2020-02-15, 11:37
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
"globalist" finns inte i Wikipedia vilket betyder att ordet inte definierats där.
Men normalt brukar det betyda ett öppet samhälle med mångfald på alla plan som genomsyras av demokrati, yttrandefrihet, en helt fri press och ett från politiken fristående rättsväsende.

Motsatsen till "globalist" menas oftast den inskränkta nationalismen som tycker att ett öppet demokratiskt samhälle utgör ett hot för det bejakar nämligen mångfald. De håller också ett populistiskt synsätt högt som tar sin utgångspunkt i föraktet för de av folket valda som man påstår vara en elit som står över alla regler när det i själva verket är tvärt om.
Mmm. Och även Fascism brukar ju betyda ett öppet samhälle med mångfald på alla plan som genomsyras av demokrati, yttrandefrihet, en helt fri press och ett från politiken fristående rättsväsende. Skillnaden är bara vem som pladdrar.
Citera
2020-02-15, 11:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Mer på Youtube om SAS film. Bjorn Andreas Bull-Hansen intervjuar en historiker om skandinavisk kultur & historia.

"Nothing is Truly Scandinavian" - Historian Reacts to Scandinavian Airlines Commercial
https://www.youtube.com/watch?v=_4UF40bGotk
Citera
2020-02-15, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Globalisering
Varför hittade inte jag det när jag sökte? Hur som helst är det en bra beskrivning på ordet. Inte med ett ord står det att eliten samlar all makt under sig som den jag först svarade påstod att det betyder.
Citera
2020-02-15, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Enligt dig ja, är du något sanningsvittne?
Jag lever i Skandinavien, jag omfattas inte av tokhögerns lögner, så, ja, jag är ett sanningsvittne.
Citera
2020-02-15, 11:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En festlig detalj är att det var samma reklambyrå som gjorde en woke reklamfilm åt det danska sko-företaget Bianco 2017. Även den filmen fick massiv kritik & skadade Biancos varumärke ordentligt.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-4183610/Women-s-shoe-brand-SLAMMED-feminist-ad.html
Citera
2020-02-15, 11:50
Bannlyst
Citat:
Nja mer än 90% av alla tidningar är att betrakta som vänster, Sverige är extremt vänster jämfört med andra länder, vet inte om människor förstår att det här landet är extremt på många sätt, längst uppe i högra hörnet på gal-tan skalan.
Mer än 80% av personalen på SVT och SR är vänster. Universitet och organisationer är också illa vad gäller fördelningen. Kulturmarxismen är överallt och drar ner vårat land i mörkret.
Det är uppenbart att du läser fejk-media. Det är hur lätt som helst att leta upp Wikipedias sida där man presenterar all media i Sverige och deras politiska tillhörighet. Det framgår klart att 30% av antal media är från sossarna och vänsterut medan 70% står till höger om sossarna och högerut.

Ser man till upplagan är mer än 90% av media borgerlig. Mindre än 1% är tokhöger men låter som de är 99% ute på nätet. Mot dessa siffror hjälper inte fejk för det är så det ser ut.
Citera
2020-02-15, 11:51
Medlem
Citat:
Din omskrivning bygger på fördomar min bygger på verkligheten.

Hahahahahaha, ja du är ju så verklighetsfrånvänd som man kan vara tillsammans med den andra dåren i tråden.
Citera
2020-02-15, 11:52
Avslutad
Citat:
Det SAS säger i sin reklamsnutt är helt sant, varför förakta det? Varför är det förakt överhuvudtaget?
Jag är stolt över min kultur och land därför tycker jag den filmen var så himla bra eftersom den binder oss samman!! Den bejakar också skillnader och den bejakar att vi alla är olika. Kan inte bli bättre!
Du är stolt över kopior. Det är inte "ditt".
Citera
2020-02-15, 11:53
Medlem
Jag fattar fortfarande inte varför man gör en sån här reklam. Tänker man all PR är bra PR? Eller är man så verklighetsfrånvända att man tror att ens målgrupp uppskattar detta?
Citera
2020-02-15, 11:54
Medlem
Citat:
Jag lever i Skandinavien, jag omfattas inte av tokhögerns lögner, så, ja, jag är ett sanningsvittne.

Du är en verklighetsfrånvänd dåre som resten av din sort, en tragisk figur som är helt i otakt med sin samtid.
Du inte ens vad sanningen är om den så skulle slå dig i huvudet.
Citera
2020-02-15, 11:54
Bannlyst
Citat:
Det säger mer om dig än om filmen, den är full av lögner vidrigt intro med frågan vad är skandinaviskt och med svar "absolutely nothing".
Avslutas med en svart kille som pratar om sina förfäder vikingarna, systrarna från de Shining dyker upp.

Man får ju noll intresse av att flyga med SAS och besöka Skandinavien, filmen är utmärkt om man vill sabba maximalt för SAS dock så har SAS betalat för att sänka sig själva, det är en av de sämsta reklamfilmerna någonsin.

Reklamfilmen och SAS hantering av kritiken har sågats av flera experter på media och PR och annat folk i branschen, piloterna hatar den och många av de övriga anställda, det säger väl allt.
Nej, SAS har aldrig sett ett sådant uppsving som nu, enligt en vän som jobbar på SAS. han säger att det är helt tokigt och varför har de inte gjort en sådan film tidigare. Men ute på nätet där 1% låter som 100% kan man få intrycket av en total katastrof men så är det alltså inte i verkligheten.

Filmen i sig är mycket bra och visar på ett utomordentligt tydligt sätt att mänskligheten är sammanflätat både fysiskt och kulturellt med egna lokala odlingar av det unika. Detta är inget annat än Världsbäst!!
Citera
2020-02-15, 11:59
Medlem
Va fan håller SAS på med? Det primära måste ju vara att göra reklam för deras verksamhet, alltså idka flygtrafik. Hur kan någon på reklamavdelningen tro att, denna misslyckade film skulle öka passargerarantalet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in