2020-02-20, 21:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Tack för tipset, men mina ögon klarar inte läsa i mobil

På dator då?
Jag har både vänt och färg och skärpa på alla bilderna: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-02-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag hävdar inget annat än att man ska vidta försiktighetsåtgärder mot farliga människor som SD. Det gjorde inte LW och fick betala med sitt liv. Det är ingen beskyllning utan konstaterande av tragisk men sann fakta.

Du kan stoppa huvudet i sanden och låtsas om som att människor inte kan skydda sig själva. Jag anser att alla och envar har ansvar att leva på ett säkert och tryggt sätt. Man går inte på motorvägen t ex och sedan skyller enbart på bilens förare om man blir överkörd. Lena visste om att hon hotade en farlig man som skulle döda henne. Hon hade valet att sluta hota honom men valde att fortsätta.
Så vad hade barnet han slog gjort för fel? Hade den kunnat undvika slaget?
Citera
2020-02-20, 21:46
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja uppenbarligen får man inte skriva om hur farligt det är att hota psykopater för att andra kvinnor inte ska göra samma misstag. Man anklagas direkt för att man skuldbelägger Lena och får en massa personangrepp på sig också.

Nåja, för min del spelar det ingen roll vad jag blir anklagad för. Jag kommer fortsätta skriva att man ALDRIG ska göra vad Lena gjorde. Man hotar inte en person som SD som gjort det smärtsamt tydligt att han kommer döda inte bara Lena men även barnen. Hur Lena eller någon kvinna är funtad som fortsätter hota och provocera en man efter hennes barn blivit dödshotade är både galet och sjukt. Den kvinnan är galen i mina ögon. Suicide by proxy verkligen.
SD har nog inte framstått som en fullblodspsykopat innan det bestialiska mordet. Hade han mördat förut hade nog folk i hans omgivning gått på tå eller helt enkelt inte haft med honom att göra. Han hade fru och två barn och en aktiv hobby med många sociala kontakter, han verkade normal om än lite "tetig"

Hur vet vi att han har dödshotat sina barn _offentligt_ innan hela den här historien drog igång?

Ja, det är bisarrt att SD googlat på "plötslig spädbarnsdöd" och hur man framkallar det, men de hade en
skrikande bebis och han kanske var lika trött som HD och ibland kan man föreställa sig det värsta bara för att få en mental release s.a.s. Jag tänker ibland att "jag önskar att jag vore död" bara för att i nästa sekund tänka att "nej vad fan"

Det är lätt att säga att LW lekte med elden nu när vi sitter med facit i hand, men handen på hjärtat - vem går omkring och tänker att man förmodligen kommer att bli mördad när man befinner sig i ett struligt förhållande? Om inte partnern är främlingslegionär vill säga.
Senast redigerad av allegrageller 2020-02-20 kl. 22:08.
Citera
2020-02-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Klart dom läste och höll koll på tråden!

Där är mångaaaa sidor från tråden!
Citera
2020-02-20, 21:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Stefan fantiserar i hemlighet om två döda piloter medan han själv tar över och manövrera planet och slutar med hjälteglorian. Skojar han med Springare i förhöret eller är han seriös?

Ja, där bräckte han sig själv (närapå).

Han har alltid drömt att få bli hjälte., går igång på det

Är ute för att träffa L*ena i skogen utan sin mobil, och lämnar henne därhän, för att bli hjälte och ta hand om de farliga tre männen .

Han har också alltid haft drömmar om att bli polis.

Det här hade jag aldrig kunnat förutse från denna man!

Kommer det ännu mer efter detta som kan få mig att tappa hakan?

Det blir nog slut på allt av detta för SD.
Varken hjälte eller polis kan han bli.
Citera
2020-02-20, 21:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Nu när jag läser och tolkar texten framgår det att Hanna och Stefan var överens om att hon och barnen skulle dö för att slippa lidandet som hennes psykiska problem orsakade övrig familj? Förstår ni texten likadant?
Så är det. Men att ta det som indikation på att han skulle ha mördat LW blir löjligt. Såtillvida Åkl inte påstår han barmhärtighetsmördade älskarinnan

Det visar att många utredare med stora resurser i anspråk ägnat snart 2 års heltid att rota fram ovidkommande (skvaller) för att kompensera bristen på bevis. Bevisvärde 0. För bittra misandrier att snaska i är det dock värdefullt.

Består dom 14 000 sidorna av mycket sånt tramsigt karaktärsmord kommer han gå loss.

Är fullständigt övertygad att jag med samma resurser och tid kunna hitta uttalanden så nästan vem som helst framstod som mördare. Inkluderat ett flertal aggressionsproblematiker i denna tråd.

Det med substans devalveras istället av irrelevant sladder.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-20 kl. 22:10.
Citera
2020-02-20, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Där är mångaaaa sidor från tråden!

Har du hittat något som är extra graverande i telegramchatten? Förstår att du måste ta paus från att ladda upp mer men tänkte om du med egna ord kunde ge ett exempel?
Citera
2020-02-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Har du hittat något som är extra graverande i telegramchatten? Förstår att du måste ta paus från att ladda upp mer men tänkte om du med egna ord kunde ge ett exempel?

Obs: kom på nu att det kanske står något om namn bakom fb-användare?? Isåfall vore det ju bra att stryka över det innan uppladdning!
Citera
2020-02-20, 21:53
Medlem
STORVITHAJs avatar
FUP och andra relevanta saker bör läggas i trådstart så det blir lättare för alla att hitta i denna enorma tråd.
Citera
2020-02-20, 21:55
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
OBS !!
SAMTLIGA Puttenots bilder samlade. Vända och färgkorrigerade.

