2020-02-19, 13:08
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Det är halva sanningen enligt mig. Det jag kallar filmens triviala komponent.
Som jag förutsade tidigare; den som inte vill förstå kritiken kommer att hålla sig till det triviala och konsekvent undvika triggerkomponenten.

Det är exakt vad SAS gör genom att visa upp kortversionen nu som endast innehåller det triviala.

Du tror väl inte att reaktionerna hade utlösts om man enbart gått ut med kortversionen?
I dessa dagar blir människor kränkta av allt möjligt. En del för att någon säger "neger" i tid och otid, t ex om filmens mörkhyade viking. Andra blir kränkta av den här oförargliga filmens ord om att det egentligen inte finns något som är svenskt. Same, same, but different.

Triggered = kränkt.

Snöflingor är snöflingor, oavsett politisk kant. Väx upp.
Citera
2020-02-19, 13:21
Medlem
Citat:
När du saknar argument:

1. Framställ kritiken som kommandes från en väldigt liten skara lättkränkta "rasister".
2. Fokusera på filmens triviala budskap för att slippa ta debatten om det allvarliga.

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
1. Halmgubbe.
2. Finns inget allvarligt i detta. Det är en orkan i ett vattenglas.

Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
1. Nej det är ingen halmgubbe, retoriken har varit att skylla på en rysk trollarme samt en liten klick högerextremister. Allt detta visade sig ju vara en lögn. Man ville inte från SAS håll inse hur oerhört misslyckad denna reklamfilm är. Man vill inte erkänna att ett stort antal vanliga medborgare blev dels förbannade på filmen eller ogillade den starkt.

2. Nej det är inte en storm i ett vattenglas. Budskapet är att nedvärdera Skandinavien, våran historia, kultur, traditioner och språk. Vet man inte vem man är samt känner inget värde i sin historia så är man lättare att byta ut och det blir lättare att normalisera den sjuka massinvandringen som bryter ner samhället. Kulturmarxism helt enkelt, rent ondskefullt. Nu är den ju kopplad till globalismen också vi ska alla vara rotlösa konsumenter.

Alla ni som försvarar filmen och gillar den är nyttiga idioter till globalisterna som blåser oss alla.

Citat:
Något sådant har inte JAG påstått här i tråden. Alltså är det en halmgubbe att argumentera mot mig som om jag har sagt det. Förstår du?

Filmrecensioner är aldrig en exakt vetenskap. Jag tolkar inte filmen på samma sätt som du. Och jag är inte vänster på något sätt öht, så den halmgubben kan du också sluta med. Topic här är inte heller om någon "massinvandring" och filmen handlar inte om det. Filmen handlar om hur svenskar alltid har rest och tagit intryck från omvärlden och att det är bra att fortsätta med det. Och då flyga med SAS förstås, för det är ju deras reklam.

Tråkig retorik. Man kan alltså inte ha en annan uppfattning än du utan att vara nyttig idiot? Och det säger du i samma inlägg som du själv gnäller om att din sida ses som Rysslands nyttiga idioter??

Städa framför egen dörr innan du klagar om ordningen framför andras.

Som du ser vi andra lyfter fram att SAS hävdar initialt att det är en rysk trollarme och en liten klick högerextrema som kritiserat videon på youtube och sociala medier. För att lura mindre insatta att det inte finns någon allmän kritik i samhället, en dimridå.
Du hävdar att detta är en halmgubbe men det var ju SAS damage control och det är en lögn rakt igenom. Aftonbladet publicerar en artikel där man utelämnar information för att det ska se ut som att SAS talar sanning. Så SAS ljög och du sitter också och ljuger och hittar på. Du drar halmgubbe på allting, har du lärt dig ett nytt begrepp som ska användas i tid och otid?

