Citat:
Ursprungligen postat av
Mulla Krekar
Du kallar dig för ADD-jag, du tror inte att du har koncentrationsproblem (kanske i form av ADD) istället för att att vara lågbegåvad?
Jag fick en 8:a på Försvarsmaktens IQ-test, 129 på Mensas IQ-test o högt på begåvningstesterna hos psykiatrin. En utredning 2005 visade dock att jag har ADD o den har alltid varit obehandlad. Har behandlats med "nedåt-medicin" istället för depression, ångest o sånt. Men nu märker jag mer av min ADD allt mer, o har typ svårt att koncentrera mig på lågstadie-matematik! Skulle heller inte kunna koncentrera mig på ett IQ-test idag heller...
Värt att nämna är också att TS kan lite av hörsel problem mm . Finns forskning i Usa om detta ..där man sett många som fått diagnoser add / adhd som har varit oförmögen och klara sig oavsett om dom haft dessa diagnoser eller inte ..man har suttit det i samband i flera fall . Dom kan höra bra på 20 db ..men dom hör omgivning mm betydligt bättre . Dom blir " överkänsliga " mot ljud helt enkelt ..
...antingen blir dom väldigt inåtvända och slutna eller så blir dom precis tvärtom ..överstimulerande och kan inte få in information .
Citata : "Är bara blank i huvudet och kan sitta i samtal med folk men inse att jag inte hört eller förstått helheten i samtalet heller då jag fokuserar för mycket på vad som sker inombords" ..jo visst de kan mycket vara så att TS dagdrömmer också . Eller så finns de andra förklaringar .