2020-02-17, 03:17
Medlem
Grollarens avatar
Det står att Kina ändrar gårdagens rapport när de släpper en ny. Alltså korrigerar med ganska stora siffror nedåt. Kan någon förklara vad som menas? Jag har inte hängt med på det?
Varje dag tydligen?
Citera
2020-02-17, 03:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det står att Kina ändrar gårdagens rapport när de släpper en ny. Alltså korrigerar med ganska stora siffror nedåt. Kan någon förklara vad som menas? Jag har inte hängt med på det?
Varje dag tydligen?

Personal på krematorier har tydligen vittnat om att de jobbar dygnet runt och alla ugnar är fulla konstant och har varit sedan 23 Januari. Dessutom att 61% av de döda har dött hemma, inte på sjukhus.

Det är mycket möjligt att den dödsstatistik vi får officiellt bara innehåller 39% av de verkligt döda av viruset. Hon vill dock påpeka att de som dött naturliga dödar oxå är inräknade i de 61%:en, vilket kan motsvara uppåt 20% av den siffran uppskattningsvis.
Citera
2020-02-17, 03:30
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Personal på krematorier har tydligen vittnat om att de jobbar dygner runt och alla ugnar är fulla konstant och har varit sedan 23 Januari. Dessutom att 61% av de döda har dött hemma, inte på sjukhus.

Det är mycket möjligt att den dödsstatistik vi får officiellt bara innehåller 39% av de verkligt döda av viruset. Hon vill dock påpeka att de som dött naturliga dödar oxå är inräknade i de 61%:en, vilket kan motsvara uppåt 20% av den siffran uppskattningsvis.

Vem hon??
Jag läste det på en chatt jag hänger på...
Ja, jo jag går väl på beräkningarna istället, de är mer korrekta. Men detta med ändringar alltså korrigeringar som sker i de officiella rapporterna har gått mig fullständigt förbi. Jag fattar inte vad som menas med det heller, då jag inte kan se själva ändringarna???

"Correction daily reports" ??
Senast redigerad av Grollaren 2020-02-17 kl. 03:34.
Citera
2020-02-17, 03:40
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vem hon??
Jag läste det på en chatt jag hänger på...
Ja, jo jag går väl på beräkningarna istället, de är mer korrekta. Men detta med ändringar alltså korrigeringar som sker i de officiella rapporterna har gått mig fullständigt förbi. Jag fattar inte vad som menas med det heller, då jag inte kan se själva ändringarna???

Här kan du se vittnesmål från arbetarna själva att de som dör hemma av viruset inte räknas in i statistiken. (0:41)

https://www.youtube.com/watch?v=urlZ2AJkgzo&has_verified=1

Här kan du höra henne erkänna att 61% dör hemma.

https://www.youtube.com/watch?v=sOMhpua8C3g

Utifrån detta kan man lätt räkna ut att det antagligen är över 3000 som verkligen dött, och att kina därför aktivt försöker få ner dödstalet för att hindra paniken. Därför tar de antagligen oxå bort ännu fler döda ur statistiken dagen efter ifrån föregående dag av samma anledning, de ändrar t.ex till att vissa "visade sig" ha dött naturligt, eller ha dött av en "vanlig" influensa. Räkna ut resten själv.
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-02-17 kl. 03:43.
Citera
2020-02-17, 03:42
Medlem
Sunimods avatar
Ska vi acceptera att de gång på gång sprider virus som gör folk sjuka, allvarligt sjuka eller dör?

Att tycka det gör inget för det är bara äldre och sjuka som dör är helt åt helvete.

SARS, svininfluensan, Hongkong, och nu Wuhan skiten mm samtiden vanliga årligen återkommande influensan.
En katastrof.

Ni yngre friska kan knappast vara lyckliga för troligen har ni äldre föräldrar och släktingar som riskerar att avlida av denna skit.

Blir grymt förbannad på att hela världen inte reagerar på detta. Ska vi fortsätta ha det så här?

Denna gång kanske det går hantera men nästa gång kanske ett supervirus som plockar större delen av jordens befolkning.
Citera
2020-02-17, 03:46
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ska vi acceptera att de gång på gång sprider virus som gör folk sjuka, allvarligt sjuka eller dör?

