2020-02-14, 23:22
Medlem
Bra skrivet. Men vad händer nu tror Ni? Anser TR att mördarjörgen suttit tillräckligt? Vidrigt iså fall. Det beror endast på att aset är fd snut isåfall.
Citera
2020-02-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Han är inte psykopat. Han kommer vara synnerligen slätstruken som privatperson och ”en av buset”. Det kan jag lova dig. Hans ego var uppblåst för att han var polis och enligt honom levde sin dröm. Nu när han är ingen och han även är i lägre rang än de han försökte och ibland lyckades sätta dit så kommer han att leva en tillvaro som är raka motsatsen till vad en psykopat skulle göra
Bra skrivet. Killar med psykopatiska drag brukar simileras med intelligenta personer och där faller ju mördarjörgen.
Citera
2020-02-14, 23:34
Medlem
Vidare kan jag inte låta bli att fundera över vad som blir nästa drag hos denna galning. Att han kommer att gå lindrigt undan pga att mördarjörgen är snut står väl klart, men vad är det för samhälle vi skapat då mördarjörgen förmodligen bara behöver gå nåt slags program på KV och kanske vika kallingar på Erikshjälpen som samhällstjänst. sedan är han ute och jävlas och mördar folk igen.
Citera
2020-02-14, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grollmann
Bra skrivet. Killar med psykopatiska drag brukar simileras med intelligenta personer och där faller ju mördarjörgen.

Ja ungefär så. Psykopaten gör aldrig fel. Ställt inför faktum att allt rasar så tar de livet av sig. Jörgen är en helt vanlig narcissist och som bäst normalbegåvad. Han hade en dröm att bli polis (troligen) och lyckades med det samtidigt som han red på maktvågen. Det gick sådär och nu när hans sk maktposition är förlorad har han inget substitut. Hans nästa förseelse gissar jag kommer vara våld i nära relation om han inte försvinner in ibland skuggorna helt. Han kommer omskola sig i någon yrkesutbildning likt lastbilschaufför eller kanske golvläggare. Allt beroende på vad som är närmast till hands. JJ är historia på så sätt att han kommer som mest prestera att klappa till sin partner eller något annat liknande på den nivån.
Citera
2020-02-14, 23:43
Medlem
Ja ungefär så. Det håller jag med om. Men han kommer ju fortfarande att knarka och därmed vara farlig för andra med sin narcissism. Måhända våld i nära relation där mördarjörgen kan gömma sig med sitt maktfullkomliga sätt.
Citera
2020-02-15, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grollmann
Ja visst är det sjukt då en person av denna kaliber kan släppas lös bland vanligt folk. Lyckligtvis nu inte beväpnad med spray och pistol samt övriga maktattribut dessa psykopater så gärna använder. Vill trist nog konstatera att det finns så många snutar som använder detta som sitt personalforum sedan uppkomsten. Det har försvarats denna galning till mördarjörgen rörande biljakter etc... Men ÄR inte snutens uppgift att förhindra brott? I mördarjörgens fall handlar det ju rakt av om ren brottsprovokation som vid Willys situationen... Varför låta en person köra iväg om inte bara för att få skjuta ihjäl honom? Ser det som en ren provokation att mördaren släpps fri. Det handlar de facto endast om att mördaren är snut. Hade vi vanliga ställt till det som mördarjörgen gjort hade vi varit inlåsta länge.

Willy-incidenten går ju inte komma ifrån att en idiot försökte fly från polisen. Då bör han ha i beaktande att han kan bli skjuten. Oavsett vem som skött, nu råkade det vara en smutsig snut, så var det inte annat än att rättvisa skipades på plats. Utsätter du andra för fara och du ska med våldsmonopol stoppas. Inte svårare än så. Blinkar snuten åt dig, stanna bilen.

I övrigt håller jag med om att han inte borde gå fri. Men är man ensamkommande, nysvensk eller snut, du får man tyvärr löjliga straff.
Citera
2020-02-15, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwnyForReal
O nu är han på frifot...

Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Tycker det var förväntat med tanke på åtalsunderlaget och den tid han suttit häktad.

Hur är det väntat?

Minimumstraffet på våldtäktsanklagelsen är väl 2 år och då är inte häktningstiden speciellt märkvärdig, snarare frisläppandet.

Dessutom, i hans fall finns det väl en påtaglig recidivfara gällande olagliga slagningar och narkotikabrott. (jag har svårt att tro att polismyndigheten inte bereder honom tillträde till sina lokaler igen)

Skall bli spännande att se om han nu återupptar sin aktivitet på Flashback.....
Citera
2020-02-15, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwnyForReal
O nu är han på frifot...
Nu måste jag ha missat något. Är han släppt från häktet?
Citera
2020-02-15, 09:30
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu måste jag ha missat något. Är han släppt från häktet?

Ja han är släppt. Jag vet inte om det betyder att han kommer att frias för den misstänkta våldtäkten. Narkotikabrotten och slagningarna i polisdatorn har han ju erkänt.
Citera
2020-02-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Hur är det väntat?

Minimumstraffet på våldtäktsanklagelsen är väl 2 år och då är inte häktningstiden speciellt märkvärdig, snarare frisläppandet.

Dessutom, i hans fall finns det väl en påtaglig recidivfara gällande olagliga slagningar och narkotikabrott. (jag har svårt att tro att polismyndigheten inte bereder honom tillträde till sina lokaler igen)

Skall bli spännande att se om han nu återupptar sin aktivitet på Flashback.....
Har han varit aktiv här i Flashback? När, var och hur?
Citera
2020-02-15, 15:28
Medlem
Felmaskning

En teori: Kan det vara så att J visste att om man tog S*rbaz så skulle det komma fram graverande uppgifter om J? Att det var därför han var så het vid biljakten? Försåg S*rbaz J med illegala substanser?
Senast redigerad av Samlingsplats 2020-02-15 kl. 15:29. Anledning: Maskat namnet fel
Citera
2020-02-15, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samlingsplats
En teori: Kan det vara så att J visste att om man tog S*rbaz så skulle det komma fram graverande uppgifter om J? Att det var därför han var så het vid biljakten? Försåg S*rbaz J med illegala substanser?
Inte alls omöjligt, Han kanske hade anledning att släcka S*rbaz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in