Nu är det ju så att en majoritet av de som sett filmen tolkar den som en attack på Skandinavien och då betyder det ju ingenting om du inte begriper det efter år av hjärntvätt.
Syftet är att nedvärdera Skandinavien och ta ifrån oss stolthet och självkänsla så att globalisterna kan rulla in med massinvandring och mångkultur och göra alla till konsumenter, detta är inte min åsikt det är fakta och det har pågått i några årtionden i hela Europa förutom öst-Europa. Det handlar om att nedvärdera nationalstaten, nedvärdera kärnfamiljen, öppna gränser, en urspårad feminism, intersektionalitet m.m. Kan man hjärntvätta varje ny generation så är mycket vunnit och det har pågått i över 20 år i Sverige, nu kör dom även propaganda mot Trump i barnböcker. Får detta fortsätta så blir det Europas undergång. Som tur är så vaknar många ur detta när verkligheten är motsatsen till propagandan de fick i skolan. Detta är en konflikt mellan nationalister och globalister.
Du kan hävda vad du vill detta pågår oavsett om du begriper det eller inte. Det vi nu ser i Europa är en motkraft mot globalisterna och deras agenda. Kritiken mot den här reklamfilmen är en del av detta motstånd.

Jag kallar dig för en nyttig idiot för att du går globalisternas ärenden. Globalisternas agenda är verklig och propagandan är verklig, rysk trollarme är ett svepskäl och extremt överdrivet.
NGO:s och Soros agenda är dock högst verklig och den går ut på att få människor välvilligt inställda till massinvandring där små länder översköljs av invandrare som kraftigt påverkar demografin. NGO:s delar ut blad med information om hur man tar sig in i Sverige och Tyskland, vad man ska säga och hur man ska ljuga. Det har lyckats bra i Sverige men nu växer motståndet när många inser vad som håller på att hända. Se på demografin 32% av Sveriges befolkning är första eller andra generationen invandrare, en katastrof.
Det är en invasion som bryter sönder landet och förändrar det i grunden. Den etniskt svenska befolkningen betalar för att bli utbytt och utan den inget Sverige. Vårat kulturarv är då utplånat.

Att du inte begriper detta eller aktivt försöker dölja detta spelar ingen roll. Du är manipulerad vilket vi andra också är men vi förstår det ju iallafall.

Du har inte ett ben att stå på, game over.
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-02-19 kl. 13:41.
Citera
2020-02-19, 13:34
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Som du ser vi andra lyfter fram att SAS hävdar initialt att det är en rysk trollarme och en liten klick högerextrema som kritiserat videon på youtube och sociala medier. För att lura mindre insatta att det inte finns någon allmän kritik i samhället, en dimridå.
Du hävdar att detta är en halmgubbe men det var ju SAS damage control och det är en lögn rakt igenom. Aftonbladet publicerar en artikel där man utelämnar information för att det ska se ut som att SAS talar sanning. Så SAS ljög och du sitter också och ljuger och hittar på. Du drar halmgubbe på allting, har du lärt dig ett nytt begrepp som ska användas i tid och otid?

Nu är det ju så att en majoritet av de som sett filmen tolkar den som en attack på Skandinavien och då betyder det ju ingenting om du inte begriper det efter år av hjärntvätt.
Syftet är att nedvärdera Skandinavien och ta ifrån oss stolthet och självkänsla så att globalisterna kan rulla in med massinvandring och mångkultur och göra alla till konsumenter, detta är inte min åsikt det är fakta och det har pågått i några årtionden i hela Europa förutom öst-Europa. Det handlar om att nedvärdera nationalstaten, nedvärdera kärnfamiljen, öppna gränser, en urspårad feminism, intersektionalitet m.m. Kan man hjärntvätta varje ny generation så är mycket vunnit och det har pågått i över 20 år i Sverige, nu kör dom även propaganda mot Trump i barnböcker. Får detta fortsätta så blir det Europas undergång. Som tur är så vaknar många ur detta när verkligheten är motsatsen till propagandan de fick i skolan. Detta är en konflikt mellan nationalister och globalister.
Du kan hävda vad du vill detta pågår oavsett om du begriper det eller inte. Det vi nu ser i Europa är en motkraft mot globalisterna och deras agenda. Kritiken mot den här reklamfilmen är en del av detta motstånd.

