2020-02-16, 12:46
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
?
SAS tar verkligen hand om sina resenärer. Jag blev inte Guld förräns helt nyligen men har alltid tyckt att SAS-personalen gör ett riktigt bra arbete.

Att man kan slippa rasister i kabinen gör det ännu mer relevant att välja SAS när man måste flyga.

Vem vill flyga med rasistäcklet Jomshof?

Kan du förklara varför man blir rasist bara för att man tycker att den här reklamfilmen är dålig då den försöker förneka Skandinavisk kultur?
Det verkar inte krävas någonting för att man ska bli kallad rasist.
Går du alltid runt och skriker rasist till folk?
Misshandlar du folk på stan också som du tycker tittar snett på dig?
Citera
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
De flesta inslag vi ser i skandinaviskt samhälle har sina rötter i utlandet. Jag vill inte vara den som ger er en dos av sanning men vikingar var ju rena barbarer. Det är något jag märker i Svenskar även i dag, enda skillnaden är att man lyckats tillskanska sig välfärd på andras bekostnad.

Berätta mer om hur vi svenskar lyckats att tillskansa oss välfärd på annans bekostnad.
Citera
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det går nog inte så fort. Men om man läser på Avanzas aktieforum, i SAS-tråden, så är det inte många som är glada över filmen direkt.

Ja, någon tendens får vi se först i morgon.
Citera
2020-02-16, 12:49
Medlem
Citat:
Att slippa riksäcklet Jomshof i kabinen är det bästa argumentet att välja SAS som flygbolag.

Tack SAS!

Jag gillar också er service i Loungen!

Hur många gånger har man inte kommit lite för tidigt till flygplatsen och kunnat koppla av i loungen med ett glas vin eller en öl varhelst i världen man befunnit sig?

Självklart helt utan kostnad så ni som aldrig varit i loungen kan fatta vad det handlar om.

SAS är ett av världens coolaste flygbolag! (Se bara till att bli Guld!)

Rasisttöntarna kan sitta hemma och hata. SAS får betalt av de som sitter på planet inte av de som sitter och hatar i en källare!

Men have your field day! Sista skrattet kommer från SAS.

Du är bara för mycket!
Genomskådar dig något fruktansvärt just nu.

Du försöker hetsa och skriva för att driva på ett hat just nu! Varför vill du reta upp läsare i tråden, vad är ditt motiv?
Citera
2020-02-16, 12:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Men dom har ju inte retat upp sina kunder! Ni som är arga här letar bara lågprisflyg till Thailand så om ni bojkottar SAS spelar det ingen roll.
Det har kommit massiv kritik från hela världen. Så Flashback är nog det minsta bekymret för SAS just nu.
Citera
2020-02-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Nu har jag inte gått igenom 5000 sidor av trams, men är det någon som utmanat påståendet sakligt (dvs att inget är skandinaviskt) eller är det mest dramatiska utspel ? Mig veterligen så har skandinavien och skandinavier haft en väldigt väldigt begränsat roll som civilisation.

De flesta inslag vi ser i skandinaviskt samhälle har sina rötter i utlandet. Jag vill inte vara den som ger er en dos av sanning men vikingar var ju rena barbarer. Det är något jag märker i Svenskar även i dag, enda skillnaden är att man lyckats tillskanska sig välfärd på andras bekostnad.

Vill inte göra någon ledsen, men tror det därför reaktionen är så stark till videon (dvs att den har substans).

Svenska vikingar grundade ju Kievrus (Ryssland).
Den regerande ätten pratade fornsvenska i några hundra år.
Citera
2020-02-16, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Har du något att anföra i sak?

Jag undrar, för du har hittills inte gjort det.
Är du IRONISK? Du vet precis som SAS filmen som väldigt många varken såg eller fattade ironin i trots att den är sjukt uppenbar.
Citera
2020-02-16, 12:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Du är bara för mycket!
Genomskådar dig något fruktansvärt just nu.

Du försöker hetsa och skriva för att driva på ett hat just nu! Varför vill du reta upp läsare i tråden, vad är ditt motiv?
Motivet är uppenbart att dra på sig personangrepp så att han kan anmäla & få folk avstängda. Gå inte på det.
Citera
2020-02-16, 12:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är du IRONISK? Du vet precis som SAS filmen som väldigt många varken såg eller fattade ironin i trots att den är sjukt uppenbar.
Så din nya försvarslinje är alltså att reklamfilmen från SAS var ironisk. Fast ingen i hela världen, förutom du, har fattat detta? 🤡
Citera
2020-02-16, 12:56
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Men svara gärna på när effekten kommer? Aktiekursen har gått upp så ingen effekt där? Eller kan det vara så att ingen bryr sig förutom lättkränkta personer som du?

Sjunkande pris på olja väger tyngre.
Citera
2020-02-16, 12:58
Medlem
15minFames avatar
Citat:
?
Att man kan slippa rasister i kabinen gör det ännu mer relevant att välja SAS när man måste flyga.

Vem vill flyga med rasistäcklet Jomshof?
1,1 miljoner som röstar SD (många flera idag) så du är brevid dem hela tiden. Samt de betalar sin egen biljett.

Citat:
SAS får betalt av de som sitter på planet
Om färre skandiavier rester med dem finns det fler platser till utländska kriminella som på bidragspengar ska hem på semester i landet de flydde ifrån. Får hoppas att de inte blivit kränkta för då smäller planet.
Citera
2020-02-16, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har kommit massiv kritik från hela världen.
Hela världen? Knappast! Tokhögerns snöflingor har inte så starkt fäste i många sydliga och östliga länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in