2020-02-20, 21:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
https://forumbilder.com/i/ro83
Chatt Stefan Jerry
Nu säger jag godkväll 💤

https://forumbilder.com/i/ro8A
Citera
2020-02-20, 21:09
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
https://forumbilder.com/i/ro83
Chatt Stefan Jerry
Nu säger jag godkväll 💤

Kan någon förklara för mig varför telegramchatten mellan SD och JG är daterad 2020-02-05? SD har väl fulla restriktioner??

Eller anger datumet endast när polisen bokfört chatten (som är sedan en tid tillbaka)?
Senast redigerad av sommarljum 2020-02-20 kl. 21:12. Anledning: Korr
Citera
2020-02-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kolla alls hans upplägg under kvällen, i varenda inlägg har jag svarat honom med en länk till blld som jag både vänt och färgjusterat!
Tack @T34Panzer
Citera
2020-02-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Kan någon förklara för mig varför telegramchatten mellan SD och JG är daterad 2020-02-05? SD har väl fulla restriktioner?? Eller?
Det var då protokollet skrevs, inte när chatten var.
Citera
2020-02-20, 21:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Men allvarligt!? Människan uppger alltså att han har varit ute och nattcyklat lite i området TRE gånger mellan kl 23 och 01 på mordkvällen..

"...man kan konstatera att han rört sig i runt i området i närheten av platsen där LW sedan hittades död. Dessutom under det tidspann då LW förmodligen dödats."

Med facit i hand förstår jag inte riktigt varför han inte kunde häktas på sannolika första gången?

Ja, verkar det inte konstigt?

Han gör ytterligare ett konstigt tillägg 31 maj; att han nu plötsligt kommer på att han har skickat ytterligare ett sms, nu vid 00.30- tiden till L*ena som han inte fick svar på...

Många mycket konstiga tillägg.

Varför han inte berättat det här tidigare, vad har han för förklaring till det?
Lika oväsentligt som vilken macka han åt eller?
Citera
2020-02-20, 21:12
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Snälla du det här är inget klassist relationsvåld. I de relationerna hotar inte kvinnorna männen med det de fruktar mest och således skriver på sin dödsdom. I de relationerna tar kvinnorna kål på sin egen personlighet och gör allt för att inte väcka partnerns vrede. Motsatsen till Lenas beteende m a o.

Inte ens du kan hävda att Lena gjorde rätt som fortsatte hota en psykopat som dödshotat henne och barnen. Det var galet gjort av henne.

Snälla du det vet du ingenting om klassiskt relationsvåld. I de relationerna finns det kvinnor som står på sig och vägrar knäckas precis som Lena gjorde.

Inte ens du kan hävda att Stefan gjorde rätt som fortsatte hota en kvinna som hotat med att avslöja hans dubbelspel och sanna personlighet. Det var galet av honom att mörda henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Kan någon förklara för mig varför telegramchatten mellan SD och JG är daterad 2020-02-05? SD har väl fulla restriktioner?? Eller?

Chatten verkar vara startad 19:e augusti. Datumet är kanske när utredningen fick in den?
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Flera här inne som kände lena säger ju att förhållandet pågått i minst 6 år. mirdidjul skrev 6-7 år.

Nånstans runt 2012 (?) blir (enligt SD) HD ”allvarligt psykiskt sjuk”.
HD blev sjuk redan 2010. Det var då SD vände sig till LW för tröst.
Citat:
Men redan för 16 år sen ville HD att det glutenintoleranta spädbarnet skulle dö.
Svårt veta om det är så hon bokstavligen har uttryckt sig. Och inte minst, menat. SD skulle däremot ha kunnat tolka det som att hon verkligen velat det eftersom han själv upplevde situationen som jobbig och utan samvetskval kunde tänka sig att "lösa" bekymret som att det hade gällt något praktiskt i vardagen. Ofattbart sinnessjukt att han sätter sig ner och googlar...
Citat:
Hmmm...jag tycker synd om henne, men nåt står inte rätt till där. Förstår nu mer det sjukt överdrivna geocachandet, en ren och skär flykt. Stackars barn. Jag hoppas hon får hjälp och stöd.
En flykt ja, absolut! Burksökandet syns överlag vara beroendeframkallande och den som har maniska tendenser fastnar nog lätt.
Citat:
Jag tror dock att hon vetat om vad som hänt med LW, för jag kan inte tänka mig att den pratsamme och skrytsamme Yoda kunnat knipa käft. Så nöjd under så lång tid med att hålla farbror blå på avstånd. Men klockan tickade på. Men jag tror inte hon vågat göra nåt pga av den hämndlystne och hotfulle hustyrannen.
Hon måste helt enkelt ha vetat om det, inget tvivel om den saken. Att vara kontrollerad av en psykopatisk personlighet under många års tid bidrar så klart både till psykisk obalans och ett undertryckande av sin sanna individualitet.

Det har trots allt funnits stor sanning i tolkningen av bilderna på henne.
Citera
2020-02-20, 21:15
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja men SD har lämnat sanningsenliga uppgifter också t ex till läkaren att han kände hat mot Lena för att hon ville avslöja affären. Det var inte många i tråden som trodde på det förrän vi fick FUP idag där även Lena säger samma sak.

Så jag tänker inte bara avfärda allt SD säger som lögn. Det är bra att överväga uppgifter från alla sidor inte bara den ena.

Nu blev jag nästan glad! Finns FUP här nu? Jag har sagt att jag gärna bidrar med en slant! Och det gör jag såklart då, till vem och hur får man FUP?
Citera
2020-02-20, 21:16
Medlem
why123s avatar
Hej, är det möjligt att jag kan betala med paypal? För givetvis ska även jag vara med att betala.

Det är jättelätt idag att öppna ett paypalkonto. Vill man är man helt anonym för givaren. Det är väldig skillnad mot för 15 år sedan då man var tvungen att sätta in pengar via SE-bankens konto vilket var både krångligt och tog tid.
Senast redigerad av why123 2020-02-20 kl. 21:32. Anledning: ..
Citera
2020-02-20, 21:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Snälla du det vet du ingenting om klassiskt relationsvåld. I de relationerna finns det kvinnor som står på sig och vägrar knäckas precis som Lena gjorde.

Inte ens du kan hävda att Stefan gjorde rätt som fortsatte hota en kvinna som hotat med att avslöja hans dubbelspel och sanna personlighet. Det var galet av honom att mörda henne.

När har jag hävdat att det är rätt att mörda någon? Jag vet att det han gjorde var galet men det kunde undvikas. Man måste inte provocera och hota en galen farlig man som Lena gjorde. I synnerhet inte när han dödshotat ens barn också. Hon visste att hoten skulle leda till att hon dödas. Det sa hon själv men du verkar ha missat det.
Citera
2020-02-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Nu blev jag nästan glad! Finns FUP här nu? Jag har sagt att jag gärna bidrar med en slant! Och det gör jag såklart då, till vem och hur får man FUP?

Läs @Puttenot eller @T34Panzer inlägg från idag, där har du allt som laddats upp under dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in