2020-02-13, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Det försökte jag uttrycka i mitt inlägg, men det är överdrivet för att ingen individ har någon äganderätt till sin nationalitet. Du råkade födas i Sverige - grattis. Men i grund och botten är vi alla människor i en gemensam värld som blivit så pass global att det vi äter, dricker och klär på oss kommer någon annanstans ifrån. Ofta både konkret och abstrakt. Att därför göra en stor sak av att en reklamfilm tonar ned ”skandinavismen” blir futtigt i sammanhanget.

Det är dessutom en reklamfilm. Varför bli så upprörd över vad som framförs i en sådan? Ska den sändas under nationalsymbolerna Kalle Ankas Jul eller Melodifestivalen varje år? Kommer den att användas i skolorna för att hjärntvätta små barn? Präglar den massorna så till den milda grad att vi blir av med vår identitet?
Knappast. Den är lika övergående som ett löv i vinden. Släpp det och fokusera på större frågor.
Hur kan man råka födas någonstans? Jag kan ju knappast haft några andra föräldrar än de jag har.

Om någon säger till dig att ingenting av det du eller dina förfäder har gjort är ditt, utan allt ni någonsin har gjort är något ni har kopierat. ("Allt är kopierat"). Vi är blott ett slags snyltare och kan inte kalla något av det vi gör för "vårt". ("Ingenting är Skandinaviskt"). Detta sagt av ett bolag som staten är delägare i. Är det då inte ett skäl att reagera? Om inte, vad skulle då konstituera ett legitimt skäl att reagera?
Citera
2020-02-13, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Tänk att just den där förolämpningen "snöflinga" skulle fastna så hårt i era hjärnor, säger kanske något om er? .
Nej det säger allt om er. Obetydliga och lättsmälta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Bra där. Folk väljer alltid det billigaste alternativet, SAS har ingen usp. Nu stöter man sig med gissningsvis minst en tredjedel av Sveriges befolkning. Säker 10-20% som betalar någon hundralapp extra för att visa sitt misstycke. Jag är en av dessa. Innan denna idiotiska film tänkte jag ibland att det var sjysst att flyga svenskt, men den tanken är långt borta nu. Min bild av SAS generiska tjänst har förändrats. Så - kommer 10%-20% att välja SAS istället för konkurrenterna nu när de tagit PKplusplus-tåget. Knappast. Det här kommer att visa sig vara en förlustaffär rakt av. Marknadsföringsmässigt är det rent obegripligt. Nej, all PR är inte bra PR. SAS borde avsätta alla beslutsfattare som godkänt filmen och därmed ansvarar för den kommande försluten av marknadsandelar. Inte för att det reparerar skadan, men skulle ändå vara bevis på någon jävla affärsmässighet. Byrån betraktas nu som ett skämt, det vet jag som insider. ALLA byråer tänker på ROI över kreativitet, utom dessa dumma danskar. Patetiskt.

Ja samma indikationer här, att det var spiken i kistan för &CO. De flesta danskar är lojala, stolta, nationalister som öppet visar sitt missnöje mot ”förrädare” eller danska företag som lierar sig med dem. De flesta har lärt sig av sin historia, för andra blir den kort.
Citera
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Videon är upplag nu igen. Med ca 28,5 tusen dislikes.

https://m.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI
De har inaktiverat kommentarsfältet..
Aldrig mer SAS!
Citera
2020-02-13, 11:13
Medlem
petnomis avatar
Det är makalöst fräckt hur dessa kulturmarxistiska PK globalister spyr ut sitt hat mot skandinavisk och i detta fall svensk kultur.
Att se SAS reklamfilm var vidrigt, det skulle snarare kunnat vara en reklamfilm för frankfurtskolan.
Glädjande är att denna reklamfilm blir en ögonöppnare för väldigt många som sannolikt inte förstår bättre än att lita på MSM, svenska folket är så hjärntvättat och kommer aldrig göra motstånd.
SAS kommer jag aldrig mer att flyga med.
Citera
Avstängd
MEN VAD VAR SAS MÅL?

Att ankdammsfolket skall åka till Turkiet o äta Köfte?

Att inga utlänningar skall åka till skandiavien`?
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
haha

https://www.youtube.com/watch?v=99Q_68E_-R4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3N-uyiWqVRruAzQSoXgOMai_XRWmTk8P9Q4QFKeK3nxWhpwa_ACN3 U3Ug

Hahahahahahaahah 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Citera
2020-02-13, 11:14
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Blir nyfiken, vad var det Gillette gjorde?
Bort med macho, in med könsförvirring. Antagandet var att det måste ha varit macho, inte överpris och bättre rakapparater som ledde till minskad försäljning. Bäst då att rikta sig mot en 3%-målgrupp istället för alla män som gillar machorakhyvlande.

https://youtu.be/AR-JkiNQ_Ro
Citera
2020-02-13, 11:15
Medlem
henrikos avatar
Som ni så klart har noterat klippte de igår bort de mest stötande delarna i filmen, och har nu smugit upp en snällare variant på sin facebook. Då förrgårdagens kräkmedel skapat mycket uppmärksamhet, vallfärdar därför folk till facebook-sidan nu för att se vad saken handlar om. Där hittar de nu en film om öppenhet som faller många i smaken, och så skriver de en kommentar om hur fin de tycker filmen är och sätter några hjärtan. Kritiska svar till dessa kommentarer rensar de lömska jävlarna bort.

