2020-02-21, 09:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Det är väldigt många som inte trodde att dom skulle bli trötta på invandring som blir det.
Vi har höga moraliska krav på oss i vår kultur.

Nej det har vi inte, om vi hade haft det skulle vi inte skada vår befolkning så mycket som vi gör när vi importerar högkriminella bidragstagare.
2020-02-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det har vi inte, om vi hade haft det skulle vi inte skada vår befolkning så mycket som vi gör när vi importerar högkriminella bidragstagare.

Okej så kan man se det.
Men det måste gå så långt att dom har byggt en minaret bredvid deras hus innan dom röstar på SD.
Min plan var att få SDs politik att låta roligare för icke typiska SDare.
2020-02-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Vi har förstått nu att du tror att kungsvägen till framgång för SD är att folk ska arbeta lite mindre, vara ute på krogen lite mer samt bärga några gifttunnor utanför Sundsvall som du av någon anledning är helt besatt av.

Newsflash: Du är helt ensam i världen om denna uppfattning. Antingen är du ett missförstått geni, eller så är du inte det. Jag lutar åt det senare.

Liberalerna kommer att få stödröster så dom kommer att klara sej och MP lika så
SD måste upp några procent.
Tre timmar mindre arbets tid i veckan plus 15 min mindre rast varje dag gör att man kan
sluta en timma tidigare varje dag ,37 h arbetstid är skitbra.
Det kostar inte mycket och är lätt att genomföra.

Att sälja politik är som att göra en bil attraktiv som folk vill köpa eller när du skriver musik vill du
ha en guldskiva att hänga på väggen.

När vanliga människor hör ordet konservativ så blir dom rädda och abort tjat skrämmer dom också.
Dom fattar ju inte att dom platserna som anses vara dom bästa att bo på har konservativt debatt klimat. The Monokcle gör en lista varje år.

Anledningen att så många röster på vänstern är att politiken låter positiv och god.
Det är ju hur många 18 åringar som helst som röstar på V.
Dom fattar ju inte ens att vänstern bara inför en massa onödiga förbud.

Pakitera SD så att deras politik går att sälja till sådana som inte är typiska SDare.
Men jag menar inte att SD ska bli V ,för helvete.
2020-02-21, 10:29
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Menar du på allvar att Public Service är opartiska?

Nej det har jag inte sagt, du läste nog inte så noggrant.

Partiska medier finns det gott om, bland annat den skit som du själv konsumerar. SR tycker jag är opartiska, till den grad att det blir jobbigt.

Anledningen till SD's utspel är naturligtvis lite att de faktiskt känner sig partiskt behandlade (underdog-sjukan) men mest att de måste hitta på något så att saker rör på sig. Självklart inspirerade av Boris Johnson's utspel om BBC.
Senast redigerad av greta75 2020-02-21 kl. 10:32.
2020-02-21, 10:57
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nej det har jag inte sagt, du läste nog inte så noggrant.

Partiska medier finns det gott om, bland annat den skit som du själv konsumerar. SR tycker jag är opartiska, till den grad att det blir jobbigt.

Anledningen till SD's utspel är naturligtvis lite att de faktiskt känner sig partiskt behandlade (underdog-sjukan) men mest att de måste hitta på något så att saker rör på sig. Självklart inspirerade av Boris Johnson's utspel om BBC.
SR opartiska?

Finns ju obegränsat med SR-program som välter sig i Sverige-hat och hatar på SD. Sitter ju till och med två anställda på SR och ger sig på svenskar på nätet, hotar och samverkar med Expo för att visa sitt hat mot folket som byggde upp landet.

SR är hatmedia.
2020-02-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Liberalerna kommer att få stödröster så dom kommer att klara sej och MP lika så
SD måste upp några procent.
Tre timmar mindre arbets tid i veckan plus 15 min mindre rast varje dag gör att man kan
sluta en timma tidigare varje dag ,37 h arbetstid är skitbra.
Det kostar inte mycket och är lätt att genomföra.

