2020-02-15, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du kan se så långt du vill om inget är i vägen. Förstod du inte den formeln? Varför vill du att jag ska svara när jag berättat hur du ska räkna?
Vad är det för kurva du fantisera om att få se?

Räcker det inte med det jag föreslagit om att gå upp i ett hus?

Vad har du för belägg för att kurvan ska vara synlig och i så fall, vid vilken höjd?

Hur förklarar din formel att jag kan se hur långt som helst på en platt jord?

Jag ser ingen kurva när jag går upp i ett hus.

Jag har inga som helst belägg för när en kurva är eller inte är synlig, jag kan bara konstatera att jag aldrig ser den, medan ni säger att den tydligt kan ses på bild vid marknivå:
https://i.imgur.com/KZTWWfm.png
Citera
2020-02-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Wow... Det är verkligen svårt att få en idiot som dig att tänka. Det var ett väldigt enkelt tankeexperiment jag presenterade och du misslyckades med att förstå. Väldigt allvarligt. Jag vet inte hur man kan förklara en sak enklare. En chimpans med dyslexi skulle förstått. Du kanske har någon slags fobi mot just den geometriska formen sfär. Du borde donera din hjärna till vetenskapen när du dör. Det vore spännande att se vad exakt det är för delar som saknas.

Sure thing. Fortsätt titta på fotbollar för att bekräfta din runda jord, så håller jag mig till verkligheten istället.
Citera
2020-02-15, 17:10
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Ni slösar er tid. Plattjordare är inte intresserade av att ta reda på sanningen om jordens form, de är bara intresserade av att argumentera och va annorlunda. Hade de velat ta reda på sanningen så tar det inte många minuters efterforskning att inse att den är rund
Citera
2020-02-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Ni slösar er tid. Plattjordare är inte intresserade av att ta reda på sanningen om jordens form, de är bara intresserade av att argumentera och va annorlunda. Hade de velat ta reda på sanningen så tar det inte många minuters efterforskning att inse att den är rund

Så är det, såklart. Vem som helst kan ju se skepp försvinna vid horisonten, och därmed bekräfta jordens kurva.
Citera
2020-02-15, 17:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Du stoppar in dina siffror och räknar. Oändligt med en platt jord.
Citat:
Nu har du fått för dig något igen. Jag har aldrig sagt något sådant. VAR SERIÖS!
Citat:
Jag har inga som helst belägg för när en kurva är eller inte är synlig, jag kan bara konstatera att jag aldrig ser den, medan ni säger att den tydligt kan ses på bild vid marknivå:
Jag har aldrig sagt att man kan se en kurva på marknivå.

Du får sluta upp med att hitta på saker. VAR SERIÖS!

Och vart tog dina belägg för att man ska kunna se kurvan från tio tusen meters håll vägen?

Vad du än skriver så fullkomligt bubblar det av osanningar och fantasier ur dig. Saker vem som helst kan kontrollera. VAR SERIÖS!
Citera
2020-02-15, 17:22
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Du ser alltid en kurva. Du bara förstår det inte. Förstår du ens att brobilden är tagen med en extrem telelins? Tror du att dina ögon kan uppfatta kurvaturen på samma sätt? Ser dina ögon ut så här? (Teleskopet som tagit brobilden)
Citera
2020-02-15, 17:23
Medlem
Citat:
Du stoppar in dina siffror och räknar. Oändligt med en platt jord.
Nu har du fått för dig något igen. Jag har aldrig sagt något sådant. VAR SERIÖS!
Jag har aldrig sagt att man kan se en kurva på marknivå.

Du får sluta upp med att hitta på saker. VAR SERIÖS!

Och vart tog dina belägg för att man ska kunna se kurvan från tio tusen meters håll vägen?

Vad du än skriver så fullkomligt bubblar det av osanningar och fantasier ur dig. Saker vem som helst kan kontrollera. VAR SERIÖS!

Låt oss bara vara överens om att man aldrig ser jordens kurvatur, så är jag nöjd så. Sen kan du anta att man ska kunna se hur långt som helst på en platt jord och således kunna ignorera det motsatta antagandet, att man inte kan det. Bara du är ärlig med att du sysslar med antaganden utan belägg för att kunna fastställa dem som sanningar. 👍
Citera
2020-02-15, 17:28
Medlem
constants avatar
Citat:
Låt oss bara vara överens om att man aldrig ser jordens kurvatur, så är jag nöjd så.
Då slipper du att vara nöjd.
Citat:
Sen kan du anta att man ska kunna se hur långt som helst på en platt jord och således kunna ignorera det motsatta antagandet, att man inte kan det.
Du har inte lyckats att räkna ut det ännu?
Citat:
Bara du är ärlig med att du sysslar med antaganden utan belägg för att kunna fastställa dem som sanningar. 👍
Kan inte finna något som stöder ditt påstående om en platt jord.

Förstår inte varför det ska vara så svårt för dig att leverera.
Citera
2020-02-15, 17:40
Medlem
Citat:
Då slipper du att vara nöjd.
Du har inte lyckats att räkna ut det ännu?
Kan inte finna något som stöder ditt påstående om en platt jord.

Förstår inte varför det ska vara så svårt för dig att leverera.

Det faktum att vi aldrig ser jordens kurvatur stöder mitt påstående att jorden är platt. Att du påstår någonting annat är lite larvigt.
Citera
2020-02-15, 17:46
Medlem
Den dumma sillen är snart uppe i 1000 inlägg och har inte presenterat ett enda bevis på en platt jord.
Människor för över 2000 år sedan kunde räkna ut och lägga bevis för att jorden är rund fram tills 2020
Men dumma sillen verkar inte kunna räkna normal matematik och fysik och förstå normal logik och bilder och jorden runt resor och allt annat.
Vad är det för fel
Senast redigerad av Eagle5555 2020-02-15 kl. 17:49.
Citera
2020-02-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Den dumma sillen är snart uppe i 1000 inlägg och har inte presenterat ett enda bevis på en platt jord.
Människor för över 2000 år sedan kunde räkna ut och lägga bevis för att jorden är rund fram tills 2020
Men dumma sillen verkar inte kunna räkna normal matematik och fysik och förstå normal logik och bilder och jorden runt resor och allt annat.
Vad är det för fel

Hur räknade man ut att jorden var rund för 2000 år sedan? Snälla, hänvisa inte till Eratosthenes experiment där man, än en gång, gör ett antagande om solens strålar och hur de faller parallellt över jorden.

Jag har aldrig påstått mig ha bevis för att jorden är platt, men när ni slänger runt icke-bevis efter icke-bevis och presenterar dem som bevis, så känner jag mig tvungen att påpeka det. Slå er lite på fingrarna, så att säga.
Citera
2020-02-15, 18:41
Medlem
Alla som åkt runt jorden med flyg båt och på lan startat på en plats och kommit tillbaka på samma.
Du verkar leva i fantasin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in