Citat:
Ursprungligen postat av
Spersson
Me Too-rörelsen har inget att hämta i Big brother.
Man kan säga att me too-rörelsen är den raka motsatsen till Big brother.
Det öppna hatet mot judar i Big brother är också den raka motsatsen till allas lika värde.
Jag kanske uttryckte det fel. Det jag ville få fram var att man i denna mee too tid med allt prat om gränsöverskridande tvärtom gör det till normalitet i BB och från dag ett tar man på varandra utan att fråga varandra. Det blir till normalitet i BB men ute i samhället trycker media på med reportage om taffsande män, mest utav allt.
Att få sitta och utala sig om att afrikaner har stor balle( fördom) går bra i BB och att få säga ett afrikanskt arsel går bra. Säger man fördomen positiv går det bra.
Två personer uttalade sig om Judar. Får inte människor hata judar men det går bra att hata så kallade nazzar. Det är väl " hatet" man har gemensamt.
Jag ser mycket dubbelmoral på BB och för övrigt överallt i samhället. Medlemmar här i tråden " hatar" även de vissa egenskaper hos deltagarna. Det kommer man antagligen ta upp. Titta vilket hat på flashback.
De flesta människor är dubbelmoralister.
Isabel själv tex hade antagligen skrikit rakt ut om någon sagt att den hatar svarta.
Samhället är sjukt. Så ser jag på allt.