Jag kallar dig för en nyttig idiot för att du går globalisternas ärenden. Globalisternas agenda är verklig och propagandan är verklig, rysk trollarme är ett svepskäl och extremt överdrivet.
NGO:s och Soros agenda är dock högst verklig och den går ut på att få människor välvilligt inställda till massinvandring där små länder översköljs av invandrare som kraftigt påverkar demografin. NGO:s delar ut blad med information om hur man tar sig in i Sverige och Tyskland, vad man ska säga och hur man ska ljuga. Det har lyckats bra i Sverige men nu växer motståndet när många inser vad som håller på att hända. 32% av Sveriges befolkning är första eller andra generationen invandrare, en katastrof.

Att du inte begriper detta eller aktivt försöker dölja detta spelar ingen roll. Du är manipulerad vilket vi andra också är men vi förstår det ju iallafall.

Du har inte ett ben att stå på, game over.
Dina konspirationsteorier om Soros mm mm är Off Topic och lämpar sig bättre i forumet om Konspirationer och Alternativa Teorier.

Om SAS påstår att det är ryska trollarméer så är det SAS som påstår det, inte jag, om jag faktiskt inte har påstått det, och då ÄR det en halmgubbe att argumentera mot mig som om jag har gjort det. Förstår du?
Citera
2020-02-19, 17:15
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Säg det till negrer och musselmaner. Även i viss mån kvinnor som genom åren har rasat mot reklam där de tycker att den vite mannen har varit dum.

Herregud, det är ju just dessa kränkta folk som har lagt grunden för det ängsliga klimat vi har idag.

Vad sa du när de var kränkta? Ingenting...
Vad sa du själv?? Missade jag något, eller stod du även då i det främsta ledet och klagade på att folk sa "neger"? Men nu passar det va? "Trigger" är samma sak. Alla som är upprörda över SAS-reklamen är lättkränkta snöflingor.
Citera
2020-02-19, 17:48
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Exakt. Varför bli så arg på en oförarglig reklamfilm?

Du har rätt. Filmen är oförarglig.

En tändhatt är en oförarglig liten laddning som fungerar som utlösare för sprängämnen och krut. För vissa sprängämnen räcker det med en låga eller ett slag för att starta explosionen, medan andra kräver en kraftig impuls för att aktiveras. Tändhattar innehåller en liten mängd av något lättantändligt så kallat initialsprängämne. Denna mängd kallas tändsats och den aktiverar sedan huvudladdningen.

Filmen är oförarglig i sig, eftersom den bara innehåller tändhatten.
Huvudladdningen har redan planterats under decennier i det kollektiva medvetandet och detonerar på tändhattens impuls OM laddningens ideologiska innehåll redan upplevs som ett hot av mottagaren.

Så icke i ditt fall alltså, varför du endast ser en oförarglig tändhatt, och kan inte fatta vad det är som är så laddat. Det kanske är något bra. Vad vet jag.
Citera
2020-02-19, 18:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Vad sa du själv?? Missade jag något, eller stod du även då i det främsta ledet och klagade på att folk sa "neger"? Men nu passar det va? "Trigger" är samma sak. Alla som är upprörda över SAS-reklamen är lättkränkta snöflingor.

Haha, nej det är inte samma sak. Jag sa absolut ingenting när vänstern eller kvinnor känt sig kränkta. Men nu ska minsann varenda vänstertomte vara sekundärkränkt och börja tjafsa. Skillnad.

Du verkar inte ens förstår att snöflinga = kränkt vänster. Det epitetet uppfanns av althögern för att reta vänstern. Det är bara kränkta vänstermuppar som försöker appropriera eller projicera det.
Citera
2020-02-19, 18:52
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Haha, nej det är inte samma sak. Jag sa absolut ingenting när vänstern eller kvinnor känt sig kränkta. Men nu ska minsann varenda vänstertomte vara sekundärkränkt och börja tjafsa. Skillnad.

Du verkar inte ens förstår att snöflinga = kränkt vänster. Det epitetet uppfanns av althögern för att reta vänstern. Det är bara kränkta vänstermuppar som försöker appropriera eller projicera det.
Ett så bra ord om lätt-triggade = lättkränkta individer gäller självklart alla sådana, och är inget som alt-right har monopol på. Att icke alt-right använder det mot alt-right, verka trigga alt-right rätt bra, så det kommer nog öka, snöflinga där. Att althögern kallar precis allt som inte är althöger för vänster, är enbart obildat, okunnigt, korkat och dumt. Och korkat. Och dumt. T ex jag är definitivt varken althöger eller vänster. Go figure.