Att sälja politik är som att göra en bil attraktiv som folk vill köpa eller när du skriver musik vill du
ha en guldskiva att hänga på väggen.

När vanliga människor hör ordet konservativ så blir dom rädda och abort tjat skrämmer dom också.
Dom fattar ju inte att dom platserna som anses vara dom bästa att bo på har konservativt debatt klimat. The Monokcle gör en lista varje år.

Anledningen att så många röster på vänstern är att politiken låter positiv och god.
Det är ju hur många 18 åringar som helst som röstar på V.
Dom fattar ju inte ens att vänstern bara inför en massa onödiga förbud.

Pakitera SD så att deras politik går att sälja till sådana som inte är typiska SDare.
Men jag menar inte att SD ska bli V ,för helvete.
Frågan är ju hur stora M behöver vara för att stödrösterna ska räcka till, är fler som är benägna hjälpa L om moderaterna är ett 25%-parti än 15%. Men visst, tror också de klarar sig, är mkt gratisreklam innan valet då alla får delta och prata lika mkt i debatter etc.

Angående varför folk inte röstar mer konservativt (främst kvinnor) så är det ju mkt som samverkar. De flesta media är vänstervridna, media och "etablissemanget" likadå. Dessa vinklar såklart att vänster är "godhet", det går att vinkla tvärtom att det är inte vidare gott att ta massa pengar från skattebetalare och lägga i svarta hål (eller importera våldtäktsmän). Dessutom är kvinnor följare och anpassar sig så blir det en trend med högern så kan det förändras. Att rösta som ung kvinna är inte så supermycket sakfrågor (man är inte så beroende av sjukvård och övrigt välfärdssamhälle) utan mkt status. Som ngn sa i tråden, om ingrosso, blondinbella och molly Sandén röstar på v och c "måste" de ju ha rätt, sd är rasister och på dem röstar bidragstagare och snickargrannen.. låg status.

Vore bra om det kom fram starka, kvinnliga sd-politiker eller nationalistiska/konservativa debattörer. Utomlands finns ju marine och marion le pen, ann coulter, sylvi listhaug, inger stöjberg osv, men visst är mkt män där också.
2020-02-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det som är intressant, med just oförmågan att lära sig språk, är att många av de kvinnliga medelklassakademiker, som jag har i den svenska bekantskapskretsen, har diverse erfarenheter av tyska, spanska, franska doktorander & liknande som alla lärt sig hyfsad svenska på en termin. Detta är deras baslinje. Något som dom ofta tidigare tagit upp som exempel på hur snabbt det går att "integreras". Detta krockar brutalt med dagens rapportering om 6 år på SFI & lik förbannat tolkbehov.

Samma erfarenhet har nog de flesta som har kontakt med doktorander. Även afrikanska doktorander pratar tillräckligt bra svenska för att undervisa på ett halvår.

Det är bara att inse att den som kräver 6 år för att passera SFI med godkänt resultat är varken studiebegåvad eller särskilt motiverad. Det enda som skulle hjälpa är att tvinga dem att läsa sig svenska genom att exempelvis tidsbegränsa rätten till Tolk och kräva att det pratas svenska på socialkontoret.

Tycker att det vore rimligt på sätt och vis. Vi bjuder på en språkutbildning under två år men efter den gränsen skall duy klara myndighetskontakter på egen hand. Det kommer heller inte pratas arabiska varken hos arbetsförmedlingen eller med hemtjänstpersonalen. Utvecklingen går nog snarast i motsatt riktining då det numera finns hemtjänstbolag med annat språk än svenska...
2020-02-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Samma erfarenhet har nog de flesta som har kontakt med doktorander. Även afrikanska doktorander pratar tillräckligt bra svenska för att undervisa på ett halvår.

Det är bara att inse att den som kräver 6 år för att passera SFI med godkänt resultat är varken studiebegåvad eller särskilt motiverad. Det enda som skulle hjälpa är att tvinga dem att läsa sig svenska genom att exempelvis tidsbegränsa rätten till Tolk och kräva att det pratas svenska på socialkontoret.

