Citat:
Ursprungligen postat av
DobermannSpitfire
Men nu börjar även jag bli lite flashbacknegativ. -Ni måste för helvete orka se hela filmen och reflektera lite mera! Budskapet byggs med VIKINGARNA och vår historia. Så djävla farligt är det INTE. Tyvärr så har FB-kollektivet fulat ut sig den här gången. Tråkigt. Försök se helheten och va inte så förbannat lättkränkta!
Det handlar inte om lättkränkthet utan det handlar om förfinad psykologisk krigsföring som i princip är omöjlig att värja sig för, jag är utbildad och medveten om allt detta men blir ÄNDÅ förbannad. Filmen använder suggestiv musik, bilder på sammanhang som väcker positiva känslor, ställer en öppen fråga som väcker positiva konnotationer och sen helt plötsligt "du är värdelös, niete, nada". Filmen fortsätter sedan att under 1,30min attackera dig och förklara för dig att dom positiva känslorna du känner är FEL för du är värdelös. Sista minuten när man sedan försöker vända det för effekt är inte tillräckligt effektiv för de som har fått alldeles för starkt negativt känslopåslag under första delen, det är därför en del skriker "men se helheten" och den andra gruppen "det finns ingen helhet, det finns bara mörker". Kasst jävla hantverk som bara fungerar på de som inte får alltför stort negativt påslag första två minuterna, SAS borde anställa en psykolog om de inte begriper detta.
Det är en raffinerad dramaturgiskt förfinad psykologisk attack, jag känner inte dig men skulle jag få en kartläggning över din person skulle jag kunna producera ett liknande alster som skulle få ditt topplock att flyga all världens väg.
Det här är inte reklam, det är oansvarigt tjänstefel av alla inblandade. Hoppas detta övertramp får allvarliga konsekvenser.