2020-02-20, 22:58
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Att vara fanatiskt intresserad av en persons infektion av detta coronavirus tillhör epitetet skvaller, vilket kvällspressen är duktiga på. Det påverkar inte hur dödligt viruset är - något som allmänheten bör vara betydligt mer intresserad av.
Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga detta innan det tränger igenom ditt tjocka pannben, men mitt intresse är inte skvaller eller någon annan hallucination du försöker delge mig, mitt intresse handlar uteslutande om hur Sverige hanterar hot som gäller oss alla. Om du fortfarande inte förstår vad jag säger så kan jag bara beklaga och anse mig ha förlorat alla möjligheter att kunna nå fram till dig.

Det jag lärt mig är dock att inte fråga dig om råd eftersom du uppenbarligen tänker agera först när folk i din närhet hostar sönder lungorna.
Citera
2020-02-20, 23:00
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag har svårt för den här ständiga svart-vita bilden:MSM är skit. Svaren finns någon annanstans. En rät så infantil inställning. Att bara läsa MSM idag gör väl tämligen få. Men att svälja vad som helst okritiskt för att det minsann inte är MSM är för mig tecken på hjärndödhet eller helt enkelt att hen har en agenda.

Att man söker sanning i alternativa kanaler innebär så klart inte att allt alternativt per automatik ses som sant. Kan inte förstå hur du tolkade mitt svar så. Eller så läste du det du ville läsa?

Ingen säger heller att allt MSM rapporterar är förvrängt men när det kommer till utvalda känsliga ämnen så är minst 80% av MSM's rapportering tillrättalagt, förvrängt eller rent av felaktigt.

Att svälja MSN's rapportering eller tro på 100% i alternativ media har nog bara med dumhet att göra och mindre med egna agendor att göra.
Citera
2020-02-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga detta innan det tränger igenom ditt tjocka pannben, men mitt intresse är inte skvaller eller någon annan hallucination du försöker delge mig, mitt intresse handlar uteslutande om hur Sverige hanterar hot som gäller oss alla. Om du fortfarande inte förstår vad jag säger så kan jag bara beklaga och anse mig ha förlorat att kunna nå fram. Det jag lärt mig är dock att inte fråga dig om råd eftersom du uppenbarligen tänker agera först när folk i din närhet hostar sönder lungorna.

Om du är intresserad av hot som gäller oss alla så har du eller någon annan inget att vinna på att veta något om henne. Jönköping har redan sagt följande den 5 februari, alltså att ingen information kommer att lämnas när hon skrivs ut. Släpp henne innan du blir en stalker.

"– Vi räknar med att hon ska bli fullt frisk och helt återställd, säger Malin Bengnér, smittskyddsläkare i Region Jönköpings län.

Begnér säger även att man inte kommer att lämna mer information kring kvinnans hälsotillstånd eller när hon kan komma att skrivas ut, det med hänvisning till patientsekretessen."
Citera
2020-02-20, 23:04
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Jag tänker gå ut på den tunna isen och bestämt hävda att hon meddelas som död inom en månad. Om jag har fel finns det orsak till glädje, hur hanterar du din eventuellt felaktiga gissning? Nog begriper du att det ligger i allmänhetens intresse att alla kanaler basunerar ut den glada nyheten att hon kan springa Stockholm marathon om hon vill? Att hon skulle vara fullt frisk i hemlighet är inte rimligt, det gagnar ingen att mörka något sånt.

Högafflar och eld är inte en trolig reaktion på ett friskförklarande så jag förstår verkligen inte poängen med ditt önsketänkande?

Hade hon varit frisk så hade det med all säkerhet basunerats ut. Tror inte att hon avlidit dock för det skulle inneburit en hel del risk att smyga med.

Däremot har hon med all säkerhet bästa tänkbara vård. En vård extremt få framtida smittade kommer att få i Sverige.
Citera
2020-02-20, 23:04
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Om du är intresserad av hot som gäller oss alla så har du eller någon annan inget att vinna på att veta något om henne. Jönköping har redan sagt följande den 5 februari, alltså att ingen information kommer att lämnas när hon skrivs ut. Släpp henne innan du blir en stalker.

