2020-02-13, 15:04
Medlem
Hallå!

Årets säsong av Big Brother är i full gång och vi vet på tok för lite skvaller om våra nya deltagare.

I denna tråden kan vi diskutera allmänt om våra deltagare - ju smaskigare skvaller desto bättre!

Allt ifrån Samis nazistiska historia till Isabellas hatrelation till Judar, till hundmisshandlande historier om Kim är välkommet.

Håll god ton i kommentarsfältet!
Senast redigerad av vossibop 2020-02-13 kl. 15:17.
Citera
2020-02-13, 15:09
Medlem
Känns d inte som att många är 'lite' kända redan innan BB? Isabel är Jireels syster, Sami varit på TV, Mergim på tiktok, Anty på Youtube. Fler?
Citera
2020-02-13, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leokidas
Känns d inte som att många är 'lite' kända redan innan BB? Isabel är Jireels syster, Sami varit på TV, Mergim på tiktok, Anty på Youtube. Fler?

Jag tror nog att dom vill uppfattas som kända mer än att dom faktiskt är kända.
Jireel är semikänd i Sverige. Han har några större låtar som blivit radiodängor, men får inte särskilt mycket medieuppmärksamhet och är väl inte i samma kändhetsklass som andra svenska hiphop och rnb-sångare idag.

Sami har varit med i riktiga rövprogram som lyxfällan pga sitt ciderberoende och raggarjävlar, det adderar bara krydda till programmet tycker jag!

Anty håller jag väl med om kan räknas som "känd" med 300k på Instagram bland annat. Men det är väl den enda som man skulle kunna kalla influencer i det fallet vilket ändå för mig känns OK. Brukar oftast vara åtminstonde en mullvad med känd historia innan programmet i tidigare säsonger med.

Mergims kändisskap på TikTok kan diskuteras. Att ha gjort en video som fått massa likes där gör en inte till känd, det är konsekvent uppladdning och följarskara som räknas! Dock inte kollat närmare på detta.

Sen har vi ju vårat egna lilla fotbollsproffs från "west ham".
Det jag hittar på han är att han varit med i West Hams ungdomslag som väldigt ung, men enda statistiken från faktiska matcher jag hittar är från division 3-matcher. Lillbrorsan till han har satt rekord i antal mål i en svensk match med 21 mål. Det är dock borttaget rekord då klubben som förlorade sa upp klubben efter matchen och hoppade av.
Troligtvis någon division 7-klubb detta.
Då var lillbrorsan 21 och West Ham-proffset spelade i Division 3 vid 25 års ålder så som jag förstått!
Citera
2020-02-13, 15:19
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leokidas
Kim är känd från det lågbegåvade programet tjafs, han har även rätt mycket följare på instagram.
Citera
2020-02-13, 15:19
Medlem
Video på när Jireels kära syster uttrycker sitt hat gentemot den judiska rasen:
https://minfil.com/p5D26eYfnb/IMG_0104_MOV

Hon är nu utesluten ur programmet så inväntar lite intervjuer efteråt med ursäkter!
Citera
2020-02-13, 16:02
Medlem
Belavias avatar
Isabel har åkt ut! Nu måste de kasta ut Sami. Annars är produktionen ett bevis på patriarkala strukturer. Jag menar, Isobel sa att hon hatade judar, men Sami har ju nazi-tatuering!? Det är väl (minst) lika illa som det Isabel sa?

Men produktionen har bara slängt ut kvinnan, inte mannen! Om man ska slänga ut folk, så måste man göra det rättvist så att minst lika många killar som tjejer, slängs ut.

Men här är det tvärtom, de har inte slängt ut en man som kompensation för Isabel. Sami vore ju ett lämpligt val här.

Detta visar bara hur manschauvinistiska TV4 är, och att de inte bryr sig ett skit om jämställdhet, värdegrund och feminism. FY FAN!!!

#allaslikavärde
#bolsjevismrules
#kommunistjavisst
Senast redigerad av Belavia 2020-02-13 kl. 16:07.
Citera
2020-02-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Isabel har åkt ut! Nu måste de kasta ut Sami. Annars är produktionen ett bevis på patriarkala strukturer. Jag menar, Isobel sa att hon hatade judar, men Sami har ju nazi-tatuering!? Det är väl (minst) lika illa som det Isabel sa?

Men produktionen har bara slängt ut kvinnan, inte mannen! Om man ska slänga ut folk, så måste man göra det rättvist så att minst lika många killar som tjejer, slängs ut.

Men här är det tvärtom, de har inte slängt ut en man som kompensation för Isabel. Sami vore ju ett lämpligt val här.

Detta visar bara hur manschauvinistiska TV4 är, och att de inte bryr sig ett skit om jämställdhet, värdegrund och feminism. FY FAN!!!

#allaslikavärde
#bolsjevismrules
#kommunistjavisst

Men är du efterbliven?
HAN HAR TATUERAT ÖVER DOM!
Står ju t.o.m. i artiklarna, plus att flera andra poängterat de i vanliga bb tråden.
Citera
2020-02-13, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop

Hon är nu utesluten ur programmet så inväntar lite intervjuer efteråt med ursäkter!
Kära vet jag inte när han slutade följa henne på Instagram direkt när hon blev utskickad. Tror han känner att hans image sänks av denna händelse.
Citera
2020-02-13, 18:33
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop

Hur stor är sannolikheten att Jireel inte delar sin systers jude-hat?
Citera
2020-02-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Hur stor är sannolikheten att Jireel inte delar sin systers jude-hat?

Större chans att vinna miljonen på stryktipset tror jag nog.

Men å andra sidan hatar nog dom flesta här inne och många ute i Sverige judar lite i smyg.
Det är liksom något alla folkslag har gemensamt
Citera
2020-02-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Kära vet jag inte när han slutade följa henne på Instagram direkt när hon blev utskickad. Tror han känner att hans image sänks av denna händelse.

Daamn den är riktigt hård.
Vad jag hört om Jireel så är hans image också rätt god va? Kan ha riktigt jävla fel nu men är han inte typ nykterist och sjunger mer om kärlek och sånt än droger och vapen likt resten för att vara en lite bättre förebild.

Min bild av Jireel är god, positiv kille som gör bra musik i ett virrvarr av en musikscen där allt är gangsterrelaterat.

Förstår självklart att han väljer att ta avstånd så. Ens familjeband minskas ju inte för att man avföljer direkt så tror ej att det är på särskilt personlig nivå.
Citera
2020-02-13, 21:11
Medlem
Har de utslängda postat något på sociala medier sedan de lämnade? Jag har varken Instagram eller twitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in