Innan man börjar kasta bajs så borde man väl åtminstone ta reda på varifrån viruset kommer. Det finns mycket som tyder på att detta är ett biovapen, samt att det är planterat av utomstående krafter. Det finns inget definitivt som pekar på att det kommer varken från djur eller Kina själva än.

Bara teorier. Här t.ex

https://medium.com/@BigPun/americans-will-probably-be-spared-the-worst-of-corona-virus-888c76909058
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-02-17 kl. 03:49.
Citera
2020-02-17, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod

Att tycka det gör inget för det är bara äldre och sjuka som dör är helt åt helvete.

SARS, svininfluensan, Hongkong, och nu Wuhan skiten mm samtiden vanliga årligen återkommande influensan.
En katastrof.

Ni yngre friska kan knappast vara lyckliga för troligen har ni äldre föräldrar och släktingar som riskerar att avlida av denna skit.

Blir grymt förbannad på att hela världen inte reagerar på detta. Ska vi fortsätta ha det så här?

Denna gång kanske det går hantera men nästa gång kanske ett supervirus som plockar större delen av jordens befolkning.
Det är inte frågan om det kommer en allvarlig pandemi. Det är fråga om när.

Vi kanske inte accepterar att en stor del av mänskligheten kommer att dö då men vad tycker du att vi ska göra utöver det som redan görs?
Citera
2020-02-17, 03:47
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Här kan du se vittnesmål från arbetarna själva att de som dör hemma av viruset inte räknas in i statistiken. (0:41)

https://www.youtube.com/watch?v=urlZ2AJkgzo&has_verified=1

Här kan du höra henne erkänna att 61% dör hemma.

https://www.youtube.com/watch?v=sOMhpua8C3g

Ja men det vet jag redan.
För att veta hur många som är smittade/döda, finns det beräkningar för det som jag läser

Jag följer mest Kinas siffror som lite information om tendenser. Därför undrar jag över detta.
Citera
2020-02-17, 04:21
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Är det Westerdam som avses? Det där med PM hade jag missat helt!

Det kan visa sig att de var naiva och tog emot coronan med öppna armar, den tanken landar lite väl nära hemmaplan. Vår beredskap är dock god.

Tror pm här i Kambodja ville att allt skulle gå bra för att stärka sin position att det inte är något att oroa sig för. Då ser det bra ut för honom att vara den enda som vågar ta emot skeppet och alla visar sig vara friska.

Verkar kanske bli magplask istället.
Citera
2020-02-17, 04:25
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Personal på krematorier har tydligen vittnat om att de jobbar dygnet runt och alla ugnar är fulla konstant och har varit sedan 23 Januari. Dessutom att 61% av de döda har dött hemma, inte på sjukhus.

Varför har vi 3 döda på 693 smittade utanför Kina då? Det är mindre än 0.43% dödlighet. 122 har tillfrisknat än så länge. Det är 17.60% och ökar hela tiden snabbare än dödssiffran. Alltså kan dödligheten till och med bli lägre än 0.43% utanför Kina.

Jag tippar på 0.3% dödlighet i väst, och 66% av den lilla delen är kroniskt sjuka/äldre. 0.1% risk att dö för en frisk och ung person.

Om det vill sig riktigt illa dör 15.000 svenskar av viruset under loppet av några år.
Senast redigerad av Roskors 2020-02-17 kl. 04:34.
Citera
2020-02-17, 04:33
Medlem
Citat:
Innan man börjar kasta bajs så borde man väl åtminstone ta reda på varifrån viruset kommer. Det finns mycket som tyder på att detta är ett biovapen, samt att det är planterat av utomstående krafter. Det finns inget definitivt som pekar på att det kommer varken från djur eller Kina själva än.

Bara teorier. Här t.ex

https://medium.com/@BigPun/americans-will-probably-be-spared-the-worst-of-corona-virus-888c76909058
Vad tyder på att det här viruset är konstruerat?
Citera
2020-02-17, 04:43
Medlem
Roskorss avatar
Uppdatering av statistik kring döda/critical/serious utanför Kina.

Av totalt 693 smittade:

Döda: 3 (0.43%)
Critical: 5 (0.72%)
Serious: 14 (2.02%)

Recovered: 120 (17.32)

Observera att jag ej räknar med HK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem