2020-02-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är med stor sannolikhet så, att dessa mycket hotfulla imaginärt skapade Mollgor, vilka plötsligt steg ner på jorden från planeten Yoda och intog området i Hjärsta, var ett av St*fan Davidss*n:s villospår ... för att sålunda vilseleda polisen och för att sålunda dra uppmärksamheten ifrån sig själv ... men, det är inte alltid det går som man ifrån början hade tänkt sig.

Mvh/ @JokerMannen

Ja han är definitivt inte översmart 😂
Citera
2020-02-17, 11:19
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är det något fel på länken? Åtminstone kommer inte jag in i den. Men tror dig på ditt ord.
Bild på SDs ben 10 maj -18:
Citera
2020-02-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Bild på SDs ben 10 maj -18:
Tack! Inte minsta lilla skråma på den bilden i alla fall.
Citera
2020-02-17, 11:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är väldigt intressant. Sen kan det ju vara så att åklagaren övertolkar en hel del. Det blir väldigt spännande att se hur domare och nämndemän kommer ha resonerat efter förhandlingen. 20 dagars förhandling, det är en hel månad som avsätts. För domen får vi förhoppningsvis ut digitalt.
20 dagars förhandling kanske var en bedömning utifrån att det var så många åklagarvittnen. Sedan skulle väl försvaret komma in med sin bevisuppgift också nu i veckan, och då kanske det visar sig att de har lika många vittnen som åklagaren? I så fall kan det ju behövas betydligt längre tid.
Citera
2020-02-17, 11:21
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Nej, inte ens vid uppförstoring.
Citera
2020-02-17, 11:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Jo, på vänster ben ser jag ett sår
Citera
Medlem
Det är alltså innan mordet på Le*na som SD har haft tankar på att döda någon.
Jag undrar när i tid som JG vittnar om detta?
Varken JG eller Han*na kan komma och påstå i en efterkonstruktion att de inte misstänkte SD för mordet på Le*na.
Hade han inte blivit anhållen så hade vi nog sett en potentiell seriemördare gå lös då
alla äckliga bilder på mosade djur avslöjar honom.

Messengerkonversation mellan Len*a Wess*tröm och K*enneth Joh*ansson
(protokollbilaga Facebook Messenger sid 2317, sid 2528, sid 2614-2611, sid
2657-2655 och sid 2672-2670) utvisande dels hur Ste*fan David*sson efter att
hans otrohet avslöjats fortsätter relationen både med sin fru och med Le*na
Wess*tröm, hur Le*na Wess*tröms och Ste*fan David*ssons relation förändras efter
avslöjandet samt Ste*fan David*ssons tidigare tankar på att döda annan person
till styrkande av att det funnits ett motiv för Ste*fan David*sson att döda Le*na
Wess*tröm samt att Ste*fan David*sson är gärningsman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
20 dagars förhandling kanske var en bedömning utifrån att det var så många åklagarvittnen. Sedan skulle väl försvaret komma in med sin bevisuppgift också nu i veckan, och då kanske det visar sig att de har lika många vittnen som åklagaren? I så fall kan det ju behövas betydligt längre tid.
Jag tror schemaläggningen lagts utifrån advokatens vittnen också. Flera av vittnesmålen kanske tar 5-10 minuter endast. jag hoppas verkligen att vi har en tidning som bevakar rättegången i liverapportering - och inte bakom betalvägg.
Citera
2020-02-17, 11:27
Medlem
Citat:
Jag tror schemaläggningen lagts utifrån advokatens vittnen också. Flera av vittnesmålen kanske tar 5-10 minuter endast. jag hoppas verkligen att vi har en tidning som bevakar rättegången i liverapportering - och inte bakom betalvägg.

Kanske Rättegången på Youtube övervakar. Kan någon skicka iväg en förfrågan då jag själv vill hålla på min sekretess
Citera
2020-02-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eftersom SD kan antas ha varit vaken hela natten och undanröjt spår, så kan han tillfälligt tappat kontrollen över vilka ord som slank ur hans mun när han talade med sin chef (som också heter Stef*n). Uppenbarligen har han iaf sagt något som chefen reagerat över och som åklagaren anser styrker att han är GM.

Efter att mycket troligen ha utfört en brutal och hänsynslös dödsmisshandel, speciellt när det handlat om en person som man stått nära, då finns ingen möjlighet till varken avkoppling eller sömn, sedan krävs en oerhörd tanke-energi för att försöka tvätta bort alla omständigheter som kan dra polisens uppmärksamhet till sig, när sedan hjärnan börjar att urlakas uppstår ett virrvarr som gör att personen tappar bort sin koncentrations-förmåga och då är det lätt till att saker och ting slinter, vilket och vilka lätt kan uppmärksammas av andra, det vill säga, när något faller ur ramen reagerar man direkt ... kanske St*fan Davidss*n:s Chef gjorde det?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-17, 11:32
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Jo, på vänster ben ser jag ett sår
På utsidan ett sår, fast under läkning.
Här en något suddig bild från dagens utflykt:
Citera
2020-02-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Kanske Rättegången på Youtube övervakar. Kan någon skicka iväg en förfrågan då jag själv vill hålla på min sekretess
Där är det ljudfiler som släpps så vitt jag förstår. Efter rättegången. Jag tänker direktrapportering i realtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in