Tycker att det vore rimligt på sätt och vis. Vi bjuder på en språkutbildning under två år men efter den gränsen skall duy klara myndighetskontakter på egen hand. Det kommer heller inte pratas arabiska varken hos arbetsförmedlingen eller med hemtjänstpersonalen. Utvecklingen går nog snarast i motsatt riktining då det numera finns hemtjänstbolag med annat språk än svenska...
Vidare borde man inte dela ut permanenta uppehållstillstånd och i synnerhet inte medborgarskap till folk som inte kan språket.
2020-02-21, 15:44
Medlem
Det händer bra saker nu. Till och med afton HORAN har nu ute för visning den videon jag har hört talas om, där ett gäng sparkar på en liggande tjej. Mycket bra! Jag har inte sett videon själv men det är förmodligen riktigt bra valarbete som gynnar SD.

Även om marken ännu inte är bördig så sår SD ändå frön av misstänksamhet mot SVT och SR. Även om jorden inte har rett sig anser jag att man skall fortsätta på olika sätt att kritisera bristen på opartiskhet. Det är arbete på längre sikt.

Det känns tycker jag som ett förbättrat läge (Ja tyvärr är det så att ett försämrat läge är ett bättre läge för SD). Jag är inget orakel men känslan är att den nedgång som kommer efter uppgång inte pågår. Det kom ett litet fall men fallhöjden var låg. Det är ytterst viktigt att SD nu står på sig och börjar en inta en tuffare attityd. Man kan inte sitta och vänta på att lurige Uffe väljer sida, framtiden är nu.
2020-02-21, 17:53
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det händer bra saker nu. Till och med afton HORAN har nu ute för visning den videon jag har hört talas om, där ett gäng sparkar på en liggande tjej. Mycket bra! Jag har inte sett videon själv men det är förmodligen riktigt bra valarbete som gynnar SD.

Även om marken ännu inte är bördig så sår SD ändå frön av misstänksamhet mot SVT och SR. Även om jorden inte har rett sig anser jag att man skall fortsätta på olika sätt att kritisera bristen på opartiskhet. Det är arbete på längre sikt.

Det känns tycker jag som ett förbättrat läge (Ja tyvärr är det så att ett försämrat läge är ett bättre läge för SD). Jag är inget orakel men känslan är att den nedgång som kommer efter uppgång inte pågår. Det kom ett litet fall men fallhöjden var låg. Det är ytterst viktigt att SD nu står på sig och börjar en inta en tuffare attityd. Man kan inte sitta och vänta på att lurige Uffe väljer sida, framtiden är nu.

Jag tror detta är mycket av anledningen varför SD går ut och kritiserar SVT/SR nu, man måste ligga steget före M och detta är en sak många högerväljare känner, även moderater. Så här kan man fortsätta vara oppositionsledaren samtidigt som man fortsätter pressa M/KD.
2020-02-21, 21:05
Medlem
NoTruces avatar
SD har ju tagit upp det här med förnedringsrån i riksdagen, och gjort jävligt klart att man inte tänker tolerera detta. Kommer M med ett liknande utspel? Som det verkar nu är det SD som är husse och M som är hund.

Det är dock tragiskt att det ska till våld för att vända opinionen.
2020-02-21, 22:48
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
SD har ju tagit upp det här med förnedringsrån i riksdagen, och gjort jävligt klart att man inte tänker tolerera detta. Kommer M med ett liknande utspel? Som det verkar nu är det SD som är husse och M som är hund.

Det är dock tragiskt att det ska till våld för att vända opinionen.

Definitivt SD som styr även fast M försöker, vilket vi ser när man går ihop med V. Dock kanske det är planerat eftersom SD inte kan ta initiativet i frågan eftersom V skulle vägra då.

Utspelen om återvandring och nu kritiserande av media är bara två saker SD gör för att antagligen styra Moderaterna mer åt höger och bilda stark opinion mot gammelmedia eller själv ta alla väljare som gillar detta vilket tenderar att vara högerväljare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in