2020-02-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ok. Ja, nej det står inte i media att han är polack, men spekulation om en östeuropé är väl i alla fall en av lågoddsarna baserat på beskrivning och vilka nationaliteter som vi har i Sverige.
Fast vit, brytande svenska och mörkt skägg säger inte speciellt mycket finns många länder i världen som skulle passa.
Citera
2020-02-18, 12:54
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emos20
Fast vit, brytande svenska och mörkt skägg säger inte speciellt mycket finns många länder i världen som skulle passa.
Det pekar åt vissa håll lite mer än andra i alla fall. Som sagt baserat på vilka nationaliteter som är vanliga i Sverige. En Sydafrikan vore en högoddsare i jämförelse, är du med?

Men det är dumt att låsa sig.
Citera
2020-02-18, 20:19
Medlem
Oavsett vad....en vidrig och horribel händelse. Känner med kvinnan och hennes anhöriga
Citera
2020-02-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry.Kruth
Nej. Nu tror man att tillvägagångssättet med att slå ner kvinnan har använts i en våldtäkt i Farsta 2019-11-25 och en i Alby 2020-01-17.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/serievaldtaktsmannen-jagas-for-grova-overfall/

Våldtäkten i Farsta 2019-11-25
(FB) Misstänkt våldtäkt i Farsta 20191125

Våldtäkten i Alby 2020-01-17 53 dagar efter den i Farsta
(FB) Alby; Misstänkt våldtäkt i skogsparti 2020-01-17

Våldtäkten i Flemmingsberg 2020-02-15 29 dagar efter den i Alby.

Platserna för våldtäkterna ligger inte så avsevärt långt från busslinje 172 och dess hållplatser, vilket jag har åskådliggjort på en karta tillsammans med busslinje 172 hela sträckning.
https://kartor.eniro.se/m/uvtfG

Sätter man en periodicitet om 28 dagar från den första våldtäkten i Farsta 25 november får man följde datum.

2019-11-25
2019-12-23 (finns en möjlig våldtäkt nära detta datum?)
2020-01-20 (3 dagars differens)
2020-02-17 (2 dagars differens)
2020-03-16

28 dar, tror du det är någon dåre som våldtar när frugan har mens?
Konstigare saker har för all del hänt, men vore det inte troligare med någon som spårar ur när pengar kommer på kontot?
Senast redigerad av gottmooos 2020-02-18 kl. 22:54.
Citera
2020-02-18, 22:49
Medlem
Om det är samma man i Alby, Flemingsberg och Farsta är det ganska stor spridning geografiskt.

Frågan är var han bor, då det är så pass spridda platser han i så fall gått runt och letat på.

Kan han bo längs buss 172, alla tre platser har hållplatser som ligger relativt nära. Är en bit att gå till Farsta iof, men var mitt på dagen, så han kan ha gått och letat länge.

Annars ligger ju Farsta samt Flemingsberg vid pendeln, då sticker Alby ut lite, även fast det är lätt att ta sig med buss från Flemingsberg till Alby.

Någon med idéer?
Citera
2020-02-18, 23:01
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasspamatte
Om det är samma man i Alby, Flemingsberg och Farsta är det ganska stor spridning geografiskt.

Frågan är var han bor, då det är så pass spridda platser han i så fall gått runt och letat på.

Kan han bo längs buss 172, alla tre platser har hållplatser som ligger relativt nära. Är en bit att gå till Farsta iof, men var mitt på dagen, så han kan ha gått och letat länge.

Annars ligger ju Farsta samt Flemingsberg vid pendeln, då sticker Alby ut lite, även fast det är lätt att ta sig med buss från Flemingsberg till Alby.

Någon med idéer?

Man kan väl stiga av bussen och ta tunnelbana en bit.
Citera
2020-02-19, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasspamatte

Någon med idéer?

Om det är samma person alla tre gånger så måste jag få säga att Polisen gjort ett uruselt jobb som låtit detta fortskrida.

Av det jag läst så har det varit brutala dåd i rätt så centrala platser och inte heller mitt i natten.

Hittar man personen innan polisen så lynchas han garanterat.
Citera
2020-02-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det pekar åt vissa håll lite mer än andra i alla fall. Som sagt baserat på vilka nationaliteter som är vanliga i Sverige. En Sydafrikan vore en högoddsare i jämförelse, är du med?

Men det är dumt att låsa sig.

Det är dumt i alla avseenden, då det är en helt godtycklig gissning på en etnicitet bland enormt många andra som är inte värst mindre förekommande, samt den bortser även helt från våldtäktsbenägenheten hos olika grupper. Totalt efterblivet är nog snarare det uttryck jag skulle använda.
Citera
2020-02-19, 10:46
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Det är dumt i alla avseenden, då det är en helt godtycklig gissning på en etnicitet bland enormt många andra som är inte värst mindre förekommande, samt den bortser även helt från våldtäktsbenägenheten hos olika grupper. Totalt efterblivet är nog snarare det uttryck jag skulle använda.
Nej inte totalt efterblivet, nu tar du i. Gissningar baserat på rimligheter och troligheter och uppgifter i media hittar du i de flesta trådar, men sen är det ju inte vi här som bedriver själva utredningen lyckligtvis.
Citera
2020-02-21, 13:06
Medlem
Naffe1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ändå lite skumt med tanke på att tingsrätt, polis, häkte mm ligger alldeles bredvid, det är mycket "säkerhets/rättspersonal" i området...

Stoppar inte tyvärr, det va ett äckel som våldtog en kvinnlig präst inne på Hall för inte så länge sedan.
Citera
2020-02-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Konstigare saker har för all del hänt, men vore det inte troligare med någon som spårar ur när pengar kommer på kontot?

Muslimer bör väl inte ha sex vid mens? Å andra sidan brukar inte överfallsvåldtäkter bero på kåthet eller polacker konvertera. Kan vara en muslim från Balkan eller gamla Sovjet Kanske en riktigt psycho undermedveten handling detta med 28 dagar...?
Citera
2020-02-21, 18:29
Medlem
Harry.Kruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos

28 dagar är väl samma periodicitet som för månens faser. Det har hänt förut att mord ökar när det är fullmåne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in