Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Vadå? Givetvis ett skämt att det är 100% recovery rate men folk här i väst kan i alla fall lugna sig med att just nu så verkar inte viruset vara särskilt farligt. Tänk på att jag säger just nu, och här i väst. Viruset är nytt och kan givetvis mutera. Men 8 av 9 fall i UK är redan tillfrisknade. Etc. Det bästa är att kolla trenden nu här i väst när det bara är några tiotal fall så kan man se tydligt trenden. Siffrorna från Kina kommer dessutom att ändras till det bättre - förhoppningsvis.
Men det finns som sagt goda skäl till optimism och jag tycker det är oansvarigt att ständigt mala på om skräckinjagande siffror. Folk följer denna tråd.
Det kan mutera och drastiska åtgärder är på sin plats. Bättre att vi tar i för kung och fosterland och ser till att isolera smittan, än att vi står där om några månader med överbelastad sjukvård och en dödlighet på 2%.
Jag kände väl mer att kanske förenade arabemiraten skulle in där med.
Jag tycker väl det är oansvarigt att inte göra det. Personligen är jag tryggare med jättemånga varianter på det eventuella utfallet, så jag kan skydda mig och de jag bryr mig om på bästa sätt.
Jag litar inte på att jag kommer få information som är korrekt och i tid från myndigheter, så jag är tacksam för alla som har en teori om ett utfall och hur det kommer gå. Jag vill inte stå chockad och oförberedd. Jag vill vara redo för alla eventualiteter.
Så jag är lika glad för dina teorier med. De har absolut sin plats i högen

De ligger överst med en glad gubbe på