2020-02-18, 21:50
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Låter ju helt otroligt.
Även om han visste att Palme var på biografen så hade han ingen aning om att paret Palme skulle komma gåendes där. Han stämplar ut 23:19 och går ner till receptionen där han blir pratandes med Henry Olofsson från Securitas ett par minuter. Han hamnar bakom Palme av en slump. Samtidigt samboparet Palme dividera om vilken väg dem ska ta hem så står Stig och pratar med Henry.
Om Stig sköt Palme innebär detta att han har en revolver på sig och hamnar bakom Palme av en slump, han uppmärksammar att Palme är framför honom och skjuter honom på impuls.
Känns inte så trovärdigt !!! Eller hur ??

Jo det är därför det varit så svårutrett; en ensam dåre och en stor dos slump.
Hur fan utreder/backtrackar man slumpen? Det gör man inte!

Rent spontant verkar det som att det rör sig om SE.
Troligtvis har man mordvapen och ev teknisk bevisning tex dna-spår på Palmes rock.
Men men.. den som lever får se!
Citera
2020-02-18, 21:51
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Kyligt att vittna i rättegången mot Christer Pettersson isåfall. Men tror de hittat mordvapnet hos SEs vän därav denna utveckling.
Ja, mindre än så kan ju inte komma ifråga. Mordvapen +vittnessmål.

Jag gissar dock att det handlar om någon form av försöksballong.
Citera
2020-02-18, 21:55
Medlem
Jag tycker det är underligt att Lisbeth Palme säger att det "lät som några ungar som leker med smällare" (och är precis på väg att säga det till Olof när hon ser honom falla ihop).

Att avfyra en pistol är det högsta ljud jag hört, man blir lomhörd och det ringer i öronen.
Mördaren ska ha varit strax bakom dem dessutom!

Är lisbeth Palme halvt döv eller vad är det med kärringen?
Citera
2020-02-18, 21:56
Medlem
Man säger man ska presentera vem som är ansvarig för mordet, man säger inte att man ska presentera en gärningsman.
Kan man dra några slutsatser av det eller övertolkar jag bara ordvalet.
Citera
2020-02-18, 21:59
Medlem
Stig E skall varit det tredje vittnet som var på plats efter Olof Palme var skjuten.
Han ska varit med och lagt Palme i framstupa sidoläge. Skall ha skjutit Palme först och sedan sprungit iväg (Lisbeth Palme såg GM springa iväg) några sekunder för att sedan kommit tillbaka??
Citera
2020-02-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Aktuellt var lite bättre med Sven-Erik Alhem som förklarade hur osannolikt att det är åtal mot en levande GM som avses.

Helt rätt att Jan Guillou haft många olika grupper att se upp till, terroristerna i PFLP inte att förglömma.

Veckans brott hade en utmärkt möjlighet att fråga Ingvar Carlsson om dennes satsning på Hans Holmer och Ebbe Carlsson som MOP-utredare. Men den försvann i hanteringen.

För mig är spekulationerna underhållande. De hör men lyssnar inte. Han säger väcka åtal eller lägga ned då det ej kan hålla för åtal och då presentera sin uppfattning och inget av de alternativen har med SE att göra alls. Där snubblar de. Tror ni att han släppte sin övertygelse om en begränsad konspiration så lätt...
Citera
2020-02-18, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Döda män som förekommit i utredningen:
Sigge C
SE
CA
CP
LIS
Bombmannen
HH
AE
Ö
Fan
Hans moster

Jag tror KP:s lösning innefattar nån av dessa
SE 60% risk
CA 30% chans.
Annan 10% mardröm

Du glömde en annan intressant döing som var het i utredningen:Polisman G=Tomas Flyckt/(Karlsson)
Citera
2020-02-18, 22:03
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crasch
Tror det spelas in mitt på dagen. Således valde SVT förmodligen att publicera denna nyhet efter att dom visste att tv4 redan spelat in dagens brottsjournalen.

Jag vet att det spelas in tidigare på dagen men du har nog rätt.
SVT vill såklart runda sin främsta konkurrent till veckans brott.
Citera
2020-02-18, 22:04
Medlem
mjohan84s avatar
Åklagaren och numera advokaten ovh veckans brott var övertygad om att det rörde sig om en levande person då palme-åklagaren pratade som han gjorde

Hon trodde att man inväntar något bevis eller liknande
Citera
2020-02-18, 22:09
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Åklagaren och numera advokaten ovh veckans brott var övertygad om att det rörde sig om en levande person då palme-åklagaren pratade som han gjorde

Hon trodde att man inväntar något bevis eller liknande

Vore ju tjänstefel att gå ut i Veckans brott under sådana omständigheter.
Citera
Medlem
Mrflinks avatar
Palmeutredningen kommer att lägga skulden på Skandiamannen.
Detta gör man för att få ett avslut, då man inte har några idéer eller spår på vem det kan vara. Jävligt lätt och fegt att beskylla en död.
Inte så troligt att en halv alkis skjuter Palme 50 meter från sin arbetsplats. Dagen innan man ska åka på semester till Sälen.
Hela det här jippot med Palme mordet borde ha lagts ner 10 år efter hans död.
Har man inte tagit någon då och inte har några spår eller DNA från mördaren så är det dags att lägga av.
Den här cirkusen har kostat kopiösa summor.
Bättre att erkänna att man inte klarade av att lösa mordet.
Citera
Medlem
Jag tror personligen att de anser sig ha en gärningsman men att personen inte går att åtala.
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Man säger man ska presentera vem som är ansvarig för mordet, man säger inte att man ska presentera en gärningsman.
Kan man dra några slutsatser av det eller övertolkar jag bara ordvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in