Verkar då sannerligen inte vara mycket till "demonstrationer" de fått till. I Berlin - en miljonstad - har man lyckats trumma ihop något hundratal vilsna själar med EU-flaggor, trots att man frontade det hela med politisk prominens.
Mehrere Hundert Menschen, darunter etliche prominente Politiker, haben am Donnerstagabend in Berlin am Brandenburger Tor der Opfer des Anschlags von Hanau gedacht. Sie bildeten eine große Menschenkette rund um das Tor. Einige hielten Kerzen in den Händen und legten Blumen an dem Bauwerk ab. Vereinzelt waren Europaflaggen zu sehen.
Flera hundra människor, inklusive flera framstående politiker, firade offren för Hanau-attacken på torsdag kväll i Berlin vid Brandenburger Tor. De bildade en stor mänsklig kedja runt porten. Vissa höll ljus i sina händer och placerade blommor på strukturen. Europeiska flaggor sågs ibland.
Citat:
Ursprungligen postat av
S-hund temporär
Och detta rena vansinne kommer alltså journaktivister och politiker ta till intäkt för att införa hårdare tag mot invandringskritiker, skärpa vapenlagar och ytterligare inskränka yttrandefrihet.
Det fetade vore inte mig emot. Men min erfarenhet säger mig snarare att tyskarna är så jävla vapenkåta att de kommer göra vad som helst för att inte tala om elefanten i rummet, vilket är deras jävla kukiga skytteföreningar. Den här fittan skulle inte ha fått äga något vapen. Och weirdo som han var hade han nog inte haft det så lätt att hitta en bössa på svarta marknaden istället.
Han agerade väl dessutom som den vane skytt han var, med dödande huvudskott och dylikt? Tyckte jag läste han var på skjutklubben 2-3 gånger i veckan, så han lär ju vetat vad han gjorde. Det finns på FB - och i Tyskland - ett för mig helt obegripligt vurmande för vapen som gör mig spyfärdig. Nu snackar man i Tyskland förstås enbart om Rassismus, och inte om det sjuka i att en uppenbart mentalstörd dåre med laglig rätt kunde äga skjutvapen.
Men jag tror du kan vara lugn, skärpta vapenlagar kommer vi inte se; däremot kanske, som du också är inne på, inskränkt yttrandefrihet och hårdare tag mot all invandringskritik. Troligen blir blasfemi ett brott igen, och det räknas som ett hatbrott att inte rösta på Linke eller de gröna.
I övrigt får man tyvärr konstatera att Tyskland mer och mer framstår som en "failed state", en bananrepublik utan en fungerande demokrati. Deras TV är helt jävla outhärdlig, i jämförelse tex med den franska. Försökte kolla lite på nåt debattprogram om detta nu ikväll, men de har
alltid med en regimtrogen publik i bakgrunden som laglydigt klappar händerna när någon drar ett
we shall overcome. Varje vämjelig plattityd blir applåderad. Den offentliga debatten är icke-existerande. AfD kommer givetvis inte försvinna, utan på sikt säkert växa även pga sådan här vansinnesdåd, men det måste också sägas att de i sin nuvarande form är en samling pajasar utan dess like. Gauland, Höcke och Storken, shit pommes frites vilka stolpskott de är. Jämför med Jordan Bardella i Frankrike eller för den delen Jimpa i Sverige och det är som natt och dag. Det ser mörkt ut för Tyskland, mycket mörkt.
Sen på det har vi turkarna som kommer in och ställer krav att Tyskland nu går till botten med det här. Erdogan agerar mer och mer som om Hamburg och Frankfurt vore turkiska enklaver som lyder lika mycket under honom som under Merkel.
Tyckte förresten jag läste att skytten var med i nåt work-exchange program och att han kanske skulle till USA i höst. Blir nog inget av det nu. Om han nu jobbade kvar, tycker det inte riktigt har framkommit.
Tragiskt hursomhelst.