Citat:
Ursprungligen postat av
Leokidas
Känns d inte som att många är 'lite' kända redan innan BB? Isabel är Jireels syster, Sami varit på TV, Mergim på tiktok, Anty på Youtube. Fler?
Jag tror nog att dom vill uppfattas som kända mer än att dom faktiskt är kända.
Jireel är semikänd i Sverige. Han har några större låtar som blivit radiodängor, men får inte särskilt mycket medieuppmärksamhet och är väl inte i samma kändhetsklass som andra svenska hiphop och rnb-sångare idag.
Sami har varit med i riktiga rövprogram som lyxfällan pga sitt ciderberoende och raggarjävlar, det adderar bara krydda till programmet tycker jag!
Anty håller jag väl med om kan räknas som "känd" med 300k på Instagram bland annat. Men det är väl den enda som man skulle kunna kalla influencer i det fallet vilket ändå för mig känns OK. Brukar oftast vara åtminstonde en mullvad med känd historia innan programmet i tidigare säsonger med.
Mergims kändisskap på TikTok kan diskuteras. Att ha gjort en video som fått massa likes där gör en inte till känd, det är konsekvent uppladdning och följarskara som räknas! Dock inte kollat närmare på detta.
Sen har vi ju vårat egna lilla fotbollsproffs från "west ham".
Det jag hittar på han är att han varit med i West Hams ungdomslag som väldigt ung, men enda statistiken från faktiska matcher jag hittar är från division 3-matcher. Lillbrorsan till han har satt rekord i antal mål i en svensk match med 21 mål. Det är dock borttaget rekord då klubben som förlorade sa upp klubben efter matchen och hoppade av.
Troligtvis någon division 7-klubb detta.
Då var lillbrorsan 21 och West Ham-proffset spelade i Division 3 vid 25 års ålder så som jag förstått!