2020-02-16, 01:02
Medlem
Lisa-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag kan inget om en upphittad jacka tyvärr. Verkar det inte lite obegåvat att kasta ifrån sig mordjackan nära mpl? Men folk gör inte bara begåvade saker.

Men om Tesonmannen slänger jackan, är han inte längre Tensonmannen
Citera
2020-02-16, 01:05
Medlem
Basfaktas avatar
Min inställning just nu:

1) Nej, det var inte VG.
2) Nej, det var inte PKK.
3) Nej, det var inte CP.
4) Vilken "lösning" förväntas vi nu acceptera?

Denna sedan länge kapsejsade mordutredning behöver naturligtvis avslutas någon gång. Men den behöver avslutas med bevisad GM dömd i domstol. Helst med bevisat mordvapen.

Uttrycket "förklaring utan bevis och utan dömd GM" låter på mig som ett nytt försök att föra svenska folket bakom ljuset.

PU får gärna överraska mig positivt. Men av det jag hittills hört är jag inte imponerad.

Åtminstone jag kommer att ägna mig åt kritisk granskning när förslaget till lösning presenteras. Jag är inte särskilt lättlurad och jag vet att vi är många som har samma - eller bättre - förmåga att göra korrekta kritiska analyser av påståenden.

PU får det tufft.
Citera
2020-02-16, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Räkna kan man göra. Men när man börjar tolka utsagor och ord bokstavligt och som fakta, utan hänsyn till dåligt minne, avsikt, lögner, språknyans och förståelse för känslor då kommer man hamna fel.

Men det är bara min åsikt.

Jag tror jag nu kommit till ägs ände med mitt intresse för palmemordet. Som så många andra har jag fastnat för en teori. Tyvärr så kan den förmodligen aldrig bevisas, så jag har ingen kraft att läsa vidare om mordet.

CA utförde mordet, han hade tur får man säga. Men han klarade sig mycket på grund av att han var ensling.
mördaren kan inte vara en ensam mördare för mördaren stod flera minuter utanför dekorima hur kunde han veta det utan att dom var flera
Citera
2020-02-16, 01:12
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa-S
Men om Tesonmannen slänger jackan, är han inte längre Tensonmannen

Nej, du har naturligtvis helt rätt i att det är klokt att göra sig av med jackan. Exempelvis bränna upp den på en ödetomt långt ute i obygden där det inte bott en människa sedan 1300-talet.

Det var just uppgiften att jackan upphittats på en kyrkogård i närheten av mordplatsen som fick mig att undra.

Mordvapnet bör plockas sönder i delar och delarna dumpas på olika platser i djuphavet tillsammans med alla persedlar som GM kom i kontakt med på mordkvällen - skor, byxor, ev väska, glasögon etc.

Bränn och sprid askan i Stilla havet.

Sen kan polisen komma och leta efter teknisk bevisning. Några vittnesmål som håller som utpekanden finns ju inte och om andra påstår att han är GM kan han bara neka. Ord står mot ord.
Citera
2020-02-16, 01:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
mördaren kan inte vara en ensam mördare för mördaren stod flera minuter utanför dekorima hur kunde han veta det utan att dom var flera

Det är enkelt. Han väntade inte vid Dekorima i flera minuter, så klart.
Citera
2020-02-16, 01:20
Medlem
Citat:
Det är enkelt. Han väntade inte vid Dekorima i flera minuter, så klart.
vittnen säger det
Citera
2020-02-16, 01:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
vittnen säger det

Nej, ett vittne säger det. Men det går tvärs emot vad han själv sagt i tidigare förhör. Det var en flummig man.
Citera
2020-02-16, 01:27
Medlem
Citat:
Nej, ett vittne säger det. Men det går tvärs emot vad han själv sagt i tidigare förhör. Det var en flummig man.
det var flera vittnen
Citera
2020-02-16, 01:32
Medlem
Citat:
hur vet du att det var en flummig man se så en ensam mördare står inte där och väntar dom kunde lika gärna gått över gatan igen då hade han missat dom
Citera
2020-02-16, 01:37
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Varför skulle det inte kunna vara en ensam spanare eller polis eller säpoman? Det finns/fanns ju även sådana som var lite "egna" av sig och kände sig trygga med vapen på sig. Någon av dessa kan ju ha varit drogberoende, sett sin chans i ett speciellt tillstånd och mördat Olof Palme. Det är inte bara CP, SE, NF, CA, VG mfl. som varit"lite eljest".

Om det nu måste presenteras en acceptabel lösning på en ny patsy ala' CP, vad fan är det då man egentligen är rädda för ska komma fram???

En annan sak:När det kommer en"lösning" och det INTE är CP(igen)😉
skulle jag vilja se ett rejält gatlopp och hudflängning av ALLA CP-anhängare i media. (men vis av erfarenhet så pudlar och stoppar dessa anhängare huvudet i sanden)

Eftersom KP avfärdat CP så blir det naturligtvis någon ny lirare som lanseras.

CP-folket "pudlar" inte offentligt. De erkänner aldrig att de hade fel. Jag har däremot noterat att de är fruktansvärt tysta numera. Ynkligt.

Ölvebro, Guillou, Dahlsten med flera...

TV3 tjatade ju i åratals om CP och den storstilade mordexperten Gert Fylking ansåg sig veta att CP sköt. Var är dom nu, jag bara undrar, var är dom nu?
Citera
2020-02-16, 02:01
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
En del vittnens beskrivningar av knallarna verkar inte stämma
med en magnum revolver. Det har nämnts att revolvern
såg lång ut och kan ha haft ljuddämpare. Skadorna
stämmer väl med en magnum revolver.

En revolver kan inte ha ljuddämpare, till det krävs det en pistol (med ett undantag). Ja, tidigare trodde jag mycket på ljuddämpare, de finns ju i många olika "styrkor" och det påpekas hur långt vapnet är.
Skadorna och .357 är en lång historia, det korta svaret är ; nej det är inte säkert, tvärtom tyder en del på motsatsen.
Citera
2020-02-16, 02:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Okej! Åtminstone på en punkt kan vi då enas.😊 Jag är nämligen av åsikten att om det var en ensam GM så är den bästa KÄNDA kandidaten just CA.

Men sen har vi förstås alla de okända...
Victor Gunnarson? Eller tänker du att han i så fall inte var en ensam GM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in