Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Förstår jag dig rätt att du litar mer på politiker än experter?
Sen är det väl ganska bra att informationen som släpps ut kommer från ett ställe. Annars riskerar man en massa rykten.
Jag tror inte på dina siffror då genomsnittet per vecka 2019 var cirka 60 000 turister inte 100 000+
Jag fattar faktiskt inte hur du kan bo i Thailand. Om det är så dåligt.
Ytterligare ett plattityd inlägg från dej med din låtsas fråga. TH har många goda sidor mot andra länder men därför tror jag inte på vad myndigheterna säger om turistlivet i TH och virusbekämpningen. Vi vet hur de bekämpar alla dödsolycker på vägarna med ett "no problem, vi skall informera".
Det är ökänt här att regeringen mörkar allt som du inte kan le åt för att casha hem dina pengar medan du sitter i S och drömmer om din kommande pensionering här. Det är viruset och dess spridning vi skriver om här samt att TH är en språngbräda till S och spec nu vid sportloven.
Här kommer ett klipp från mitt inlägg 8 feb om antal kineser som kommer till TH. Du som gillar länkar kan bara söka och kineserna festar omkring i grupp så undvik.
There are currently more than 100,000 Chinese tourists and long-stayers in Thailand, including 2,038 who came from the Chinese city of Wuhan, the epicentre of the coronavirus outbreak, and 91,688 from Guangzhou, which is close to Wuhan, Pol Lt-Gen Sompong Chingduang, Commissioner of Thailand’s Immigration Bureau told a news conference today.
Om du tror att han ökar antalet hitresta kineser eller du inte vet vad "current" betyder kan du väl googla. Du fångades igen med PK-byxorna neddragna, min hoppfulla thaikompis.
Folk gör allt för att serva med ett leende och det är skönt för en frusen svensk och i övrigt är TH oftast underbart i jmf med andra länder. Dock bara 50% kvar av det underbara i jmf med år 2000, men det räcker än så länge. Jag ser dock inte det komma som fanns i överflöd år 2000 när TH fick sin gloria påsatt, men det får duga trots den stora skillnade nu i kursen och det allmänna prisläget som leder till en hets som inte fanns tidigare hos folket.
Personal till att hålla rent är ett minne blott nu skall allt dra in pengar så alla sofforna försvann. Paraplydrinkar behövs och finns så ingen ko på isen mer än viruset bland alla kineser som finns här.
Undvik därför turistansamlingar, taxi, båt, buss och tåg samt tvätta dina händer med en spritlösning men inte paraplyet. Låt bli näspetet och ögongnugget samt skratta mycket när du är vaken och ta med några små spritflaskor från S då de kan vara slut här.
Helst stanna kvar där du är vilket kanske hjälper både miljön och dej. TH kommer att finnas kvar väntande på dej och då med en virus situation mer under kontroll, tror jag på.