2020-02-18, 10:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissungen49
Tar bort mitt svar. Återgår till att läsa andras inlägg .... Så kan vi vänta på att dom med titel går ut med allting.

Fortsätt att skriva i tråden. Det är tråkigt att folk som har viss kännedom/har hört saker ska bli bortjagade från tråden. Det är flera som har hört att flickan var "blodig" och låg i plastpåse så det är nog mycket sannolikt att så är fallet.
Citera
2020-02-18, 11:16
Medlem
MenVadVetJags avatar
När man är häktad har man rätt till alla mediciner man har utskrivet. Läkarna på/via häktet kan sänka doser något, eller dosera om för uttrappning, men du har rätt till dina mediciner.
Så beroende på vad man har utskrivet, så finns det möjlighet att samla på sig för att ta livet av sig, antingen i mängd och/eller i kombination.
Citera
2020-02-18, 11:18
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
När man är häktad har man rätt till alla mediciner man har utskrivet. Läkarna på/via häktet kan sänka doser något, eller dosera om för uttrappning, men du har rätt till dina mediciner.
Så beroende på vad man har utskrivet, så finns det möjlighet att samla på sig för att ta livet av sig, antingen i mängd och/eller i kombination.

Om man har ett missbruk av opiater, men inte substitionsbehandling, kan man få det i häktet då, eller är det avtändning som gäller?
Citera
2020-02-18, 11:24
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Om man har ett missbruk av opiater, men inte substitionsbehandling, kan man få det i häktet då, eller är det avtändning som gäller?

Grovt och långvarigt alkoholmissbruk, benzo, ghb och metadon kan du få det på, eftersom det finns en risk att dö av avtändningen. Men inte så att du mår bra, utan så blodtrycket ligger på en ofarlig nivå.
Övrigt får man nog bara tända av på.
Citera
2020-02-18, 11:36
Medlem
[quote=Fourhundredstrokes|70320056]Håller med. Jag vet hur det är för anhöriga att oroa sig för att det snart är utsläpp. Det är en jäkla stress.[/QUOTE
Inte minst socialen kommer att ha det tufft framöver. Så vitt jag minns finns ett litet barn kvar i familjen, och några modiga människor har väl blivit familjehem för det barnet. Blir mamman dömd så vill hon säkert ha umgängesrätt med barnet. Och det kommer hon säkert att få. När hon blir frisläppt så börjar väl karusellen om, dvs. då vill hon ha hem sitt barn. Och då får olika juridiska pannor läggas i djupa veck för att besluta om den saken. Blir hon inte dömd så vill hon nog ha hem barnet genast. Föräldrarätten är stark i Sverige.
Citera
2020-02-18, 11:39
Medlem
[quote=skrakan|70320729]
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Håller med. Jag vet hur det är för anhöriga att oroa sig för att det snart är utsläpp. Det är en jäkla stress.[/QUOTE
Inte minst socialen kommer att ha det tufft framöver. Så vitt jag minns finns ett litet barn kvar i familjen, och några modiga människor har väl blivit familjehem för det barnet. Blir mamman dömd så vill hon säkert ha umgängesrätt med barnet. Och det kommer hon säkert att få. När hon blir frisläppt så börjar väl karusellen om, dvs. då vill hon ha hem sitt barn. Och då får olika juridiska pannor läggas i djupa veck för att besluta om den saken. Blir hon inte dömd så vill hon nog ha hem barnet genast. Föräldrarätten är stark i Sverige.
Jag tror att även om hon kommer ut om 10 år så är det säkert utsiktslöst för henne att få tillbaka sitt barn. Jag tror nog t o m förvaltningsrätten kommer ha i minne vad som hände förra gången hon fick tillbaka sitt barn.
Citera
2020-02-18, 12:25
Medlem
[quote=Picasso2|70320758]
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Jag tror att även om hon kommer ut om 10 år så är det säkert utsiktslöst för henne att få tillbaka sitt barn. Jag tror nog t o m förvaltningsrätten kommer ha i minne vad som hände förra gången hon fick tillbaka sitt barn.
Ja, 10 år är en för lång tid för att hon ska ha någon möjlighet att få hem barnet. Dessutom kan barnets vilja spela en stor roll.
Men om hon skulle få ett kortare straff eller bli frikänd?
Citera
2020-02-18, 12:40
Medlem
Postat av skrakan:
Citat:
Ja, 10 år är en för lång tid för att hon ska ha någon möjlighet att få hem barnet. Dessutom kan barnets vilja spela en stor roll.
Men om hon skulle få ett kortare straff eller bli frikänd?
Klipper ur ditt svar då citatet var trasigt:

Frikänd blir hon nog inte, men vem vet vad som kommit fram under häktningstiden och vid förhör. OM hon blir frikänd - och kräver sitt barn tillbaka - så kanske hon får det om nu gärningsmannen är död. Visar det sig att hon ändå har minsta lilla med flickans död att göra, så hade åtminstone inte jag som domare i förvaltningsrätten ens funderat en sekund på ett nekande. Här är det barnets väl och ve som gäller - och jag tror inte de tar samma risk denna gång. Varenda barn hon föder i framtiden bör omhändertas.
Citera
2020-02-18, 12:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Postat av skrakan:

Klipper ur ditt svar då citatet var trasigt:

Frikänd blir hon nog inte, men vem vet vad som kommit fram under häktningstiden och vid förhör. OM hon blir frikänd - och kräver sitt barn tillbaka - så kanske hon får det om nu gärningsmannen är död. Visar det sig att hon ändå har minsta lilla med flickans död att göra, så hade åtminstone inte jag som domare i förvaltningsrätten ens funderat en sekund på ett nekande. Här är det barnets väl och ve som gäller - och jag tror inte de tar samma risk denna gång. Varenda barn hon föder i framtiden bör omhändertas.

Om det endast är P som är skyldig till flickans död så är det märkligt att inte mamman kontaktade 112 på direkten. Eller kan hon ha avstått pga rädsla för P?
Citera
2020-02-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om det endast är P som är skyldig till flickans död så är det märkligt att inte mamman kontaktade 112 på direkten. Eller kan hon ha avstått pga rädsla för P?
Så kan det ju vara. Hon kan ha blivit hotad. Han ville inte in i fängelse "vi gömmer barnet - ingen behöver veta". Och hon teg av rädsla.

Jag har ju ingen aning. Jag tror hon är skyldig hon också. Får se vad hon har att förtälja i en förhandling. Nu borde hon ju vara både nykter och drogfri.
Citera
2020-02-18, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Någon ursäkt hävdades:
”Men det finns redovisade skäl till att det tagit tid, säger Per Oehme.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWgeW3/foraldrar-misstanks-for-vallande-till-3-arings-dod
Citera
2020-02-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Någon ursäkt hävdades:
”Men det finns redovisade skäl till att det tagit tid, säger Per Oehme.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWgeW3/foraldrar-misstanks-for-vallande-till-3-arings-dod

Undrar vad det finns för anledning att låta sin 3 åriga dotter ligga under en säng en tid innan man ringer 112.. för mig finns det ingen som helst anledning till det, hon brydde sig dessvärre nog inte alls om den lilla flickan. Någon som vet varför de ens ville ha flickan tillbaka? Pengar skulle jag gissa det handlar om eller någon sjuk sadistisk anledning att ha någon att plåga, finns ju folk som njuter av sånt.. Nej fy fan stackars lilla flicka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in