD måste bevisa att han kan klara av att låta bli Lena innn HD kan överväga att fortsätta vara gift med honom. Fram tills SD bevisat att han kan vara trogen är hon fri att göra vad hon vill. Antar jag. Förstår inte varför det låter så osannolikt?

Jasså?
Tycker att det verkar vara massa manipulerande människor inblandade.
Hann*as krav kan ha gjort att Lena mördades, samtidigt som hon pippar runt själv utan Stef*ans kännedom.
Usch! Vilka människor!!
Citera
2020-02-22, 10:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
SAMMANSTÄLLNING uppdaterad kl 10.00 22/2
SAMTLIGA Puttenots bilder samlade. Vända och färgkorrigerade.

//...//
Beslag Hanna Davidssons telefon en
Samsung Galaxy S7
Alla inlägg som finns från kontot är skrivna i Flashback-tråden
När man talar om trollen...
https://forumbilder.com/i/roUL
https://forumbilder.com/i/roUf
https://forumbilder.com/i/roU6
//...//
Framgår det hur de 9 inläggen skrivna av skribenten Citronblomman06 hamnade i HDs telefon? Bilder någon skickat henne? Blider hon tagit själv?

PS. Jag ställer frågan till de som har tillgång till FUP, men citerade till inlägg för att visa vilka bilder jag syftade på.
Senast redigerad av Kallix 2020-02-22 kl. 10:25. Anledning: Ett PS
Citera
2020-02-22, 10:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jösses vilket jobb Ni alla gör!

Här är det jag funderade om, där det är 3 inskannade bilagor.
Beslag av HD:s telefon.. alla inlägg som finns på kontot är skrivna i FB-tråden.

Kan man utläsa om det är något HD fotat av från FB och ev skickat till någon?

Ps Bra sortering/förklaring av Dig också, blir svårt att hålla reda på tusentals sidor annars! Undrar om FB har plats för allt... hoppas det, kanske börjar skrivas över annat annars Ds

Nej...tänk ett varv till
Citera
2020-02-22, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ännu mer intressant blir att se om det framkommer huruvida HD ringt och sjukanmält sig på morddagen (som TiNi uppgett).
Tihi, är ett troll. Hanna ansökte om semester för resan, se i Panzers sammanställning. Det var en planerad resa.
Citera
2020-02-22, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tihi, är ett troll. Hanna ansökte om semester för resan, se i Panzers sammanställning. Det var en planerad resa.

Ja det är bra att vi fått klarhet i att hon faktiskt sökte semester
men sen vet vi inte ännu om hon faktiskt sjukanmälde sig. Det återstår att se i FUP
Citera
2020-02-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Då skulle alltså HD spela ett fult dubbelspel med sin nya älskare?
Kräva trohet av Stefan men samtidigt pippa med den nya älskaren?

Snyggt Hann*a!
Lika skit dras till varandra med andra ord.

Kan vara så att HD varit tydlig med att de bara var vänner, men SD utnyttjade det för att visa omvärlden att han var en oemotståndlig alfahane.
Citera
2020-02-22, 10:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
https://forumbilder.com/i/roaL
https://forumbilder.com/i/roa6
Meddelande från Stefan till Karin Wilson
18-12-13
Förstår att FUP är på 14 000 sidor om Åkl tar med "indicier" om att S efter att varit misstänkt 7 mån förstår att han är avlyssnad.

Vi behöver väl knappt nämna att Moralens "läckaget" väktare, undervisade honom månader innan dess hur polisen använder hemliga svångsmedel (HÖK/HAK.)

Att ta med det i FUP, fäster uppmärksamheten på frånvaron av bevis till styrkande att han inte utfört gäringen.

.Det finns ingen logik att framföra SD vetskap om att han är misstänkt för mordet som indicium för att han utfört det.

Med sånt resonemang ökar risken att rätten går på försvarets linje
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-22 kl. 10:34.
Citera
2020-02-22, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang digital FUP

Kontakt är etablerad mellan Puttenot och skannaren. Överlämning kommer att ske i dagarna, materialet är stort som ni vet, så det kommer ta en stund med scanning och uppläggning här. Men om ni har lite tålamod så kommer det en digital fup in i tråden - i omgångar.
Någon betalning är inte aktuell i nuläget - vi kan väl se framöver hur vi gör. Vi ligger lite lågt med det så länge.

Till Puttenot och J: All cred till er - vi andra lutar oss bakåt och ser med förväntan emot material!

Otroligt vilket teamwork! Jag är evigt tacksam till er alla som hjälper till. Fantastiskt verkligen.
Citera
2020-02-22, 10:38
Medlem
Citat:
Tänk ett varv till...

Jag förstår, hen gjorde bara dessa inlägg om låset och om den ”våldsamma vännen” (som ju varit extremt lojal mot LW här i tråden). Uppenbart att hen då verkar tro på SDs oskuld, hjärntvättad?
Citera
2020-02-22, 10:42
Medlem
Citat:
Jag har också undrat detta länge. Klart där finns någon form av koppling till LW, eller SD. Något personligt, som utlöst detta hat. Och istället för att handla om mordet, trådens ämne, fokuserar inläggen uteslutande på LWs ”tillkortakommanden” och moral.

Engagemanget. Tusentals poster. Dygnet om. ENDAST i denna tråd. Det talar sitt tydliga språk.

Och religiös. Församlingen vände henne ryggen pga hennes ”syndfulla leverne”.
Citera
2020-02-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nja, Stefan skriver ju i ett meddelande till, var det JG? att han ska resa med sin drömkvinna.
Jag undrar verkligen om han visste om att Sill*en och Hann*a vänslades så intimt som de gjorde.

Fasad för omgivningen? Vill bli beundrad? Mr Nice som kvinnorna (och vissa män) älskar?
Citera
2020-02-22, 10:50
Medlem
En spott i ansiktet är mild reprimand till den stora vänsvikaren med det stora intresset att fiska trådidentiteter.

Har det diskuterats något tidigare om JG och HD kan stämmas i senare skede i varsina separata åtal p g a deras underlåtenhet att berätta viktiga saker de undanhållit om den mordmisstänkte - d v s om SD fälls i TR och HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in