"– Vi räknar med att hon ska bli fullt frisk och helt återställd, säger Malin Bengnér, smittskyddsläkare i Region Jönköpings län.

Begnér säger även att man inte kommer att lämna mer information kring kvinnans hälsotillstånd eller när hon kan komma att skrivas ut, det med hänvisning till patientsekretessen."
Läser du ens vad jag skriver? Att försöka prata med dig är som att komma fram till samma trötta röstbrevlåda gång på gång.
Citera
2020-02-20, 23:05
Medlem
Ogunquits avatar
https://www.cnbc.com/2020/02/18/chernobyl-like-response-by-china-means-worst-is-yet-to-come-for-coronavirus-raymond-james-says.html

Här är Investmentbanken Raymond James analys. Hoppas de att Kina ska falla som Sovjetunion gjorde efter Tjernobyl? The worst is yet to come.
Citera
2020-02-20, 23:06
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva säga detta innan det tränger igenom ditt tjocka pannben, men mitt intresse är inte skvaller eller någon annan hallucination du försöker delge mig, mitt intresse handlar uteslutande om hur Sverige hanterar hot som gäller oss alla. Om du fortfarande inte förstår vad jag säger så kan jag bara beklaga och anse mig ha förlorat alla möjligheter att kunna nå fram till dig.

Det jag lärt mig är dock att inte fråga dig om råd eftersom du uppenbarligen tänker agera först när folk i din närhet hostar sönder lungorna.
det finns ego och så finns det ego, men det tror jag du redan förstått
Citera
2020-02-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Hade hon varit frisk så hade det med all säkerhet basunerats ut. Tror inte att hon avlidit dock för det skulle inneburit en hel del risk att smyga med.

Eftersom avlidna ska rapporteras till WHO skulle det synas omedelbart i statistiken.
Citera
2020-02-20, 23:09
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Här kommer lite mer nyheter om Kinas nya ändring på definition.

The NHC this week eliminated so-called clinically diagnosed cases -- patients whose CT scans show signs of pneumonia but have negative lab tests -- from its diagnostic criteria.

https://asia.nikkei.com/Spotlight/Coronavirus/China-changes-patient-count-method-again-feeding-mistrust

Det man gör i Kina nu är att man blandar kortleken, så nu kan man minska antalen och sedan visa upp ännu bättre resultat om hur bra det har gått, jag kallar det för skadereglering.
Jag såg en film som en kille gjorde när han cyklade på Wuhans gator och enligt filmen så ska man lägga ut de som har dött i hemmet vid trottoaren för att hämtas upp och på filmen såg man liksäckar som låg vid trottoaren och de räknas inte med.
Citera
2020-02-20, 23:10
Medlem
Citat:
Läser du ens vad jag skriver? Att försöka prata med dig är som att komma fram till samma trötta röstbrevlåda gång på gång.

Om du släpper ditt tjat om EN specifik smittad person så slipper du mig. Ok?
Citera
2020-02-20, 23:12
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Om du släpper ditt tjat om EN specifik smittad person så slipper du mig. Ok?
Nej, det finns ingen anledning till att jag ska behöva censurera mig för att du inte kan hantera det. 1 är början på en miljon.
Citera
2020-02-20, 23:12
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Inom en månad. Oavsett när hon dör (om hon dör) så ska alla dessa kekkar, taddar och farbröder hanteras innan man kan gå ut och säga som det är. Sverige är fullt av skitnödiga stackare som inte kan hantera en sanning om den så erbjuder en avsugning på köpet, det spelade lugnet är bara ett sätt att förtränga den olustiga känslan som gnager i dem. Tänk om foliehattarna har rätt?

Även om det är fritt blås in i Sverige oavsett varifrån man kommer så verkar Sverige förbereda sig.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/uso-coronavirus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in