2020-02-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Absolut.
Men vem i hela friden har anledning att gå i hennes mail kl 05.23 på morgonen.
Hos Lena, eller från nån annan plats........spelar ingen roll.
Tjejen har precis dött och nån går in i hennes mail.
Som sagt, besvärande.
"Nån" ville ha kontroll och läsa om hon skrivit något om deras relation. Han har precis dödat henne, duschat, tagit en kopp kaffe och satt sig vid datorn. Mysig kille.
Citera
2020-02-14, 14:09
Medlem
Netherworlds avatar
Inget nämns om ett försvunnet baseball-trä i stämningsansökan. Men om det är försvunnet så lutar det åt att vara mordvapnet, och då kommer ju SD:s pelletsbrännare in i bilden..
Senast redigerad av Netherworld 2020-02-14 kl. 14:12.
Citera
2020-02-14, 14:10
Medlem
kungenslillapigas avatar
Undrar vad hans tanke med USA resan var? Hade han tänkt att fly för gott eller ville han bara bort efter mordet och få tid att tänka?
Citera
2020-02-14, 14:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Plus att han säger att Lena har hittats när det inte varit bekräftat eller offentligt.

Och att han ringt polisen om hotfulla män i området (som inte finns )

Just det, tillägger det, hotfulla männen hade jag redan med.

En sammanfattning av de mest graverande indicierna:

Planering:

1. SD mixtrar med sin fasadbelysning

2. SD påstår att det rört sig hotfulla män i området

3. Hotat att döda LW

4. Uppgett att han velat döda

5. Diskuterat hur man kan dölja bevisning efter ett mord

Bortförklaringar:

1. SD försöker ge en förklaring hur LW:s blod hamnat i hans hem och på hans skor, genom att påstå att det är från en picknickfilt

SD:s beteende vid och efter mordet:

1. LW bjuder in SD på mordkvällen, går ut för att möta honom, (men han är ej synlig först?) ((är det då han planterar tillhygget vid planket?)) LW går tillbaks mot ytterdörren, men då uppenbarar sig SD (därav dörr på glänt?)

2. Tar med sig LW:s mobil efter mordet

3. Loggar in på LW:s mail senare på natten efter mordet

4. Är passiv dagarna efter när det gäller att finna LW

5. Säger att LW är den kropp som hittats innan det är fastställt att så är fallet
Citera
2020-02-14, 14:12
Bannlyst
Lena Wesström och 45-åringen var i en relation vid tiden för hennes död – en relation som kvinnan enligt åtalet ska ha varit på väg att avsluta. Även 45-åringen ska stundtals ha velat lämna relationen.

Enligt åtalet var Lena Wesström rädd för mannen, som flera gånger ska ha varit våldsam och hotat att döda henne. Deras relation ska över tid ha varierat med ömsesidiga krav och hot.

Den 45-årige mannen har själv beskrivit sin och Lena Wesströms relation som ansträngd och konfliktfylld. Flera högljudda diskussioner med hot och handgemäng ska ha förekommit. Enligt åklagaren ska mannen ha varit kontrollerande och bland annat varit i Lena Wesströms bostad utan hennes vetskap.

NA just nu.
Citera
2020-02-14, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Undrar vad hans tanke med USA resan var? Hade han tänkt att fly för gott eller ville han bara bort efter mordet och få tid att tänka?
Så vitt jag förstått var den resan redan planerad. Kan tänka att han passade på att döda henne i samband därmed. Han skulle ju ändå iväg. Nu blev han inte insläppt i landet utan fick åka hem till Sverige med nästa plan. Men jag kan ha fel i mina funderingar där.
Citera
Medlem
Poliserna jag har varit i kontakt med tror inte att bevisningen räcker för att få SD fälld för mord. Återstår att se dock!
Citera
Bannlyst
Under tiden för relationen med Lena Wesström var 45-åringen gift. Enligt åtalet hade 45-åringen svårt att välja mellan sin fru och Lena Wesström.

Åklagaren påstår att Lena Wesström tagit kontakt med 45-åringens dåvarande frun mot hans vilja. När frun till slut fick reda på otrohetsaffären ska relationen blivit allt mer orolig.