Tack för att du fixar med detta.

Intressant, har aldrig någonsin sett ett dokument som heter "direktiv" i en FUP förut. Undrar varför det är med? Och jävlar vad frustrerad Hiding är på alla som inte sköter sitt jobb!!! Härlig läsning faktiskt.
Senast redigerad av allegrageller 2020-02-20 kl. 21:59.
Citera
2020-02-20, 21:58
Medlem
Citat:
På dator då?
Jag har både vänt och färg och skärpa på alla bilderna: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

På dator går bra, Tacka dig, kan jag läsa utan problem.
Tussen Tack.
Citera
2020-02-20, 22:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Som du så många gånger så pricksäkert har visat på i dina analyser av hans logginlägg, så finns där bara utrymme för en osund egenkärlek där personer i hans omgivning, inklusive kvinnorna, enbart används som spelpjäser i egensyfte för att tillfredsställa olika slags begär och för att upprätthålla fasaden av en hygglig, hårt arbetande familjefar.
Kontrollbehovet är odiskutabelt tvångsmässigt - kosta vad det kosta vill; om det så innebär att söka reda på ägare till fortkörande bilar för att belägga deras bilar med stenar med en hotfull lapp eller att skriva små meddelanden till LW om hur många gånger han avser att stå utanför hennes dörr en kväll.

Han ger hela tiden små hintar om sin dubbelnatur; bekännelsen om "en sabbare in i själen" skvallrar om en medvetenhet om vilka skador han hitintills har åsamkat sin omgivning. Från FUP: "Lena berättar att Stefan berättat att han som liten 10-åring skickat in en pinne i ett däck på en som cyklade, han tänkte väl skoja men den ungen for under styret och fick skallfrakturer och slog ut flera tänder men Stefan berättade aldrig att det var han."
Fler små "olyckor" lär ha inträffat alltsedan barnaåren och i och med att han gärna visar upp bilder på döda djur och indirekt och medvetet förorsakade en paddas död, visar han upp en sadistisk njutning i att orsaka smärta och lidande.
[/spoiler]
LW hade en stark självkänsla i grunden och var också fullt medveten om att hon lät sig duperas mellan varven. Han hade långsamt och under flera års tid lirkat in henne i sitt nät genom att vara omväxlande varm/kall - en manöver som kan kan rubba balansen hos den mest stabile. Som medkännande, empatisk personlighet var hon också en perfekt måltavla för en man med narcissist- och psykopategenskaper.
LW valde under lång tid att se till det goda i honom. - Och vem kan skuldbelägga henne, eller någon annan för den delen, för att vilja se det bästa i sin medmänniska?

Fr o m hösten -16 tycks hon ha blivit än mer medveten om hans alter ego och att han var direkt farlig. I sin beskrivning av honom bevisar hon sin goda människokännedom. Och i likhet med många andra kvinnor i samma situation försöker hon pejla av hans sinnesstämning och mer eller mindre anpassa sig till den periodvis, medan hon andra perioder gör sin röst hörd och vägrar att låta sig kontrolleras och missbrukas. Naturligtvis hade hon heller inte tillgång till någon kristallkula gällande framtiden.

Ett avslöjande för HD var nödvändigt både för hennes egen sinnesfrids skull och för att om möjligt få honom ur sitt liv. På något vis var hon ju tvungen att klättra ut ur den rävsax hon hade hamnat i, även om det innebar fruktan för det egna livet.
Samtidigt gjorde hon sitt allra yttersta för att söka ta tillbaka det goda som funnits dem emellan en gång i tiden; en försvarsmekanism som sätter in i ett rådande kaos.
Kvinnor blir dödade för att de avslöjar hemligheter, för att de låter bli att avslöja hemligheter, för att de ställer krav, för att de låter bli att ställa krav etc.
Mycket uppmärksamt! - I perioder av mindre fokusering och större mental oro ökar risken för olyckor, ja. Benen, som kan sägas stå för vår fysiska aktivitet och hur vi tar oss framåt i livet, slutar fungera. Man kan se det i ett perspektiv av att hon behövde dra ner på takten och sätta sig ner/vila - psykets sätt att via kroppen förmedla att hon skulle stilla sig och lyssna till den viskande intuitionen och ta sina farhågor på allvar. Och strax därefter, som av en händelse, skadar SD sin käcka "tummen upp" - tumme; symboliskt så det förslår.
En förmåga att medvetet välja att se det goda i varje enskild individ var en utpräglad egenskap hos LW.
Innan dess, under helgen, kan han ha varnat henne för de "otäcka männen" i området och hon vill in i det sista visa sin tacksamhet genom att ge tillbaka.
In i det sista lever hon med förhoppningen att det ska gå att hålla undan de mörka sidorna hos honom genom att anpassa sig för att undvika att utlösa triggers.

Mycket bra och tänkvärt inlägg. Både du och @letsdoit har gjort så många träffsäkra analyser.

Master Yoda, sabbaren in i döden. Fyfan vilken vedervärdig person han är.

Han gjorde livet outhärdlig för både Lena (och hotade att göra samma med hennes barn) och sin egen familj. Nu ska hans smutsiga byk tvättas offentligt. Han ska inte få förstöra för fler människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in