Hela den här långa tråden finns pga att lättkränkta snöflingor "triggas" av en helt harmlös reklam. Det finns inget som är riktigt svenskt...
Jävvlarr så arg man kan bli!
Om man är en snöflinga.
Citera
2020-02-19, 18:54
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ett så bra ord om lätt-triggade = lättkränkta individer gäller självklart alla sådana, och är inget som alt-right har monopol på. Att icke alt-right använder det mot alt-right, verka trigga alt-right rätt bra, så det kommer nog öka, snöflinga där. Att althögern kallar precis allt som inte är althöger för vänster, är enbart obildat, okunnigt, korkat och dumt. Och korkat. Och dumt. T ex jag är definitivt varken althöger eller vänster. Go figure.

Hela den här långa tråden finns pga att lättkränkta snöflingor "triggas" av en helt harmlös reklam. Det finns inget som är riktigt svenskt...
Om man är en snöflinga.

Du har vare sig koll på reklam, media, sociala medier eller samhällsdebatten. Det är glasklart efter att ha läst dina svar i tråden.

Nåja, lalla vidare du.
Citera
2020-02-19, 19:51
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:

Om man är en snöflinga.

Finns inget töntigare än folk som triggas av att andra triggas...
Citera
2020-02-19, 20:50
Medlem
Citat:
Du har rätt. Filmen är oförarglig.

En tändhatt är en oförarglig liten laddning som fungerar som utlösare för sprängämnen och krut. För vissa sprängämnen räcker det med en låga eller ett slag för att starta explosionen, medan andra kräver en kraftig impuls för att aktiveras. Tändhattar innehåller en liten mängd av något lättantändligt så kallat initialsprängämne. Denna mängd kallas tändsats och den aktiverar sedan huvudladdningen.

Filmen är oförarglig i sig, eftersom den bara innehåller tändhatten.
Huvudladdningen har redan planterats under decennier i det kollektiva medvetandet och detonerar på tändhattens impuls OM laddningens ideologiska innehåll redan upplevs som ett hot av mottagaren.

Så icke i ditt fall alltså, varför du endast ser en oförarglig tändhatt, och kan inte fatta vad det är som är så laddat. Det kanske är något bra. Vad vet jag.

Filmen är oförskämd. Men som Du skriver är det bara en droppe som "rann över". Fler än en journalist och krönikör väger nog sina ord numera. Folk är utleda, rädda och föbannade över det svenskhat/förnekelse och anklagelser som existerat i decennier från Maktens hus. - Är det något företag som borde pekas ut så är det väl La Familia Bonniers samlade verk och inte SAS. DN uppfattar jag som själva ursprungskällan till allt vansinne och debatt-stagnationen. Men jag kan ha fel. Min flashbacksteori är att själva SAS filmen är en sekundär effekt av DNs agenda. - Manusförfattarna är formade. - Jag tror inte att manusförfattarna fattar helt enkelt. DN-skadade.
Citera
2020-02-19, 21:35
Medlem
Skillys avatar
Den 6:e mars respektive 7:e april får vi se sanningen i vitögat.

Då kommer alla besserwisser fjantionalister få svart på vitt att de kan kasta alla sina små analyser av verkligheten i papperskorgen. Blir inte kul att heta ArgusOne, Hibiskus, Johnth etc när det visar sig att SAS fått ökade antal bokningar efter reklamfilmen.
Citera
2020-02-19, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Den 6:e mars respektive 7:e april får vi se sanningen i vitögat.

Då kommer alla besserwisser fjantionalister få svart på vitt att de kan kasta alla sina små analyser av verkligheten i papperskorgen. Blir inte kul att heta ArgusOne, Hibiskus, Johnth etc när det visar sig att SAS fått ökade antal bokningar efter reklamfilmen.

Det blir bara kul för dig. Du vill att SAS ska få fler bokningar.

Varför? Det härligaste vore nu att få skåda företagets död. Död åt SAS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in