2020-02-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Han kanske bävar inför hur hans och PUs vettiga lösning kommer att mottas av media och allmänhet. Plus kända sakkunniga som LGWP, Borgnäs och Wall.

Det är säkert ett rimligt antagande. Nu kommer ju årsdagen att arta sig annorlunda än tidigare år, undrar om vi får veta mer i samband med den, från KP eller från annat håll.
Citera
2020-02-19, 13:30
Medlem
Bara ett fyllo dom CP kan utföra mordet på ett så klumpigt sätt. Man använder inte en Magnum
när man ska dräpa någon på en halvmeters avstånd. Inte heller missar man LP på så nära håll
om man är nykter.
Citera
2020-02-19, 13:34
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Du har gett dej den på att CP inte är mördaren. Ok.
Hade jag varit i Lisbets situation mordnatten och sett personen på nära håll hade jag ALDRIG glömt det ansiktet.
Jag har ingen anledning att inte tro henne när det gäller CP.
Jag tror inte Lisbet hade pekat ut CP om det inte var han, trots att hon skulle fått info om att han var missbrukare.
Då hade hon sagt att ingen av de hon konfronterats med var MGM.
Dessutom har CP helt saknat alibi för tiden för mordet.
Nej, han saknade inte "helt" alibi. Två av varandra oberoende vittnen gick ed på att dom sett honom på annat ställe. Kunde naturligtvis ha misstagit sig, men dom hade inget att vinna på att ge CP alibi för dom var inga polare.
Felaktigt utpekande är den vanligaste orsaken till att oskyldiga dömts enligt den brittiska Devlinrapporten. Lisbeth sa aldrig någonsin i dom första förhören att hon såg mördarens ansikte. Hennes minnesbild bestod mycket sannolikt av en serie överlagringar och förvrängningar.

Skandal att CP öht åtalades och en ännu större skandal att höga politiker fortsätter lasta en avliden pundare för dådet för att skyla över sina misslyckanden.
Citera
2020-02-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Jag förstod vad du menade men ville bara tillägga att detta kan bli ett gigantiskt antiklimax som nån skrev.
Om KP presenterar PU:s resultat i stil med "i kraft av våra bästa utredningsförmågor så tror vi att......sköt Palme därför att.....", ja det blir ju bara kvalificerade spekulationer.
Den misstänkte är avliden och allt kan snyggt och fint avvecklas.

Det vore ett mardrömsscenario, men är inte alls osannolikt. Blir brydd över att insatta personer som jag tar på allvar gör så olika bedömningar. Har du nån åsikt om vem de i så fall kommer att presentera som gm eftersom du skriver "den misstänkte"? Eller var det bara ett exempel.
Citera
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det här landet har blivit en parodi på sig själv. No more comments!

"Lena Mellin på Aftonbladet vet inte vad som händer efter chefsåklagare Krister Peterssons ”sensationella uttalande”, mer än att det till slut kommer att bli ett slags avslut.

”Efter 34 år kommer vi få åklagarens, väl styrkta får vi hoppas, berättelse om vad som hände. Det känns mycket bra”, skriver hon".

Vad då för j-la avslut?

Vad har det med ”det här landet” att göra? Jag förstår inte. Du verkar veta att något kommer komma som du inte håller med om. Hur vet du det? Har du inside information eller har du bestämt dig i förväg om att det är fel och att du ska bli missnöjd?
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Bara ett fyllo dom CP kan utföra mordet på ett så klumpigt sätt. Man använder inte en Magnum
när man ska dräpa någon på en halvmeters avstånd. Inte heller missar man LP på så nära håll
om man är nykter.
Skandiamannen hade druckit på arbetet innan.
Citera
2020-02-19, 13:37
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
om man är nykter.

Har du skjutit folk i ryggen nykter och onykter med olika slags vapen ofta?
Senast redigerad av gratrunkarn 2020-02-19 kl. 13:37. Anledning: Glömde ”du”
Citera
2020-02-19, 13:37
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Krister Petersson sa ju för något år sedan i SVT att CP inte är intressant. Det måste väl ändå vara ett ganska klart tecken på att det är antingen är SE eller CA som utredarna tror är skyldig till mordet?
För runt ett år sedan uttalade sig KP om att man numera enbart bryr sig om personer som man vet befann sig på Sveavägen när mordet utfördes. Alltså på och i närheten av mordplatsen.

Jag har inte något sammanhang hört, sett eller läst att PU vet att CA befann sig där vid den tidpunkten.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-02-19 kl. 13:39.
Citera
2020-02-19, 13:38
Medlem
Citat:
För runt ett år sedan uttalade sig KP att man enbart bryr sig om personer som vet befann sig på Sveavägen när mordet utfördes. Alltså i närheten av mordplatsen.

Jag har inte något sammanhang hört, sett eller läst att PU vet att CA befann sig där vid den tidpunkten.
Ok. I så fall återstår väl bara SE?
Citera
2020-02-19, 13:38
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
För runt ett år sedan uttalade sig KP att man enbart bryr sig om personer som vet befann sig på Sveavägen när mordet utfördes. Alltså i närheten av mordplatsen.

Det verkar inte vara så viktigt för vissa i den här tråden.
Citera
2020-02-19, 13:43
Medlem
Tycker det här verkar vara riktigt trams! vem är denne pajas till åklagare egentligen ? om inte denne Christer Peterson fullständigt gjort bort sig måste han kunna presentera nya bevis i form av DNA bevis eller liknande annars riskerar han för alltid bli en pajas i värsta Ölvebro stil!
Citera
2020-02-19, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Nej, han saknade inte "helt" alibi. Två av varandra oberoende vittnen gick ed på att dom sett honom på annat ställe. Kunde naturligtvis ha misstagit sig, men dom hade inget att vinna på att ge CP alibi för dom var inga polare.
Felaktigt utpekande är den vanligaste orsaken till att oskyldiga dömts enligt den brittiska Devlinrapporten. Lisbeth sa aldrig någonsin i dom första förhören att hon såg mördarens ansikte. Hennes minnesbild bestod mycket sannolikt av en serie överlagringar och förvrängningar.

Skandal att CP öht åtalades och en ännu större skandal att höga politiker fortsätter lasta en avliden pundare för dådet för att skyla över sina misslyckanden.

Det viktigaste vittnet ang CP är ju Lars Jeppsson bakom baracken som såg mördaren snett från sidan springa förbi på bara någon meters håll. Han kände ju till CP mycket väl och skulle isåfall känt igen honom.

Tror verkligen inte på CP. Det är ytterst märkligt att han ens blev åtalad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in