2020-02-22, 01:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Men HD bekräftade ju i förhör att de talat om det, hon och SD, att barnen och hon skulle dö. Personligen tror jag inte att hon heller är mentalt stabil att ha vårdnaden om två barn, och jag är inte heller helt övertygad om att hon är utan skuld till LW’s död

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Har inte heller släppt den tanken..

Ponera att Hiding valt att stryka HD som misstänkt för att få ihop ett fungerande åtal mot SD där det inte finns rimligt tvivel vem av dem som är gärningsperson, vad skulle då ändå innan pekat åt HDs håll?

Jag kan inte heller, hur usel SD än visar sig vara, helt släppa misstanken om involvering från HDs sida. Som anstiftare, som medhjälpare (frivillig/ofrivillig) eller rentav som en (av) GM. I tråden har ju alltid mest turbulens utbrutit om HD och alla konstigheter runt henne diskuterats. Villospår bara? De mysiga somrarna för makarna D, var det enbart och inget annat än en livrädd HD som närapå som en hjärntvättad gisslan släpades med på geocachingturnéer? Eller vad är sant och falskt i denna soppa?
Citera
2020-02-22, 01:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Hon visste sen tidigare.....
Lägg av.

Vad är det med dig?

Det var ju du som skrev att hon lämnade
honom ett år innan mordet,
Det stämmer inte.

Jag vet att hon visste tidigare.

Vad har det med saken att göra?
Citera
2020-02-22, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Svaret på det kan nog vara att det blev omvända roller. LW käbde mer och mer att hon fick övertaget istället, och hade distanserat sig från SD så pass att hon såg honom bara som någon att ligga med när hon kände sig kåt, som ett vanligt KK helt enkelt. Men det klarade inte SD av.

Du är kanske inte så långt borta här....
Citera
2020-02-22, 01:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det var intensivt, och bra mycket mer än att bara flörta och/eller cacha ihop. Det känns som en förälskelse.

Och att det var så omfattande tror jag verkligen inte att SD var medveten om, nu när han äntligen röjt älskarinnan ur vägen (det ultimata beviset?) för att bereda väg för en återförening med HD....

Väldigt vågat gjort av Hanna. Att ta denna risken när hennes ex är misstänkt för ett mord på en annan kvinna han haft en relation med.
Citera
2020-02-22, 01:10
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
VARFÖR SKILJDE DOM SIG???

Seriöst, kan nån svara seriöst på det.?

En rimlig tanke är väl att HD fått vetskap på affären med LW sedan innan. De försöker att inte ta några förhastade beslut, med tanke på barn, hus, familjer mm.
De kämpar på men sedan blir HD kär i sillen och börjar rata SD? Nu brister det för SD, när han inte har Hannas uppmärksamhet längre. Han har slitits känslomässigt mellan två tjejer, kunnat vara med båda. Nu vill inte HD längre och SD får panik. Vill röja undan LW för att uppvakta HD igen, få henne tillbaka?

Jag vet inte.
Citera
2020-02-22, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Skilsmässan gick väl igenom då? Och eftersom de hade gemensamma barn måste de/hon ha sökt minst 6 månader tidigare.

Det var då ansökan insändes (ca 25/3) undertecknad av båda parter men den beviljades först under senhösten 2018.
Senast redigerad av Remark 2020-02-22 kl. 01:14.
Citera
2020-02-22, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
En rimlig tanke är väl att HD fått vetskap på affären med LW sedan innan. De försöker att inte ta några förhastade beslut, med tanke på barn, hus, familjer mm.
De kämpar på men sedan blir HD kär i sillen och börjar rata SD? Nu brister det för SD, när han inte har Hannas uppmärksamhet längre. Han har slitits känslomässigt mellan två tjejer, kunnat vara med båda. Nu vill inte HD längre och SD får panik. Vill röja undan LW för att uppvakta HD igen, få henne tillbaka?

Jag vet inte.

Tycker detta låter sannolikt. SD blev säkert frustrerad i situationen där han velat mellan de båda i så många år och plötsligt inte fick någon av dem.
Citera
2020-02-22, 01:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
VARFÖR SKILJDE DOM SIG???

Seriöst, kan nån svara seriöst på det.?

