2020-02-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vill se Sanders vs. Trump. Det fick jag inte förra gången. Jag tror att det skulle bli en intressant drabbning.
Om Trump vinner, blir det Bernie 2024 då?
Citera
2020-02-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw

Kan aldrig tänka mig han rent fysiskt kommer klara av en ny runda kampanjande om 4 år, det lär vara nu eller aldrig för honom
Citera
2020-02-18, 21:43
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Bernies rally i Tacoma tycks vara jävligt talande för hans gräsrotsrörelse https://twitter.com/bern_identity/status/1229666461062295553

Ska vara 17 tusen pers

Jag synar dina 17K i Tacoma och höjer med... Tja, valfritt Trump-rally. Ta på ögonbindel, peka på random delstat och oddsen är goda att du hittar en betydligt högre siffra. På tal om gräsrotsrörelser.
Citera
2020-02-18, 21:59
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Jag synar dina 17K i Tacoma och höjer med... Tja, valfritt Trump-rally. Ta på ögonbindel, peka på random delstat och oddsen är goda att du hittar en betydligt högre siffra. På tal om gräsrotsrörelser.

Senast i New Hampshire sa Trump att det var 40-50 tusen på ett ställe som tog under 12 000. Så bara för att han säger "det kom 50k" så behöver det ju inte vara sant

Hans rally i Hershey var på ca 10 tusen med "hundratals som inte kom in", vi kan väl avrunda till 11 000

Under 2016 så det ut såhär https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_rallies_for_the_2016_Donald_Trump_presiden tial_campaign

Han kom upp i 29k en gång, 20k tre gånger men det verkar som att medianen är på ca 7k

Du har absolut rätt i att Trump har en stor gräsrotsrörelse, den största Republikanerna haft på mycket länge, men att få det att verka som att han på vilken dag som helst och var som helst kan slå Bernies siffror är rätt tramsigt
Citera
2020-02-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Kan aldrig tänka mig han rent fysiskt kommer klara av en ny runda kampanjande om 4 år, det lär vara nu eller aldrig för honom
Äldsta presidenten genom tiderna är Trump. Han var 70 år när han började.

Sanders skulle vara 79 år. Är nästan oförskämt att tycka att man är en lämplig president när man redan passerat förväntad livslängd för en amerikansk man.
Citera
2020-02-18, 22:09
Medlem
Citat:

Sanders skulle vara 79 år. Är nästan oförskämt att tycka att man är en lämplig president när man redan passerat förväntad livslängd för en amerikansk man.

Japp Trump är gammal han med, ändrar inte situationen för Sanders

Känns inte rimligt med så pass gamla att ha en sådan position, valet av VP blir desto viktigare
Citera
2020-02-18, 22:19
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:

Han kör nog på tills han dör, sedan stoppar hans fans upp honom och fortsätter kampanja, Weekend at Bernies style.
Citera
2020-02-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Japp Trump är gammal han med, ändrar inte situationen för Sanders

Känns inte rimligt med så pass gamla att ha en sådan position, valet av VP blir desto viktigare
Gäller att han väljer en livskraftig VP, ja. Annars blir presidentposten plötsligt inom räckhåll för Nancy Pelosi, som nästa i successionsordningen. Det skulle vara nåt.

Kommer bli krig om att få posten som VP, om Sanders vinner. Det är väl typ en på fyra att man avslutar mandatperioden som president.
Senast redigerad av aw 2020-02-18 kl. 22:25.
Citera
2020-02-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Han kör nog på tills han dör, sedan stoppar hans fans upp honom och fortsätter kampanja, Weekend at Bernies style.
Det fanns ju faktiskt en rulle på 80-talet som hette ”Länge leve Bernie”, som handlade om att några knuffade runt på sin döda kompis som hette Bernie.

Det kanske kan bli verklighet.
Citera
2020-02-18, 22:24
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania

Det är så vänstermupparna rullar. Lenin trillade av pinnen nästan 100 år sedan, men vad jag vet ligger hans mumie alltjämt i givakt så rättrogna kommunister kan vallfärda och dyrka den gamle slaktaren.
Citera
2020-02-18, 22:31
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Det fanns ju faktiskt en rulle på 80-talet som hette ”Länge leve Bernie”, som handlade om att några knuffade runt på sin döda kompis som hette Bernie.

Det kanske kan bli verklighet.

Japp, precis den jag syfta på

Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Det är så vänstermupparna rullar. Lenin trillade av pinnen nästan 100 år sedan, men vad jag vet ligger hans mumie alltjämt i givakt så rättrogna kommunister kan vallfärda och dyrka den gamle slaktaren.

Ja, det kunde ju vara ett alternativ till det presidentiella porträttet som görs på varje president efter de suttit sina år.
Citera
2020-02-18, 22:34
Medlem
Hogdals avatar
Citat:

Nej det stämmer inte. Reagan var nästan 78 när han slutade. Trump är 73.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in