Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Flera här inne som kände lena säger ju att förhållandet pågått i minst 6 år. mirdidjul skrev 6-7 år.
Nånstans runt 2012 (?) blir (enligt SD) HD ”allvarligt psykiskt sjuk”.
HD blev sjuk redan 2010. Det var då SD vände sig till LW för tröst.
Citat:
Men redan för 16 år sen ville HD att det glutenintoleranta spädbarnet skulle dö.
Svårt veta om det är så hon bokstavligen har uttryckt sig. Och inte minst, menat. SD skulle däremot ha kunnat tolka det som att hon verkligen velat det eftersom han själv upplevde situationen som jobbig och utan samvetskval kunde tänka sig att "lösa" bekymret som att det hade gällt något praktiskt i vardagen. Ofattbart sinnessjukt att han sätter sig ner och googlar...
Citat:
Hmmm...jag tycker synd om henne, men nåt står inte rätt till där. Förstår nu mer det sjukt överdrivna geocachandet, en ren och skär flykt. Stackars barn. Jag hoppas hon får hjälp och stöd.
En flykt ja, absolut! Burksökandet syns överlag vara beroendeframkallande och den som har maniska tendenser fastnar nog lätt.
Citat:
Jag tror dock att hon vetat om vad som hänt med LW, för jag kan inte tänka mig att den pratsamme och skrytsamme Yoda kunnat knipa käft. Så nöjd under så lång tid med att hålla farbror blå på avstånd. Men klockan tickade på. Men jag tror inte hon vågat göra nåt pga av den hämndlystne och hotfulle hustyrannen.
Hon måste helt enkelt ha vetat om det, inget tvivel om den saken. Att vara kontrollerad av en psykopatisk personlighet under många års tid bidrar så klart både till psykisk obalans och ett undertryckande av sin sanna individualitet.
Det har trots allt funnits stor sanning i tolkningen av bilderna på henne.