Min teori: För att HD till slut lyckats slita sig loss från SD och förstått att SD fortsatt att träffa LW. Det får henne att börja blicka efter andra män, och då kommer sillen in i bilden. Sillen ger henne styrka genom att han bekräftar henne, och han tar SD:s plats i hennes liv. Jag lägger även in en brasklapp i att detta kryddades med att SD på något sätt gått för långt mot henne och deras barn, genom psykisk/fysisk misshandel.

Vi får se vad den efterlängtade fupen ger oss.
Citera
2020-02-22, 01:17
Bannlyst
Det jag menade var bara att den ur-gulliga tjejen Hanna som alla tycker så synd om har en stark relation med Stefans polare Sillen.
Deras relation som "vänner" var visst lite mer än bara vänner.
Hanna och Sillen pippade.
Hade Stefan vetat det så hade vi nog haft 3 mord.
Deras relation visade jag genom alla 1000 tals meddelanden dom skickade månaden innan Lena dog.
Samt Puttinot inlägg där Sillen ville sova hos Hanna.
Det var bara det jag ville visa.... Herregud.
Citera
2020-02-22, 01:17
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Symboliskt.
Ett helt år ~ en evighet.

Dålig liknelse, Sorry.

Hanna hade en ny kille. Sillen.
Dom var öppna med det och Stefan tyckte det var ok.
Varför dödade då Stefan Lena.?

Spekulerar lite
Kan ju vara så att HD lämnade/ flyttade 2017 pgr av att hon fått veta att HD och LW hade ett förhållande. Han har sedan bedyrat att han brutit med LW och bönat att HD ska komma tillbaka.

Under tiden inleder HD ett förhållande med Sillen och oavsett om SD kände till det så fortsatte han att försöka bearbeta henne att komma tillbaka och använde LW som nån typ av räddningsplanka. En KK kan ju vara trevligt att ha. Speciellt om L*ena var lättledd och lättlurad.

LW märkte att han ville ha tillbaka sin fru samtidigt som han lekte med L*enas känslor. Därför så hotade L*ena att avslöja för HD att SD fortfarande träffade L*ena. HD inser att L*ena har mer känslor för honom än vad som är lämpligt om han ska få tillbaka sin fru. Nu börjar han tycka att L är besvärlig. Trots det är det ju bra att han får ligga ibland samt han måste ju behålla kontrollen över L*na så att hon inte sabbar hans planer.

Det gör han med skrämsel och hot. Sakta börjar tanken ta form att eliminera L*ena. Under tiden bearbetar han HD och de måste ju ha kontakt med tanken på gemensam vårdnad om barnen och med den charm som han kan ta fram när han har lust manipulerar han H*nna och L*nä för får han ligga på båda ställena känner han sig överlägsen och har sysselsättning under tiden den onda planen tar form.

L*na försöker ta sig ur och försöker träffa andra män men SD skrämmer skiten ur henne genom sitt stalkande. Han måste ju försöka tysta L*ena så hon inte sätter käppar i hjulet för hans plan att få tillbaka sin fru.

När Frun begär skilsmässa så blir SD extremt stressad och bestämmer sig för att göra sina planer till verklighet. Här har han tappat omdömet totalt och kan inte tänka logiskt.

Mordet blir ett faktum... eller vad tror ni?
Citera
2020-02-22, 01:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det jag menade var bara att den ur-gulliga tjejen Hanna som alla tycker så synd om har en stark relation med Stefans polare Sillen.
Deras relation som "vänner" var visst lite mer än bara vänner.
Hanna och Sillen pippade.
Hade Stefan vetat det så hade vi nog haft 3 mord.
Deras relation visade jag genom alla 1000 tals meddelanden dom skickade månaden innan Lena dog.
Samt Puttinot inlägg där Sillen ville sova hos Hanna.
Det var bara det jag ville visa.... Herregud.

Det skulle absolut vara intressant att veta när i tid Sillen och HD började med detta. Och när i tid SD fick nys om det. För jag tror att han fick nys om det.
Citera
2020-02-22, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det skulle absolut vara intressant att veta när i tid Sillen och HD började med detta. Och när i tid SD fick nys om det. För jag är ganska säker på att han fick nys om det.

Jag sitter med delar av FUP här och nu.
Hanna och Sillen hade ett förhållande och när jag tittar på deras sms logg månaden innan Lena dör så är det 1000 tals och åter 1000 tals.

Jag tror inte Stefan visste det.
Sillen pippade med Hanna bakom ryggen på. Stefan. (även om dom var skilda)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in