Så resultatet blir till slut en väldigt massa tanter och liknande som nu helt oemotsagda sitter i en härlig filterbubbla och myser över hur fint det är att SAS för en kamp mot sverigevännerna. Men tanterna fattar knappt hur det kunde bli ett sånt rabalder över den film de nu sett, om öppenhet. Tanterna med flera tänker så klart att högerextrema är dumma i huvudet, aggressiva och stridslystna, och att det troligen är normalt att nazister hugger på minsta grej så här, utan att begripa att det handlar om två helt olika filmer.

Så vad fan gör vi? Erkänna att &CO blåste oss i röven och spelade oss som en flöjt enligt väl komponerade noter, och bara ge upp? Eller har vi någon mer växel att lägga i?

Jag har avinstallerat SAS-appen, och kommer hålla mitt ord att vägra SAS. Hoppas fler verkligen har möjlighet att stå bakom, och faktiskt göra det.

Men vad gör vi mer?

Vi måste få ut sanningen om vad SAS faktiskt gjort här, annars kommer det bara se ut som det är vi andra kritiskt tänkande som ser spöken och hot där det inte finns några, vilket kommer vara väldigt olyckligt för förtroendet när vi ska prata om verkliga hot mot folket.

Om vi kunde få folk att förstå det orimliga i påståendet att ingenting skulle ha uppstått i Skandinavien någonsin, "absolutely nothing, nada, niente", samt förklara den orimliga historieomskrivningen med den migrerade afrikanen som skulle ha vikingar som sina förfäder, skulle kanske fler skulle kunna övertygas att vägra SAS.

Jag känner att detta är ett ganska viktigt slag. Det vore nog bra om detta sved ordentligt i aktieportföljen. För om taktiken fungerar denna gång, kanske den sprider sig, och att fler bolag är villiga till liknande kampanjer för att polarisera och hjärntvätta. Men kostar det massor med pengar kommer bolagen hålla sig borta från såna här politiska aktioner.

Det är ju ändå prat om flygskam nu, och att man kanske inte bör resa i onödan med en potentiell pandemin. Kanske behövs inte så många som vägrar SAS ovanpå de andra problemen innan det kan gå riktigt illa för dom.

Det är så klart trist att det är skandinaviska skattepengar som går åt helvete. Men vad har vi för val? Bättre det kursar och skiten försvinner, än att de används som ett verktyg mot befolkningen. Vi får nog se det som en redan skadad organisation, som det bara är att kasta nu. Trist för personalen så klart. Jag har svårt att tänka mig att alla stod bakom denna attack på Skandinaverna. Men vad har vi för valmöjligheter? Vända andra skinkan till?

Det vore onekligen bra den här reklamfilmen hamnade i läroböckerna, mellan Streisandeffekten och Nothing Sucks Like An Electrolux.
Citera
2020-02-13, 11:16
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Nu var inte frågan till mig, men: Källa här.

De gjorde avskrivningar på 8 miljarder dollar, vilket ledde till en förlust för moderbolaget Proctor & Gamble (jag vet inte på hur mycket). Sedan skyllde de det på annat, typ att det var så trendigt med skägg så att folk slutade raka sig och liknande. Svårt att bena upp exakt hur det påverkade saken.

Jösses vilken skitartikel.. bland det mest uppenbart agendadrivande skit jag läst. Det var inte dåligt. Hur kan dom dra slutsatsen som rubriken förmedlar? Vem läser Breitbart?

Här är en bättre källa.

Och här är en artikel som visar försäljningsprognos och marknadsutsikter för Gillette en månad INNAN deras reklamfilm släpptes.

Dessa två alena borde räcka för att förstå att skrönan om 8 miljarder i förlust p.g.a reklamfilmen bara är trams (i likhet med så mycket annat som påstås av Fnatte & Tjatte).
Citera
Medlem
Den här filmen är äcklig och full av idioti och lögner. Men den är inget unikt, det är samma antisvenska agenda som i olika koncentration pågår 24/7 på globalisternas plattformar DN, aftonfnasket, expressen, ja och på SR och SVT, statens kanaler som är helt kapade av pkidioter.

Den går så djupt denna propaganda. Det är naturligtvis inte bara i svensk media.

Sen är det komiskt med en genomnaiv soroslakej på Aftonbladet som en papegoja börjar kackla om ryska troll, bara för att hon är så jävla kränkt.

Jag bojkottar SAS i sommar. Gött.
Citera
Medlem
Har inte arbetsdagen börjat för babymamacita än? Hon försvarade ju SAS frenetiskt hela gårdagen, eller ja, åtminstone fram till 16.30 sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in