2020-02-14, 14:57
  #4369
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Tror du på fullt allvar att människor blev sugna på att resa med SAS när man såg filmen?
Jag blir ju det, så ja, jag tror folk blir det.
Citera
2020-02-14, 15:06
  #4370
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jag blir ju det, så ja, jag tror folk blir det.

Hur fan blir du det? Vad för bilder fick dig att vilja resa, var det negervikingen eller de två små flickorna?

Hade jag fått se bilder på en strand, något fint kapell eller kanske Machu Picchu, kunde man kanske ha ägnat en tanke åt att resa bort.
Citera
2020-02-14, 15:08
  #4371
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Originalversionen hade en neger som pratade om sina "vikinga-förfäder", men han klipptes senare bort.
Orginalet finns fortfarande kvar.
Citera
2020-02-14, 15:10
  #4372
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jag blir ju det, så ja, jag tror folk blir det.

Du åker väl gratis också. Bara att visa upp personalkortet.

- Biljet & pass, tack.

NerdNerd: *lägger fram plastkort*

- hmm.. låt mig se..

NerdNerd
Senior Cuck
Stratcom
Special PSYOPS, Cyber Division Beta
Globe Corp


- Välkommen ombord, agent.

NerdNerd: Tack... “kamrat” Freja.
Citera
2020-02-14, 15:10
  #4373
Medlem
Tycker reklamfilmen är kanon.
Ännu ett företag som inte vill ha mina pengar.
Perfekt.
Börjar bli en bra lista på företag att undvika.
Citera
2020-02-14, 15:11
  #4374
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej det är sant men det är långt mer demokratiskt än något annat land i världen. De enda som kanske kan konkurrera är väl våra grannar i Norden.

Och din invändning kommer så klart att vara att du inte får säga svarting i TV så din yttrandefrihet är styrd alltså va fan,
Nej, jag behöver inte säga svarting i TV. Däremot så vill jag gärna kunna rösta på vad jag vill utan att få sparken från mitt jobb och bli utesluten av mina vänner.

Sverige är inte en demokrati när man är mer rädd för vad ens vänner ska tycka om vad man röstar på istället för hur vad man röstar på ska förändra Sverige.
Citera
2020-02-14, 15:21
  #4375
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Mmm. Ett äldre ryskt ordspråk lyder: Ett folk som glömmer* sin historia har inte heller någon framtid.

*eller missaktar

Därför slår kulturförnekelse så hårt.
Och paketerar du sedan in ditt budskap i vaselin och goda intentioner så kan du spela dum och förneka ditt brott.
Citera
2020-02-14, 15:29
  #4376
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Tycker reklamfilmen är kanon.
Ännu ett företag som inte vill ha mina pengar.
Perfekt.
Börjar bli en bra lista på företag att undvika.

Fast om den här trenden fortsätter då blir den listan för lång.
Citera
2020-02-14, 15:36
  #4377
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Nej, jag behöver inte säga svarting i TV. Däremot så vill jag gärna kunna rösta på vad jag vill utan att få sparken från mitt jobb och bli utesluten av mina vänner.

Sverige är inte en demokrati när man är mer rädd för vad ens vänner ska tycka om vad man röstar på istället för hur vad man röstar på ska förändra Sverige.
Se där. Finns alltså iaf en viss medvetenhet om att iaf du inte är helt representativ för alla, t ex dina vänner och ditt jobb och så.
Citera
2020-02-14, 15:38
  #4378
Medlem
nickomyras avatar
EB ger sig in i debatten 👏
https://www.facebook.com/661702230515862/posts/3005223666163695/?d=n
Citera
2020-02-14, 15:44
  #4379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
De som stod till vänster (i Sverige: V och sossarnas vänsterflygel m fl) ville inte bli sedda som förlorare, jag tror att det var en avgörande faktor. När det blev uppenbart att Sverige inte skulle lämna EU inom överskådlig framtid sågs det som don-quijoteri att stå kvar på en "frihet och politiskt arbete med det egna landet som bas"-position. istället blev flertalet av dem EU-kramare.

Dessutom: sedan Sovjet och östblocket hade fallit har det varit en fortgående uppblandning av reguljära marxister (vänstersossar/kommunister) och anarkister. Under hundra år fram till 1989 var den som stod ute till vänster i stort sett tvungen att välja mellan Marx oich Bakunin, men idag kombinerar många dem utan att riktigt tänka efter (och detta eftersom det inte finns någon tydligt kommunistisk stormakt att förhålla sig till längre: Kina är det ju ingen som tar på allvar i den rollen). Med den här uppmixningen rök också mycket av de realistiska insikter om makt, gränser, nationell kontroll och lagar som hade funnits inom den marxistiska vänstern under 1900-talet. De flesta till vänster blev mer utopistiska, fladdriga och flummiga. (jag lånar obesvärat denna passning från Sven-Eric Liedman)

Tja, fladdriga och flummiga har de alltid varit, de röda, men knytit an till de gröna, "klimatet", globalismen och FN som möjlig organisation.
Citera
2020-02-14, 15:46
  #4380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Högern äger minst 90% av media men ändå är Flashback ett forum för extremhögern.

Inte den etablerade median.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in