Enligt åklagaren är fruns mående efter avslöjandet om otrohetsaffären ett av motiven till mordet. Under rättegången ska bland annat en forskare vittna om att "dödligt våld kan vara en utgång i destruktiva kärleksrelationer

NA just nu.
Citera
2020-02-14, 14:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har långt tillbaka i tråden itererat med jämna mellanrum, att när man stiger ut på den anbringade sten-platts-beläggningen strax utanför L*na Wesstr*m:s ytterdörr till hennes tidigare bostadsrätt och sedan där ifrån går ut på vägen som löper förbi soprummet sett på vänster sida och vidare fram till Byalagsgatan och fortsätter sedan fram till Byalagsgatan 2 A och dem bostadsrätterna och sedan vidare fram till infarten till Rättarevägen 1 till och med nummer 9 ... när man sedan är stående på Rättarevägen nummer 9 och går upp för den lätt diagonalt lutande vegetationen [gräset] till vänster sett då man står på Rättarevägen nummer 9 och slutligen fram till mordplatsen bakom bullerplanket, så är det 160 meter, jag fick det till 161 meter då jag och min kollega mätte upp sträckan.

Detta gällande att avståndet mellan L*na Wesströ*m:s bostadsrätt och fram till brottsplatsen är minst 160 meter är fullständigt korrekt, vilket jag i min tur fått påpekat många gånger som en ren lögn.

Mvh/ @JokerMannen
Ur NA 24 maj -18:
"Fyndplatsen ligger bara 160 meter från kvinnans bostad, enligt N*rikes Al*ehanda."
Citera
2020-02-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Någon påtalade med bestämdhet tidigt i tråden att Lena var sönderslagen till oigenkännlighet, och med tanke på dom 17 slagen som hon fått i ansiktet/huvud med trubbigt våld så kanske vi kan enas om att den uppgiften borde var näst intill exakt.

Fruktansvärt vidrigt att läsa, om än det funnits trovärdiga uppgifter
tidigt i tråden, som beskrivit just precis det att LW:s ansikte och huvud
varit helt sönderslaget...
Citera
2020-02-14, 14:16
Medlem
https://www.na.se/artikel/motivet-darfor-blev-45-aringen-en-misstankt-mordare-otrohet-stormig-relation-avslojade-affaren

Under tiden för relationen med Lena Wesström var 45-åringen gift. Enligt åtalet hade 45-åringen svårt att välja mellan sin fru och Lena Wesström.
Åklagaren påstår att Lena Wesström tagit kontakt med 45-åringens dåvarande frun mot hans vilja. När frun till slut fick reda på otrohetsaffären ska relationen blivit allt mer orolig.
Enligt åklagaren är fruns mående efter avslöjandet om otrohetsaffären ett av motiven till mordet.
Citera
2020-02-14, 14:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Dalaan, TinnaNinna, Sh Holmes, Jokermannen, Strof, Blessed, MoralensVäktare, Medimera och många fler -med mycket eller delvis insyn - har försökt vara så ärliga som möjliga för LW´s skull.

Många andra i tråden (både ni som är kvar och ni som smugit undan i skam?) borde skämmas sönder och samman - för att ni inte trott på alla de som bara hoppats på en uppklaring och önskat LW och hennes barn väl.

En vacker, livfull, matälskande, naturälskande trebarnsmamma krossades ihjäl av ett monster. Och ni har suttit här och kastat skit på henne, barnen och alla som försökt försvara dem. Äcklas så osannolikt.

Japp.
Dom hade rätt och nu i efterhand så tycks mig kontona som försökte slå blå dunster i ögonen på vissa härinne extra otäcka. Jag tvivlade aldrig på Tinna, och det hon/dom om.

SD har inga spärrar. Talar tom om för vänner att han inte har betänkligheter när det gäller att döda.
Och hotar dessutom med att utplåna sin familj.

Stackars Lena och barnen. Och stackars Hanna och deras barn.
Fy fan vilken kall och manipulativ varelse han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in