Citat:
Ursprungligen postat av
Flammarion
När du saknar argument:
1. Framställ kritiken som kommandes från en väldigt liten skara lättkränkta "rasister".
2. Fokusera på filmens triviala budskap för att slippa ta debatten om det allvarliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
1. Halmgubbe.
2. Finns inget allvarligt i detta. Det är en orkan i ett vattenglas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hibiscrub
1. Nej det är ingen halmgubbe, retoriken har varit att skylla på en rysk trollarme samt en liten klick högerextremister. Allt detta visade sig ju vara en lögn. Man ville inte från SAS håll inse hur oerhört misslyckad denna reklamfilm är. Man vill inte erkänna att ett stort antal vanliga medborgare blev dels förbannade på filmen eller ogillade den starkt.
2. Nej det är inte en storm i ett vattenglas. Budskapet är att nedvärdera Skandinavien, våran historia, kultur, traditioner och språk. Vet man inte vem man är samt känner inget värde i sin historia så är man lättare att byta ut och det blir lättare att normalisera den sjuka massinvandringen som bryter ner samhället. Kulturmarxism helt enkelt, rent ondskefullt. Nu är den ju kopplad till globalismen också vi ska alla vara rotlösa konsumenter.
Alla ni som försvarar filmen och gillar den är nyttiga idioter till globalisterna som blåser oss alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Något sådant har inte JAG påstått här i tråden. Alltså är det en halmgubbe att argumentera mot mig som om jag har sagt det. Förstår du?
Filmrecensioner är aldrig en exakt vetenskap. Jag tolkar inte filmen på samma sätt som du. Och jag är inte vänster på något sätt öht, så den halmgubben kan du också sluta med. Topic här är inte heller om någon "massinvandring" och filmen handlar inte om det. Filmen handlar om hur svenskar alltid har rest och tagit intryck från omvärlden och att det är bra att fortsätta med det. Och då flyga med SAS förstås, för det är ju deras reklam.
Tråkig retorik. Man kan alltså inte ha en annan uppfattning än du utan att vara nyttig idiot? Och det säger du i samma inlägg som du själv gnäller om att din sida ses som Rysslands nyttiga idioter??
Städa framför egen dörr innan du klagar om ordningen framför andras.
Som du ser vi andra lyfter fram att SAS hävdar initialt att det är en rysk trollarme och en liten klick högerextrema som kritiserat videon på youtube och sociala medier. För att lura mindre insatta att det inte finns någon allmän kritik i samhället, en dimridå.
Du hävdar att detta är en halmgubbe men det var ju SAS damage control och det är en lögn rakt igenom. Aftonbladet publicerar en artikel där man utelämnar information för att det ska se ut som att SAS talar sanning. Så SAS ljög och du sitter också och ljuger och hittar på. Du drar halmgubbe på allting, har du lärt dig ett nytt begrepp som ska användas i tid och otid?
Nu är det ju så att en majoritet av de som sett filmen tolkar den som en attack på Skandinavien och då betyder det ju ingenting om du inte begriper det efter år av hjärntvätt.
Syftet är att nedvärdera Skandinavien och ta ifrån oss stolthet och självkänsla så att globalisterna kan rulla in med massinvandring och mångkultur och göra alla till konsumenter, detta är inte min åsikt det är fakta och det har pågått i några årtionden i hela Europa förutom öst-Europa. Det handlar om att nedvärdera nationalstaten, nedvärdera kärnfamiljen, öppna gränser, en urspårad feminism, intersektionalitet m.m. Kan man hjärntvätta varje ny generation så är mycket vunnit och det har pågått i över 20 år i Sverige, nu kör dom även propaganda mot Trump i barnböcker. Får detta fortsätta så blir det Europas undergång. Som tur är så vaknar många ur detta när verkligheten är motsatsen till propagandan de fick i skolan. Detta är en konflikt mellan nationalister och globalister.
Du kan hävda vad du vill detta pågår oavsett om du begriper det eller inte. Det vi nu ser i Europa är en motkraft mot globalisterna och deras agenda. Kritiken mot den här reklamfilmen är en del av detta motstånd.
Jag kallar dig för en nyttig idiot för att du går globalisternas ärenden. Globalisternas agenda är verklig och propagandan är verklig, rysk trollarme är ett svepskäl och extremt överdrivet.
NGO:s och Soros agenda är dock högst verklig och den går ut på att få människor välvilligt inställda till massinvandring där små länder översköljs av invandrare som kraftigt påverkar demografin. NGO:s delar ut blad med information om hur man tar sig in i Sverige och Tyskland, vad man ska säga och hur man ska ljuga. Det har lyckats bra i Sverige men nu växer motståndet när många inser vad som håller på att hända. Se på demografin 32% av Sveriges befolkning är första eller andra generationen invandrare, en katastrof.
Det är en invasion som bryter sönder landet och förändrar det i grunden. Den etniskt svenska befolkningen betalar för att bli utbytt och utan den inget Sverige. Vårat kulturarv är då utplånat.
Att du inte begriper detta eller aktivt försöker dölja detta spelar ingen roll. Du är manipulerad vilket vi andra också är men vi förstår det ju iallafall.
Du har inte ett ben att stå på, game over.